انویدیا کارت گرافیک GTX 1660 Ti را وارد بازار کرد؛ شروع قیمت از ۲۷۹ دلار

انویدیا کارت گرافیک GTX 1660 Ti را وارد بازار کرد؛ شروع قیمت از ۲۷۹ دلار

پس از ماه‌ها انتظار و گزارش ده‌ها مطلب مختلف حالا انویدیا رسما از کارت های گرافیک دسکتاپ سری GTX 1660 Ti خود رونمایی کرده است در این مطلب می‌خواهیم مشخصات سخت افزاری و قیمت این کارت گرافیک جدید NVIDIA را بررسی کنیم.

با آغاز رسمی عرضه کارت گرافیک انویدیا GTX 1660 Ti حالا مشخص شده است که این قطعه از ۲۷۹ دلار به بالا قیمت‌گذاری خواهد شد. این کارت گرافیک در واقع جدیدترین محصول میان رده این کمپانی محسوب می شود که قرار است در حالی که عملکردی نزدیک به سطح سری 1070 را ارائه می‌دهد، جایگزین مدل 1060 6GB  شود.

کارت گرافیک GTX 1660 Ti انویدیا بر پایه‌ی آخرین معماری Turing طراحی شده است که پیش‌تر آن را بر روی کارت‌های گرافیک سری RTX دیده بودیم. البته همانطور که از نام‌گذاری این محصول جدید مشخص است، این کارت گرافیک میان رده قرار نیست قابلیت‌های سری RTX که محصولات گران‌قیمت‌تری محسوب می‌شوند را ارائه دهد؛ بنابراین ویژگی‌هایی نظیر Ray Tracing یا DLSS در این مدل حضور نخواهد داشت اما همچنان شاهد قابلیت‌هایی نظیر Variable Rate Shading خواهیم بود.

انویدیا کارت گرافیک GTX 1660 Ti را وارد بازار کرد؛ شروع قیمت از ۲۷۹ دلار

کارت گرافیک انویدیا GTX 1660 Ti از پردازنده جدید TU116 برخوردار است که مشابه چیپست‌های قدرتمندتر سری Turing عمل می‌کند اما با این تفاوت که از هسته‌های Tensor و RT برخوردار نیست. این کارت گرافیک بر پایه معماری ۱۲ نانومتری توسعه یافته و از ۲۴ ماژول shader و ۱۵۳۶ هسته CUDA برخوردار است. با مجهز شدن به ۶.۶ میلیارد ترانزیستور، کارت گرافیک GTX 1660 Ti پنجاه درصد ترانزیستورها بیشتری از مدل GTX 1060 خواهد داشت و طبق اعلام کمپانی سازنده این محصول نسبت به مدل قبلی ۵۰ درصد عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. کارت گرافیک خوش قیمت جدید این کمپانی آمریکایی از ۶ گیگابایت حافظه GDDR6، پهنای باس ۱۹۲ بیت و پهنای باند مموری ۲۸۸ گیگابایت بر ثانیه بهره می‌برد.

طبق بررسی‌های اولیه کارت گرافیک GTX 1660 Ti به ‌راحتی و با فاصله‌ی زیاد از مدل GTX 1060 6GB و Radeon RX 590 عبور می‌کند و این در حالی است که از نظر پردازش فنی امتیاز آن مابین مدل‌های گران‌قیمت‌تر GTX 1070 و RX Vega 56 قرار می‌گیرد.

انویدیا کارت گرافیک GTX 1660 Ti را وارد بازار کرد؛ شروع قیمت از ۲۷۹ دلار

برای آن دسته از گیمرهایی که می‌خواهند یک سیستم قدرتمند جدید جمع‌آوری کنند تا نرخ ۱۴۴ هرتز پایدار در رزولوشن فول اچ دی را در بازی‌هایی نظیر فورتنایت و اپکس لجندز به آنها ارائه دهد و یا نرخ ۶۰ هرتز برای رزولوشن فول اچ دی در بازی‌هایی نظیر مترو اکسدس و رزیدنت ایول ۲ و Shadow of the Tomb Raider را ارائه دهد، کارت گرافیک GTX 1660 Ti مدل ایده‌آلی محسوب می‌شود.

قیمت مدل‌های مختلف کارت گرافیک GTX 1660 Ti انویدیا

قیمت مدل پایه‌ی این کارت گرافیک جدید از ۲۷۹ دلار شروع می‌شود و مدل‌های اورکلاک شده جذاب‌تر آن نیز با قیمتی در حدود ۳۰۰ دلار به فروش خواهند رسید. البته برخلاف قبل، نسخه Founders Edition از این کارت گرافیک وارد بازار نخواهد شد، اما شما از میان برندهای ایسوس کالرفول، EVGA ،Gainward ،گلکسی ،گیگابایت ،Innovision 3D ،ام اس آی ،Palit ،PNY و Zotac انتخاب‌های فراوانی در بازار خواهید داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. همین گرافیک بیاد ایران میشه 4 میلیون 🙁
    نمیدونم بخندم یا گریه کنم!!!!!!!!!!!!!!
    گرافیکی که یه بچه اروپایی و آمریکایی میتونه نهایتا با پول تو جیبی 1 یا 2 ماهش بخرش.

  2. ی دونه کارت گرافیکه کوچولویه سی و دو کیک خوبه که بازی هایه 16k روهم جواب بده

  3. نمیشد یکی از اینا میداشتیم هرچی بازیه میتونستیم بازی کنیم تف به این زندگی

  4. دیگه کی سیستم داره اخه