اینترنت 4G

سرعت اینترنت 4G هنوز به حد انتظار نرسیده است

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های مخابراتی به دنبال ارائه اینترنت نسل پنجم (5G) هستند، اما سرعت اینترنت 4G در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا پایین‌تر از حد انتظار است.

این روزها بسیاری از اپراتورهای مخابراتی و شرکت‌های بزرگ در حوزه تکنولوژی به دنبال ارائه شبکه اینترنت 5G هستند و توسعه زیرساخت‌های نسل پنجم اینترنت به خوبی در حال انجام است، اما در کنار این خبرهای هیجان‌انگیز از عرضه اینترنت نسل پنجم، آمار‌ها به خوبی نشان می‌دهد که اینترنت 4G تاکنون در تمام کشورها فراگیر نشده است و کاربران خواهان ارائه سرعت دانلود و آپلود بیشتری هستند.

پایین بودن سرعت اینترنت 4G

بر اساس گزارشی که توسط موسسه تحقیقاتی اوپن سیگنال (Open Signals) منتشر شده است، متوجه می‌شویم که در بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا سرعت مورد نیاز کاربران در ساعات اوج مصرف به پایین‌تر از حد خود می‌رسد و زمانی سرعت آن بالا خواهد بود که کاربران از آن کمتر استفاده می‌کنند. طبق گزارش منتشر شده پتانسیل اینترنت نسل چهارم در ساعتی که کاربران کمتر از اینترنت استفاده می‌کنند به 28.8 مگابیت بر ثانیه می‌رسد، اما در ساعات اوج مصرف کاربران به 15 مگابیت بر ثانیه می‌رسد. به همین دلیل کارشناسان حوزه فناوری عنوان می‌کنند اپراتورهای مخابراتی به همین دلیل قصد دارند با ارائه شبکه 5G سرعت پایین اینترنت 4G را جبران کنند.