گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال

نگاه نزدیک به نمایشگرها و گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال در MWC 2019

گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال همراه با پنل‌های صفحه نمایش انعطاف پذیر آن در نمایشگاه MWC 2019 معرفی شدند. در این مطلب نگاهی نزدیک به گوشی های منعطف شرکت TCL خواهیم انداخت.

امسال نیز در کنگره جهانی موبایل، گوشی های اقتصادی متنوعی توسط آلکاتل، برند تحت لیسانس تی سی ال، معرفی شدند، اما آن‌ها در برابر گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال هیچ حرفی برای گفتن ندارند. پیشتر تصور می‌کردیم سامسونگ و هواوی در زمینه گوشی های انعطاف پذیر یکه‌تازی خواهند کرد، اما شرکت چینی TCL اکنون به عنوان یک مدعی وارد میدان شده‌ است.

گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال

ساخت گجت‌های انعطاف پذیر با چالش‌های فراوانی رو به رو است، اما تی سی ال در همکاری با شرکت‌های دیگر، بر آن‌ها فائق آمده است. نخستین چالش، طراحی و تولید پنل‌های منعطف محسوب می‌شود. شرکت چینی CSOT در این مسیر به کمک TCL آمده و یک پنل امولد منعطف سفارشی‌سازی شده برای آن ساخته است.

گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال

دومین چالش، ایجاد فریمی مناسب به همراه لولایی با مکانیزم کارا است. در واقع اگر مکانیزم لولا، آن طور که باید کارا نباشد، از بهترین پنل‌های منعطف نیز نمی‌توان به درستی بهره برد. این قسمت از مشکل طراحی و تولید گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال به دست همین شرکت برطرف شده است. تی سی ال از آن با عنوان “DragonHinge” یاد می‌کند.

گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال

درباره جزئیات مکانیزم لولای گوشی های انعطاف پذیر تی سی ال اطلاعات زیادی در دسترس نیست، اما نگاه نزدیک به این دستگاه‌ها نشان داد در ظاهر، عملکرد بسیار مشابهی همچون گلکسی فولد سامسونگ و میت ایکس هواوی دارند. با توجه به نوظهور بودن این دسته از گجت‌ها، در حال حاضر معیارها و فاکتورهای دقیقی به منظور ارزیابی‌شان وجود ندارد، اما در آینده‌ای نزدیک با افزایش تنوع آن‌ها خواهیم توانست دست به قضاوتی دقیق بزنیم.

گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال

گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال هنوز نیامدند!

آن چه طی نمایشگاه MWC 2019 مشاهده کردیم، در واقع نمونه‌های اولیه‌ای از گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال به شمار می‌روند، به همین دلیل هنوز یک محصول تجاری با ساختاری انعطاف پذیر توسط این شرکت عرضه نشده است. با توجه به همین موضوع، بازدیدکنندگان تنها می‌توانستند گوشی های هوشمند انعطاف پذیر TCL را از پشت شیشه تماشا کنند!

سومین چالش در مسیر توسعه یک گجت منعطف، برخلاف دو مورد قبلی نرم افزاری است. هنوز درباره این قسمت تصمیم‌گیری دقیقی نشده و باید تا زمان عرضه اولین محصول تجاری دارای ساختار انعطاف پذیر شرکت منتظر بمانیم. با توجه به استفاده بزرگانی همچون هواوی و سامسونگ از نسخه‌ای سفارشی‌سازی شده از اندروید، بعید به نظر می‌رسد TCL گزینه دیگری پیش رو داشته باشد.

گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال

انتظار می‌رود اولین سری گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال در سال 2020 به منظور فروش به عموم کاربران عرضه شوند. در نمایشگاه MWC سال جاری توانستیم به دید خوبی درباره طراحی‌هایی که تی سی ال تا امروز به آن‌ها دست پیدا کرده است برسیم.

گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال

تعدد نمونه‌های اولیه گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال نشان می‌دهد این شرکت خواهد توانست محصولاتی متنوع در این زمینه با قیمت‌های مختلف عرضه کند. به عبارتی هزینه پیاده‌سازی هر مکانیزم با دیگری متفاوت بوده و به همین دلیل به کاهش یا افزایش قیمت نهایی محصول منجر خواهد شد. به این ترتیب بعید نیست در آینده‌ای نزدیک، گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال در دو دسته‌بندی بالارده و میان‌رده عرضه شوند!

گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال

بیشتر گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال به نمایشگرهایی قابل استفاده مجهز شده‌اند، هر چند تعدادی دیگر فقط در قالب طرح، قابل مشاهده هستند. با توجه به عدم امکان لمس آن‌ها طی نمایشگاه، نمی‌توان درباره کارایی‌شان به طور دقیق اظهار نظر کرد.

گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال

در نگاه نزدیک به محصولات، نمایشگر آن‌ها با در نظر گرفتن ماهیت منعطفشان باکیفیت و قابل قبول به نظر می‌رسید، اما کاستی‌های پنل‌های CSOT در برخی مواقع بروز می‌کرد. به عنوان نمونه می‌توان به وجود برخی لکه‌ها روی صفحه نمایش و تغییر رنگ در نواحی لولا اشاره کرد. فراموش نکنید دستگاه‌های قرار گرفته در معرض دید طی نمایشگاه MWC 2019 نمونه‌های اولیه بوده و بیشتر مشکلات آن‌ها در محصولات تجاری برطرف خواهد شد.

در طول نمایشگاه، خبرنگاران از سخنگوی شرکت سوالاتی درباره گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال پرسیدند. یکی از آن‌ها، برند در بر گیرنده نخستین گجت‌های انعطاف پذیر تی سی ال بود که متاسفانه به پاسخی مناسب نرسید! تی سی ال در حال حاضر دو برند بلک بری و آلکاتل را در اختیار داشته و ممکن است گجت‌های انعطاف پذیر آن، تحت یکی از این دو یا هر دو برند عرضه شوند.

گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال

گوشی های منعطف در حال حاضر نوظهور تلقی شده و هنوز تبدیل به یک استاندارد همه‌گیر نشده‌اند. از طرفی همه کاربران واقعا به آن‌ها نیاز ندارند.

در طول نمایشگاه MWC 2019 دو پنل صفحه نمایش گوشی هوشمند عادی توسعه یافته به دست CSOT نیز رویت شد. انتظار داریم آن‌ها را به زودی در گوشی های هوشمند بلک بری و آلکاتل مشاهده کنیم. اولین پنل جدید از نوع LTPS بوده و دارای اندازه 6.4 اینچ است. این نمایشگر از رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل پشتیبانی می‌کند. در گوشه‌ای از آن، حفره‌ای به منظور قرار دادن دوربین سلفی تعبیه شده است. تراکم پیکسلی آن 404 پی‌پی‌آی بوده و حداکثر میزان روشناییش به 600 نیتس خواهد رسید. داشتن نسبت کنتراست 1 : 1500 و پشتیبانی 85 درصدی از فضای رنگ NTSC از دیگر ویژگی‌های نخستین پنل صفحه نمایش عادی جدید CSOT برای شرکت TCL به شمار می‌روند.

دومین پنل از نوع امولد بود و به خاطر داشتن انحنا، جذاب‌تر به نظر می‌رسد. این پنل دارای اندازه 6.2 اینچ بوده و حداکثر میزان روشناییش به 430 نیتس خواهد رسید. داشتن تراکم پیکسلی 531 پی‌پی‌آی، نسبت کنتراست 1 : 100000 و پشتیبانی صد درصدی از فضای رنگ NTSC سایر ویژگی‌های دومین پنل معرفی شده توسط تی سی ال محسوب می‌شوند. اطراف این صفحه نمایش حاشیه‌های کمی وجود داشته و می‌تواند با نمایشگرهای منحنی و بدون حاشیه سامسونگ رقابت کند.

گوشی های هوشمند منعطف تی سی ال

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*