گوشی ارزان قیمت نوکیا 4.2 اینجاست؛ دوربین دوگانه و اندروید وان

گوشی ارزان قیمت نوکیا 4.2 اینجاست؛ دوربین دوگانه و اندروید وان

اچ ام دی گلوبال در مراسم امشب از چهار گوشی میان رده اندرویدی تحت برند نوکیا رونمایی کرد که نوکیا ۴.۲ نیز یکی از این مدل های ارزان قیمت محسوب می‌شود. این گوشی که دارای طراحی ناچ بر روی نمایشگر خود است، از مشخصات قابل قبولی برخوردار است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

نوکیا ۴.۲ (Nokia 4.2) به نمایشگر ۵.۷۱ اینچی با نسبت تصویر نسبتا کشیده ۱۹ به ۹ برخوردار است که رزولوشن اچ دی پلاس و یک ناچ قطره‌ای که دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی درون آن قرار دارد ویژگی‌های اصلی آن را تشکیل می‌دهد. حاشیه‌های این نمایشگر برای یک گوشی اقتصادی اندرویدی تقریبا قابل قبول است، اما در مقایسه با رقبای عرضه شده توسط هواوی، آنر و دیگر کمپانی‌های چینی ضخیم بودن آنها کمی توی ذوق می‌زند.

گوشی ارزان قیمت نوکیا 4.2 اینجاست؛ دوربین دوگانه و اندروید وان

طراحی گوشی نوکیا ۴.۲ شبیه هیچ‌کدام از محصولات اقتصادی قبلی این برند فنلاندی نیست، زیرا یک پنل شیشه‌ای بر روی قسمت پشتی آن کشیده شده است. با وجود این که فریم کلی گوشی از پلاستیک پلی کربنات ساخته شده، اما بدنه‌ی آن محکم به نظر می‌رسد و این موضوع درباره دیگر گوشی های اقتصادی عرضه شده توسط نوکیا در نمایشگاه MWC ۲۰۱۹ نیز صادق است. همچنین این مدل اولین گوشی نوکیا است که عدد ۴ را در نامگذاری خود حاضر می‌بیند. نوکیا ۴.۲ درست مشابه مدل ۳.۲ از دکمه اختصاصی برای فراخوانی دستیار گوگل اسیستنت روی لبه سمت چپ خود برخوردار است و دکمه‌های پاور و تغییر ولوم با رنگ مشابه فریم دور بدنه در قسمت سمت راست دیده می‌شود.

گوشی ارزان قیمت نوکیا 4.2 اینجاست؛ دوربین دوگانه و اندروید وان

یکی از ویژگی های جذاب این مدل که در گوشی نوکیا ۳.۲ نیز وجود دارد، چراغ ال ای دی دور دکمه پاور است که هنگام دریافت نوتیفیکیشن‌ها روشن و خاموش می‌شود و قابلیت جذابی در این گوشی ارزان قیمت به شمار می‌رود. پورت یو اس بی تایپ سی موضوعی بود که انتظار داشتیم حداقل آن را بر روی این گوشی ببینیم، اما نوکیا ناامیدمان کرده و به سراغ استفاده از پورت میکرو یو اس بی رفته است. جک سه و نیم میلی‌متری هدفون در لبه‌ی بالا و حفره‌های اسپیکر در لبه پایینی از دیگر نکات قابل توجه در طراحی گوشی 4.2 نوکیا محسوب می‌شود.

گوشی ارزان قیمت نوکیا 4.2 اینجاست؛ دوربین دوگانه و اندروید وان

سیستم دوربین دوگانه نوکیا ۴.۲ از سنسورهای ۱۲ و ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق میدان برخوردار است و سنسور اثر انگشت نیز به شکل یک کادر دایره‌ای روی پنل پشتی و در زیر کادر عمودی دوربین‌ها دیده می‌شود. با پشتیبانی نوکیا ۴.۲ از چیست ان اف سی شما می‌توانید پرداخت‌های موبایل را از طریق آن در پایانه‌های خرید پشتیبانی شده انجام دهید. دوربین این مدل در مقایسه با ۴ محصول اقتصادی معرفی شده توسط نوکیا، پیشرفته‌ترین محسوب می‌شود و یک حالت مخصوص نایت مود برای عکاسی در شب و تولید تصاویر روشن‌تر به طور هوشمند درون آن قرار گرفته است.

گوشی ارزان قیمت نوکیا 4.2 اینجاست؛ دوربین دوگانه و اندروید وان

از دیگر مشخصات نوکیا ۴.۲ می‌توان به سیستم عامل اندروید وان اشاره کرد که باعث می‌شود پچ‌های امنیتی و آپدیت‌های اندروید سریع تر برای آن عرضه شود. این گوشی قرار است در رنگ مشکی و صورتی وارد بازار شود و قیمت حدودا ۱۶۹ دلار برای آن تعیین شده است؛ از این نظر می گوییم «حدودا»، زیرا مدل‌های مختلف این گوشی قرار است در کشورهای مختلف با قیمت های متفاوتی روانه بازار شود. این قیمت‌گذاری برای مدل پایه با ۲ گیگ رم و ۱۶ گیگابایت ظرفیت داخلی صدق می‌‌کند، اما مدل پیشرفته‌تر آن که ۳ گیگ رم و ۳۲ گیگابایت ظرفیت داخلی دارد با قیمتی در حدود ۱۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد.

لیست مشخصات فنی نوکیا ۴.۲

گوشی ارزان قیمت نوکیا 4.2 اینجاست؛ دوربین دوگانه و اندروید وان

شما گجت نیوزی‌های عزیز در لیست زیر می‌توانید لیست مشخصات گوشی ارزان قیمت نوکیا 4.2 را مشاهده کنید:

  • پردازنده ۱۲ نانومتری اسنپدراگون ۴۳۹ با هشت هسته‌‌ی پردازشی و فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز
  • پردازشگر گرافیکی Adreno 505
  • دوربین اصلی ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص صحنه، حالت نایت مود، فلش ال ای دی و فیلمبرداری فول اچ دی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
  • ۳۲ و ۱۶ گیگابایت ظرفیت داخلی با ۲ و ۳ گیگابایت رم و قابلیت ارتقا ظرفیت داخلی از طریق کارت حافظه جانبی میکرو اس دی تا سقف ۴۰۰ گیگابایت
  • جک سه و نیم میلی‌متری هدفون
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0
  • نمایشگر IPS LCD با ۵.۷۱ اینچ و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۲۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹ به ۹ (تراکم ۲۹۵ پیکسل در هر اینچ)
  • باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۳ هزار میلی‌آمپر ساعت
  • رادیو اف ام، قابلیت aptX، پورت میکرو یو اس بی ۲ و بلوتوث ۴.۲

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. قیمت گوشی نوکیا 4.2 درسال2020 چند است