مایکروسافت کینکت

نسل جدید مایکروسافت کینکت بعد از سال‌ها مجددا متولد شد

مایکروسافت کینکت (Microsoft Kinect) بعد از حدود ده سال دوباره متولد شد. این مرتبه مایکروسافت برای کینکت کاربردهای بسیار مختلف و وسیعی در نظر گرفته است.

مایکروسافت کینکت محصولی بود که در نمایشگاه MWC سال‌ جاری، قبل از معرفی سری جدید هدست واقعیت ترکیبی هولولنز رونمایی شد. متاسفانه نسل جدید کینکت فقط برای استفاده‌های تجاری طراحی شده است و کاربران عادی مشتریان آن نیستند.

با گذشت حدود ده سال از زمان عرضه اولین سری حسگر کینکت، اکنون شاهد مجهز شدنش به یک سنسور محاسبه عمق 1 مگاپیکسلی، یک دوربین رنگی 12 مگاپیکسلی بسیار باکیفیت و آرایه‌ای از هفت میکروفون قرار گرفته به صورت سه بعدی و دایره‌ای هستیم. تعبیه شدن هوش مصنوعی سبب می‌شود نسل جدید مایکروسافت کینکت قادر به تفسیر دقیق ورودی‌های دریافت شده از طریق دوربین یا میکروفون باشد.

بر اساس گفته‌های مایکروسافت، کاربران نسل جدید کینکت خواهند توانست از آن برای کاربردهای مختلف بهره ببرند. به عنوان نمونه می‌توان به شرکت AVA Retail اشاره کرد که از دستگاه جدید در ترکیب با هوش مصنوعی آژور به منظور فراهم کردن قابلیت خرید سه بعدی استفاده کرده است. شرکت Ocuvera از مایکروسافت کینکت به منظور جلوگیری از سقوط بیماران از روی تخت‌های بیمارستانی استفاده کرده است. به لطف آن، آمار 11 هزار نفری سقوط بیماران از روی تخت به 0 رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*