ال جی وی 50

ال جی وی 50 تینکیو به عنوان اولین گوشی 5G ال جی رونمایی شد

ال جی وی 50 تینکیو 5 جی (LG V50 TinQ 5G) به صورت رسمی رونمایی شد. این گوشی پرچمدار در مجموع پنج دوربین داشته و به یک باتری قدرتمند مجهز شده است.

ال جی برخلاف روال همیشگی، در یک رویداد دو گوشی پرچمدار معرفی کرد. نخستین مدل ال جی جی 8 بود. محصولات این سری را چند سالی است در نمایشگاه MWC مشاهده می‌کنیم، اما رویت یک گوشی سری V در کنگره جهانی موبایل کمی تعجب‌آور است. نکته تعجب‌آور دیگر درباره این گوشی، نام طولانی آن است؛ ال جی وی 50 تینکیو 5G

طراحی ال جی وی 50

از نظر طراحی نمی‌توان تفاوت زیادی بین ال جی جی 40 و ال جی وی 50 پیدا کرد. به عنوان نمونه، نمایشگر گوشی همچنان یک پنل از نوع او ال ای دی با اندازه 6.4 اینچ و رزولوشن کیو اچ‌دی پلاس است. ال جی نه تنها به راهکار استفاده از حفره روی نمایشگر روی نیاورد، بلکه همچنان به روش قدیمی استفاده از طراحی ناچ استایل پایبند باقی مانده است.

ال جی وی 50

گوشی‌سازان در حال حاضر، حداقل در پرچمداران خود از ناچ (کوچک و بسیار باریک) شبیه قطره آب استفاده می‌کنند، اما ناچ بالای صفحه نمایش ال جی وی 50 ابعاد قابل توجهی دارد. یکی از دلایل آن، قرارگیری یک دوربین دوگانه، متشکل از سنسوری 5 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی، روی ناچ است. حاشیه‌های پایین نمایشگر نیز در مقایسه با مدل پیشین همین سری تفاوت چندانی نداشته‌اند.

با دیدن پنل پشتی، با وجود رویت سه سنسور همچون نمونه‌های آن در ال جی وی 40، شگفت‌زده خواهید شد. مهندسان شرکت توانسته‌اند ماژول دوربین سه گانه گوشی ال جی وی 50 را به نوعی داخل بدنه جای بدهند، به همین دلیل دیگر خبری از برآمدگی دوربین پشتی نیست.

سنسور اصلی دارای رزولوشن 12 مگاپیکسل بوده و گشودگی دریچه دیافراگم آن F1.5 است. رزولوشن سنسور ثانویه از نوع تله فوتو با سنسور رنگی اصلی یکسان است، اما گشودگی دریچه دیافراگم در آن به F2.4 کاهش یافته است. سومین سنسور از نوع زاویه باز بوده و وضوح تصویر و گشودگی دریچه دیافراگم آن به ترتیب 16 مگاپیکسلی و F1.9 است. یکی از قابلیت‌های جدید معرفی شده در اپلیکیشن دوربین ال جی وی 50 امکان گرفتن ویدیوهای پرتره با استفاده از دوربین سلفی و دوربین اصلی محسوب می‌شود.

پشتیبانی ال جی وی 50 از استاندارد مقاومتی IP68 و استاندارد نظامی MIL-STD 810G سبب می‌شود از شکنندگی بدنه تقریبا ظریف آن هراس نداشته باشیم. متاسفانه گوشی در ابتدای عرضه فقط در رنگ مشکی موجود خواهد بود و گزینه رنگ دیگری برایش وجود ندارد.

سخت افزار و نرم افزار

همانند هر گوشی پرچمدار سال 2019، ال جی وی 50 از تراشه اسنپدراگون 855 قدرت می‌گیرد. اصلی‌ترین تفاوت آن در مقایسه با سایر پرچمداران قدرت گرفته از همین چیپست، مجهز شدن به مودم موبایل اسنپدراگون ایکس 50 5G است. این قابلیت، یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های دو گوشی ال جی وی 50 و ال جی جی 5 به شمار می‌رود.

با استفاده از این مودم می‌توان با سرعت بالای یک گیگابیت بر ثانیه اقدام به دریافت فایل از سرتاسر اینترنت کرد، اما در حال حاضر پوشش نسل پنجم شبکه موبایل چندان گسترده نیست و در هر جایی به امواج این شبکه دسترسی نخواهید داشت. با توجه به چالش افزایش دمای گوشی بعد از استفاده از مودم‌های 5G، ال جی از یک سیستم اتلاف حرارت جدید در ال جی وی 50 استفاده کرده است.

ال جی وی 50

حافظه رم گوشی 6 گیگابایت بوده و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی فایل داخلی وجود دارد. سخت افزارهای گوشی از یک پک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کنند. با وجود افزایش ظرفیت باتری، ضخامت ال جی V50 تنها 8.2 میلی‌متر بوده و وزن آن 14 گرم نسبت به ال جی وی 40 بیشتر است.

به عنوان دیگر ویژگی‌های جدیدترین پرچمدار سری V ال جی باید به استفاده از اسپیکرهای بوم باکس، پشتیبانی از هوش مصنوعی در دوربین، پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5، پشتیبانی از سومین نسل فناوری شارژ سریع کوالکام، پشتیبانی از گوگل لنز، تبدیل صدای دیجیتال به آنالوگ Hi-Fi Quad DAC و داشتن درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری اشاره کرد. گوشی به صورت پیش‌فرض با اندروید 9 پای عرضه خواهد شد.

مقایسه ابعاد بدنه با رقبا

طول، عرض و ارتفاع ال جی وی 50 به همراه وزن آن، در مقایسه با پرچمدار پیشین سری V افزایش یافته است. با مشاهده تصویر زیر به دید بهتری نسبت به ابعاد ال جی V50 و رقبای آن دست پیدا خواهید کرد.

ال جی وی 50

کیفی مخصوص برای تجربه نمایشگر دوگانه

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ال جی وی 50 که پیشتر بر اساس شایعات به آن پی برده بودیم، وجود کیفی مخصوص و مجهز به یک نمایشگر ثانویه برای این گوشی است. در واقع روی کیف، صفحه نمایشی جداگانه وجود دارد که می‌تواند در کنار نمایشگر گوشی به شکلی یکپارچه کار کند. می‌توان با اختصاص هر صفحه نمایش به اپلیکیشنی خاص، به سادگی به مالتی تسکینگ پرداخت.

ال جی وی 50