ال جی جی 8 تینکیو

ال جی جی 8 تینکیو با ژست‌های حرکتی بدون لمس و قابلیت تشخیص کف دست معرفی شد

گوشی ال جی جی 8 تینکیو (LG G8 ThinQ) به صورت رسمی در نمایشگاه MWC 2019 بارسلون معرفی شد. در ادامه، مشخصات فنی، طراحی، دوربین و تمام ویژگی‌های ال جی G8 را بررسی می‌کنیم.

گوشی ال جی جی 8 تینکیو (LG G8 ThinQ) در نمایشگاه MWC 2019 بارسلون رونمایی شد. پرچمدار 2019 ال جی بر پایه G7 ساخته شده، اما ویژگی‌های جدیدی مانند دوربین ToF و ژست‌های حرکتی غیر لمسی را اضافه کرده است. در ادامه با مشخصات و ویژگی‌های ال جی G8 آشنا می‌شویم.

ال جی جی 8 تینکیو

ال جی G8 ThinQ بسیار شبیه به ال جی جی 7، پرچمدار سال گذشته این شرکت است. اطراف صفحه نمایش اندکی انحنا دیده می‌شود و ماژول دوربین در قاب پشتی گوشی دوباره به شکل افقی درآمده است. قاب پشتی گوشی از پنل شیشه‌ای ساخته شده و هنوز هم اسکنر اثر انگشت روی آن به چشم می‌خورد. همچنین این گوشی جدید از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند.

یکی از ویژگی‌های جدید این گوشی، پنل صفحه نمایش آن است. به جای پنل LCD، ال جی جی 8 تینکیو از صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED با رزولوشن 3120 در 1440 پیکسل بهره می‌برد. ال جی این پنل صفحه نمایش را Crystal Sound OLED نامیده است. این گوشی دارای بلندگو در جلو نیست و شما باید در طول مکالمه، گوش خود را به صفحه نمایش بچسبانید.

ال جی جی 8 تینکیو

یکی از بهترین بخش‌های ال جی G8 بلندگوی بوم باکس (Boombox) است که در پایین گوشی قرار دارد تا در کنار صدای درون صفحه‌ای، تجربه صدای استریو را در هنگام تماشای محتوای مولتی مدیا برای شما فراهم آورد.

ال جی جی 8 تینکیو هنوز هم یک گوشی نسبتا جمع و جور است و کار کردن با آن و استفاده از گوشی با یک دست به آسانی انجام می‌شود. در ادامه می‌توانید مقایسه ابعاد این گوشی با ال جی جی 7 تینیکو، سامسونگ گلکسی اس 10 و اپل آیفون ایکس آر را مشاهده کنید:

ال جی جی 8 تینکیو

ال جی جی 8 تینکیو دارای یک ماژول دوربین جدید است که با نام Z Camera شناخته می‌شود. قابلیت دوربین وقت پرواز (ToF Camera) به پرچمدار جدید ال جی اضافه شده و می‌تواند به سرعت و با دقت، عمق میدان هر چیزی که به آن نگاه می‌کند را تشخیص دهد. ال جی G8 قادر است دست شما را اسکن و رگه‌های موجود در کف دست را تشخیص دهد. به این ترتیب از این ویژگی می‌توانید به عنوان یک روش قفل کردن بیومتریک استفاده کنید؛ در واقع شما می‌توانید با نشان دادن کف دست خود به گوشی، قفل را باز کنید. همچنین قابلیت تشخیص چهره در این گوشی وجود دارد.

ال جی جی 8 تینکیو

اما این همه ماجرا نیست و یک ویژگی جدید دیگر هم در ال جی جی 8 تینکیو وجود دارد و این ویژگی چیزی نیست جز Air Motion یا ژست‌های حرکتی بدون لمس. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا فقط با حرکت دادن دست خود در مقابل دوربین، با گوشی ارتباط برقرار کنید و دستورهایی را به آن بفرستید. تماس گرفتن یا رد تماس، سوئیچ کردن بین برنامه‌ها، گرفتن عکس و تغییر میزان صدا بدون لمس کردن گوشی از جمله کارهایی است که با قابلیت Air Motion می‌توانید انجام دهید.

ال جی جی 8 تینکیو

ال جی جی 8 تینکیو مانند قبل فقط از دو لنز دوربین در قاب پشتی استفاده می‌کند و خبری از دوربین سه گانه و بیشتر نیست. ماژول دوربین اصلی گوشی شامل یک لنز 12 مگاپیکسلی استاندارد و یک لنز 16 مگاپیکسلی سوپر واید یا فوق‌ عریض می‌شود. این دوربین دارای دیافراگم f/1.5 و اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر است. بنابراین دوربین می‌تواند نور بیشتری را بگیرد و عکس‌های شبانه زیبایی را خلق کند. لنز فوق عریض نیز دارای دیافراگم f/1.9 و اندازه پیکسل 1.0 میکرومتر است.

دوربین ال جی جی 8 تینکیو از ویژگی‌های نرم افزاری جدیدی برای بهبود عکاسی و فیلمبرداری استفاده کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به قابلیت پرتره در فیلمبرداری اشاره کرد. در قاب جلویی گوشی نیز دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.7 و اندازه پیکسل 1.22 میکرومتر برای عکس‌های سلفی تعبیه شده است.

ال جی جی 8 تینکیو

ال جی G8 از پردازنده مدرن و پیشرفته کوالکام اسنپدراگون 855 بهره می‌برد و 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین امکان افزایش حافظه ذخیره‌سازی تا 2 ترابایت با استفاده از کارت حافظه جانبی میکرو اس دی وجود دارد. باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های این گوشی محسوب می‌شود.

همان‌طور که انتظار می‌رفت پرچمدار جدید ال جی از آخرین سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 9.0 پای بهره می‌برد. تاکنون اطلاعات دقیقی از قیمت و زمان عرضه این گوشی جدید منتشر نشده است.

مشخصات ال جی جی 8 تینکیو

صفحه نمایش: 6.1 اینچی OLED با رزولوشن 3120 در 1440 پیکسل

دوربین اصلی: دوگانه 12+16 مگاپیکسلی

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

ابعاد: 151.9 در 71.8 در 8.4 میلی‌متر

وزن: 167 گرم

تراشه: چیپست اسنپدراگون 845

رم: 6 گیگابایت

حافظه ذخیره‌سازی داخلی: 128 گیگابایت

سیستم عامل: اندروید 9.0 پای

باتری: 3500 میلی‌آمپرساعتی