هواوی Mate X

گرانی و موانع بازاریابی، مهم‌ترین مشکلات هواوی Mate X هستند!

کمپانی هواوی با رونمایی از گوشی منعطف میت ایکس، رقابت در این کاتگوری نوظهور را داغ کرد. اما به نظر می‌رسد مشکل اصلی هواوی Mate X نه ابهاماتی درباره کارایی آن؛ بلکه قیمت بالا و موانع موجود در راه عرضه‌ی دستگاه باشد.

چه کسی قرار است گلکسی فولد سامسونگ را بخرد وقتی که این‌قدر گران است، عملکرد لولایش جای بحث دارد و بخش جلویی آن، ظاهر زیبایی ندارد. اما هواوی Mate X چطور؟ این محصول با برچسب قیمت 2600 دلاری، حتی گران‌تر هم هست. از طرفی این گوشی منعطف، هنوز خود را اثبات نکرده و ابهاماتی درباره کارایی نرم افزار آن‌ وجود دارد. با این اوصاف قرار نیست چنین دستگاهی به سرعت فراگیر شود و کمپانی چینی هم این را خوب می‌داند.

هواوی نیز مانند سامسونگ، مراسم رونمایی از گوشی منعطف خود را بسیار کنترل شده برگزار کرد و کسی مجاز به لمس آن نبود. تنها یکی از کارمندان شرکت، گوشی را در دست داشت و آن را در پوزیشن‌های مختلف قرار می‌داد.

هواوی Mate X

بر خلاف گلکسی فولد سامسونگ، صفحه نمایش هواوی میت ایکس به سمت بیرون تا می‌شود. این ویژگی، راه گریزی از مشکل صاف نشدن کامل است که در برخی نمایشگرهای تاشو وجود دارد. از طرفی کمپانی سازنده، لوگو و دوربین‌ها را در قسمتی تعبیه کرده است که نیازی به وجود ناچ یا حفره روی صفحه نمایش دستگاه نباشد. می‌توان گفت که طراحی نمونه‌های کانسپت گوشی های منعطف، به شکل بهتری در Mate X پیاده‌سازی شده و ظاهر زیبای آن، یادآور کتاب‌خوان آمازون Kindle Voyage است.

هواوی Mate X نه تنها در حالت باز شده، صفحه تبلت مانندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ بلکه در حالت تا شده نیز، همانند یک گوشی هوشمند معمولی قابل استفاده است و می‌توان روی نیمی از صفحه نمایش آن کار کرد. این درحالی است که سامسونگ گلکسی فولد در حالت تاشده، نمایشگر ثانویه کوچکی دارد که شاید پاسخگوی نیاز کاربران نباشد.

هواوی Mate X

البته در حال حاضر نمی‌توان با قطعیت گفت که نمایشگر تاشوی گوشی هواوی بهتر و بادوام‌تر است یا سامسونگ؛ ولی میت ایکس که در محیط  نورانی و پر رنگ و لعاب مراسم، بهتر به نظر می‌رسید.

به هر حال Mate X خواستنی‌تر از گلکسی فولد باشد یا نه، یک گوشی دلربا است؛ اما احتمالا کمپانی چینی در عرضه‌ی جهانی آن با موانعی مواجه خواهد بود. هواوی اخیرا با اتهاماتی نظیر کلاهبرداری و سرقت اسرار تجاری روبرو شده است که کار شرکت، برای بازاریابی این محصول را سخت می‌کند. از طرفی رقم درج شده روی برچسب قیمت دستگاه هم، دسترسی علاقه‌مندان را به آن مشکل‌تر خواهد کرد.

گالری عکس گوشی منعطف هواوی Mate X

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. مشتری خوشدونو داره

  2. حیف پول مفت که بدى واسه جنس هاى بنجل بى کیفیت چینى!!!

  3. بجز گرونی مشکل دیگه نداره