ال جی وی 50 & ال جی جی 8

مقایسه مشخصات ال جی وی 50 با ال جی جی 8 : نبرد درون خانوادگی پرچمداران

کمپانی ال جی با رونمایی همزمان از دو پرچمدار، بسیاری را متعجب کرد. در ادامه به مقایسه مشخصات ال جی وی 50 (LG V50 ThinQ 5G) با ال جی جی 8 (LG G8 ThinQ) خواهیم پرداخت تا تفاوت‌های موجود میان این پرچمداران روشن‌تر شود.

این مقایسه را با نگاهی گذرا به مشخصات ال جی وی 50 تینکیو 5G و ال جی جی 8 تینکیو آغاز می‌کنیم. همان‌طور که در جدول زیر پیداست، مدل V50 پنل بزرگتری دارد؛ اما وضوح صفحه نمایش هر دو گوشی برابر است. بنابراین تراکم پیکسلی ال جی G8 را باید بیشتر بدانیم.

مقایسه مشخصات ال جی وی 50 با ال جی جی 8

 LG V50 ThinQ 5G LG G8 ThinQ
صفحه نمایش6.4 اینچی اولد، 3120 در 1440 پیکسل6.1 اینچی اولد، 3120 در 1440 پیکسل
پردازندهاسنپدراگون 855 کوالکاماسنپدراگون 855 کوالکام
حافظه رم6 گیگابایت6 گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی128 گیگابایت128 گیگابایت
دوربین‌های عقبدوربین سه‌گانه: 12 مگاپیکسل (اصلی)، 16 مگاپیکسل (اولترا-واید)، 12 مگاپیکسل (تله‌فوتو)دورین دوگانه: 12 مگاپیکسل (اصلی)، 16 مگاپیکسل (اولترا-واید)
دوربین‌های جلو8 مگاپیکسل + دوربین واید 5 مگاپیکسل8 مگاپیکسل + دوربین ToF
شبکه ارتباطی5G ، 4G LTE4G LTE
ویژگی‌های امنیتیسنسور اثر انگشت، فیس آنلاکسنسور اثر انگشت، فیس آنلاک، Hand ID (شناسایی کف دست)
باتری4000 میلی‌آمپر ساعت3500 میلی‌آمپر ساعت
قیمتنامشخصنامشخص

مهم‌ترین وجه تمایز

هر دو پرچمدار از جدیدترین و قدرتمندترین تراشه موبایلی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 855 قدرت می‌گیرند. اما  ال جی وی 50 به مودم 5G اسنپدراگون X50 هم تجهیز شده است. این را باید مهم‌ترین وجه تمایز پرچمداران جدید ال جی برشمرد. به لطف همین ویژگی آینده‌نگرانه، ال جی V50 به این زودی‌ها مشمول مرور زمان نخواهد شد؛ اما به هر حال قیمت بالاتری دارد.

از طرفی مودم 5G بی عیب و نقص هم نیست؛ چرا که هنگام استفاده، گرمای قابل توجهی تولید و انرژی زیادی را مصرف می‌کند. البته یک سیستم خنک کننده جدید در V50 وجود دارد که باید دید تا چه حد کارایی خواهد داشت.

انتخاب بین دوربین سه‌بعدی یا زاویه باز

در مشخصات اپتیک نیز، ال جی وی ۵۰ تینکیو دست بالا را دارد؛ زیرا علاوه بر همان دوربین دوگانه جی 8، در پنل پشتی خود از دوربین سوم با لنز تله‌فوتو نیز بهره می‌برد. البته ال جی G8 در جلو، یک دوربین سه‌بعدی ToF دارد که به معنای افزایش دقت و امنیت سیستم تشخیص چهره آن است. در مقابل، ال جی V50 در جلو یک دوربین زاویه باز دارد که امکان گنجاندن سوژه‌های بیشتر را در تصاویر سلفی فراهم می‌کند.

ال جی جی 8

دوربین‌های جلوی G8، یک قابلیت امنیتی دیگر را نیز به گوشی اضافه کرده‌اند که Hand ID نام دارد. عملکرد آن بدین شکل است که با ارسال امواج مادون قرمز به دست کاربر، یک نقشه از رگ‌های خونی او تهیه می‌کند. در واقع کاربران می‌توانند با نزدیک کردن کف دست خود به گوشی، قفل آن را باز کنند. ویژگی جالبی است که ارزش امتحان کردن را دارد؛ اما شاید نه تا حدی که به واسطه آن، G8 را برتر از V50 بدانیم.

وسیله جانبی منحصر به فرد

در مشخصات ال جی وی 50 به یک ویژگی مهم آن اشاره نشده است؛ اینکه از یک قاب جدید با نمایشگر ثانویه پشتیبانی می‌کند. کاربران با خریداری و اتصال آن، می‌توانند صفحه دیگری را به دستگاه اضافه کنند. البته هنوز این قاب جدید امتحان خود را پس نداده است و شاید به تجربه ناموفق دیگری برای ال جی تبدیل شود. حتی اگر نمایشگر ثانویه آن به خوبی هم کار کند، باز در علاقه‌ی کاربران به تهیه و استفاده از آن تردید وجود دارد؛ بنابراین سخت بتوان آن را یک مزیت برای V50 به حساب آورد.

معمای قیمت‌گذاری

هنوز هیچ قیمتی برای هیچ‌یک از این دو دستگاه اعلام نشده است؛ ولی با توجه به مشخصات ال جی وی 50 می‌توان حدس زد که حدود 200 دلار، گران‌تر از جی 8 تینکیو خواهد بود. اقدام کمپانی کره‌ای برای معرفی پرچمداران جدید خود بدون اعلام قیمت، کمی عجیب بود. چه بسا سران کمپانی منتظر آگاهی از قیمت محصولات رقیب هستند تا قیمت‌گذاری خود را متناسب با آن‌ها انجام دهند. به هر حال واضح است که اگر ال جی می‌خواهد به بازی برگردد، باید قیمت این گوشی ها را به شدت رقابتی تعیین کند.

در نهایت می‌توان گفت که این کمپانی مطابق انتظارات عمل کرد. بهینه‌سازی‌های لازم را در پرچمداران 2019 خود انجام داد و یک سورپرایز هم برای هر دو محصول داشت (قابلیت Hand ID و نمایشگر ثانویه). البته ظاهرا تیم طراحان ال جی، وقت چندانی را صرف V50 و G8 نکرده‌اند؛ چرا که به سختی می‌توان در ظاهر این گوشی ها با مدل‌های سال گذشته، تفاوتی را پیدا کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. وی 50 معلومه خیلی قوی تره