مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با ال جی جی 8

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با ال جی جی 8 و ال جی وی 50

نخستین پرچمداران اندرویدی سال 2019 به تازگی در نمایشگاه MWC 2019 معرفی شده‌اند. در این مطلب قصد داریم به مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با ال جی جی 8 و ال جی وی 50 بپردازیم.

یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های دنیای اندروید، بین دو غول کره‌ای دنیای فناوری است. سامسونگ سال‌ها است در رده نخست پرفروش‌ترین گوشی‌سازان قرار دارد. بخش موبایل ال جی نیز اگرچه سال‌ها است همینطور ضرر می‌دهد، اما جایگاه آن در رده پنجم و ششم برترین گوشی‌سازان دنیا همواره جابه‌جا می‌شود.

امسال اختلاف بین پرچمداران سری G و V ال جی به حداقل رسیده و ال جی جی 8 در برخی دسته‌بندی‌ها، حتی از ال جی وی 50 نیز قدرتمندتر ظاهر شده است. در این مطلب قصد داریم به مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با ال جی جی 8 و ال جی وی 50 به عنوان اولین گوشی 5G ال جی بپردازیم. ابتدا نگاهی به ابعاد و وزن سه گوشی خواهیم انداخت.

سامسونگ گلکسی +S10، ال جی G8 و ال جی V50

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

طراحی و نمایشگر

منحصربه‌فردترین ویژگی گلکسی اس 10 پلاس در این زمینه، استفاده از حفره روی نمایشگر است. به لطف آن، بدون استفاده از ناچ، زمینه کاهش بیشتر حاشیه‌های اطراف نمایشگر فراهم شده است. ویژگی منحصربه‌فرد ال جی جی 8 در زمینه طراحی و صفحه نمایش، حذف گوشی تلفن از بریدگی بالای نمایشگر و استفاده از نمایشگر به جای اسپیکر محسوب می‌شود!

تکنولوژی Crystal Sound OLED را پیش از این در برخی تلویزیون‌های بالارده ال جی دیده بودیم. در این فناوری از طریق ایجاد لرزش، امواج صوتی تولید می‌شوند. سامسونگ نیز تکنولوژی مشابهی را با نام Sound-on-Display در دست توسعه دارد.

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

Samsung Galaxy S10+ vs LG G8

سامسونگ هرگز تسلیم سبک طراحی بسیار داغ و همه‌گیر ناچ استایل نشد. در عوض در بالای ال جی جی 8 و ال جی وی 50 یک بریدگی دیده می‌شود.

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و ال جی جی 8  و ال جی وی 50 نشان داد در دست گرفتن هر سه، حسی خاص به کاربر منتقل خواهد کرد، چرا که بدنه آن‌ها با استفاده از شیشه پوشیده شده است. شاید در نگاه اول، گلکسی اس 10 پلاس به خاطر داشتن انحنا در دو طرف صفحه نمایش زیباتر به نظر برسد، اما مسطح بودن ماژول دوربین ال جی جی 8 و فشرده‌تر بودن فریم آن سبب شده روی هم رفته، جذابیت بیشتری نسبت به پرچمدار سامسونگ داشته باشد.

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

Samsung Galaxy S10+ vs LG G8

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با ال جی جی 8 و ال جی وی 50 از نظر نمایشگر جذاب است. پرچمدار سامسونگ از پنل امولد جدید این شرکت با نام Dynamic AMOLED استفاده می‌کند. رزولوشن این نمایشگر 6.4 اینچی کیو اچ‌دی پلاس (3040 در 1440 پیکسل) بوده و به لطف کاهش حاشیه‌های بالای نمایشگر، نسبت ابعاد تصویری آن از 18.5:9 در پرچمداران سال گذشته، به 19:9 رسیده است. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش 522 پی‌پی‌آی است. 88.9 درصد پنل جلویی گلکسی اس 10 پلاس را نمایشگر آن تشکیل می‌دهد (نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه).

ال جی جی 8 از پنلی از نوع امولد با اندازه 6.1 اینچ بهره می‌برد. وضوح تصویر این صفحه نمایش نیز کیو اچ‌دی است، اما به لطف داشتن قدی کشیده‌تر و استفاده از نسبت ابعاد تصویر 19.5:9، به صورت 3120 در 1440 پیکسل بیان می‌شود. تراکم پیکسلی نمایشگر به 564 پی‌پی‌آی افزایش و نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه به 83.5 درصد کاهش پیدا کرده است. برخلاف گلکسی اس 10 پلاس، بدنه و نمایشگر ال جی جی 8 به جای شیشه‌های گوریلا گلس 6، با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شوند.

مقایسه تصویری مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با ال جی جی 8

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و ال جی وی 50 از ابعاد یکسان نمایشگر آن‌ها خبر می‌دهد. پنل 6.4 اینچی امولد ال جی V50 دارای رزولوشن کیو اچ‌دی پلاس (3120 در 1440 پیکسل) بوده و نسبت ابعاد تصویر یکسانی با پرچمدار سری G دارد. تراکم پیکسلی و نسب ابعاد نمایشگر به بدنه آن به ترتیب 537 پی‌پی‌آی و 83 درصد است. ال جی وی 50 نیز با استفاده از شیشه‌های گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. هر سه گوشی به لطف پشتیبانی از استاندارد مقاومتی IP68، در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مصون هستند.

سخت افزار

هر سه گوشی همانند دیگر پرچمداران 2019 از تراشه اگزینوس 855 قدرت گرفته‌اند. البته اسنپدراگون 855 فقط در نسخه آمریکا و چین گلکسی اس 10 پلاس وجود دارد و در نسخه‌های مربوط به بازارهای دیگر نقاط دنیا، از اگزینوس 9820 استفاده می‌شود.

گلکسی اس 10 پلاس به 8 گیگابایت حافظه رم مجهز شده است، در حالی که در ال جی جی 8 و ال جی وی 50 شاهد وجود 6 گیگابایت حافظه اصلی هستیم. اگر بی‌مورد، ده‌ها اپلیکیشن را با یکدیگر باز نگذارید، در هر سه گوشی هیج مشکلی از نظر میزان حافظه اصلی نخواهید داشت. مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با ال جی جی 8 و وی 50 برتری مطلق آن را در بخش حافظه نشان می‌دهد، چرا که برای پرچمدار سامسونگ، نسخه‌ای مجهز به 12 گیگابایت حافظه رم نیز وجود دارد.

گلکسی اس 10 پلاس - ال جی جی 8

Samsung Galaxy S10+ vs LG G8

برای پرچمداران ال جی فقط یک نسخه از نظر حافظه، مجهز به 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی، ارائه شده است. گلکسی اس 10 پلاس را می‌توان مجهز به 128 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت (نسخه دارای 12 گیگابایت رم) خریداری کرد.

روی کاغذ، عملکرد پردازشی هر سه گوشی یکسان است. حتی اگر بنچمارک‌ها نیز اعداد مختلفی از هر گوشی هوشمند نشان بدهند، همچنان کاربران عادی، حین اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها روی این پرچمداران نیز تفاوتی احساس نخواهند کرد.

دوربین

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با ال جی وی 50 در این قسمت جذاب‌تر است، چرا که هر دو به دوربین اصلی سه گانه مجهز شده‌اند. البته برای ال جی جی 8 نیز نسخه‌ای مجهز به دوربین سه تایی وجود دارد، اما فقط در بازارهای کره جنوبی به فروش خواهد رسید.

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و ال جی وی 50

Samsung Galaxy S10+ vs LG V50

سنسورهای دوربین اصلی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس عادی (رنگی)، تله فوتو و اولترا واید هستند. تا مدت‌ها قبل، قابلیت گرفتن عکس‌های زاویه باز از مناظر طبیعی، فقط در اختیار پرچمداران ال جی بود، اما در سال 2019 شاهد استفاده از سنسور اولترا واید در پرچمداران سایر شرکت‌ها نیز هستیم.

رزولوشن دو سنسور ابتدایی 12 مگاپیکسل است. داشتن گشودگی دریچه دیافراگم متغیر بین دو مقدار f/1.5 و f/2.4 اصلی‌ترین تفاوت بین سنسور رنگی پرچمدار سامسونگ و پرچمداران ال جی محسوب می‌شود. گشودگی دریچه دیافراگم سنسور تله فوتو f/2.4 و برای سنسور اولترا واید 16 مگاپیکسلی، f/2.2 است. دو سنسور رنگی و تله فوتو از تثبیت‌کنندگی نوری تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و ال جی وی 50 نشان داد ترکیب و نوع سنسورهای دوربین سه گانه و همچنین رزولوشن آن‌ها، تفاوتی با یکدیگر ندارد. در پرچمدار سری V ال جی، گشودگی دریچه دیافراگم سه سنسور اصلی، تله فوتو و اولترا واید به ترتیب f/2.4 ،f/1.5 و f/1.9 است. مجددا در دو سنسور ابتدایی، قابلیت OIS وجود دارد.

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و ال جی وی 50

Samsung Galaxy S10+ vs LG V50

در ال جی وی 50، با رزولوشن 4K امکان فیلم برداری در نرخ 60 فریم بر ثانیه وجود دارد. به وسیله کاهش وضوح تصویر تا فول اچ‌دی، امکان افزایش نرخ تا 240 فریم بر ثانیه فراهم خواهد شد. حین استفاده از گلکسی اس 10 پلاس علاوه بر این دو حالت، امکان افزایش نرخ تا 960 فریم بر ثانیه (فیلم برداری سوپر اسلوموشن) بعد از کاهش وضوح تا اچ‌دی نیز فراهم است. تنها تفاوت دوربین اصلی دوگانه ال جی جی 8 با ال جی وی 50، حذف سنسور تله فوتو است.

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و ال جی وی 50

Samsung Galaxy S10+ vs LG V50

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با ال جی جی 8 و ال جی وی 50 نشان داد هر سه برای طرفداران عکاسی سلفی مناسب هستند. در محصول بالارده سامسونگ یک دوربین سلفی دوگانه با سنسورهای 10 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی وجود دارد. با دوربین جلویی گلکسی اس 10 پلاس همچنین می‌توان در رزولوشن 4K به فیلم برداری پرداخت. رزولوشن سنسورهای دوربین سلفی دوگانه ال جی وی 50 به 8 مگاپیکسل و 5 مگاپیکسل کاهش پیدا کرده است.

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و ال جی وی 50

Samsung Galaxy S10+ vs LG V50

اما در بخش دوربین سلفی ال جی جی 8، حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. در کنار دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی این گوشی، یک سنسور ToF دیده می شود. بیشتر قابلیت‌های منحصربه‌فرد ال جی جی 8 همچون ژست‌های حرکتی بدون لمس نمایشگر، سیستم امنیتی جدید مبتنی بر تشخیص الگوی رگ و دیگر موارد، از این سنسور ریشه گرفته‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قابلیت‌های شگفت‌انگیز دوربین سلفی منحصربه‌فرد پرچمدار سری G سال 2019 با نام Z Camera، مطلب بررسی اولیه ال جی جی 8 را مطالعه کنید.

نتیجه‌گیری از مقایسه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس با ال جی جی 8 و ال جی وی 50

حین مقایسه سامسونگ گلکسی +S10 و سونی Xperia 1، تفاوت‌های ظاهری و سخت افزاری بیشتری بین دو گوشی پیدا کردیم، اما این اختلاف در پرچمداران سامسونگ و ال جی به حداقل رسیده است. یکی از دلایلی که می‌توان برای خرید گلکسی اس 10 پلاس به جای ال جی جی 8 و ال جی وی 50 عنوان کرد، ویژگی‌های بسیار زیاد رابط کاربری One UI سامسونگ است. نحوه سفارشی‌سازی‌ اندروید توسط سامسونگ، همیشه یکی از برگ برنده‌های اصلی آن حین مقایسه پرچمداران این شرکت با دیگر گوشی‌سازان بوده است.