حملات دیداس

حملات دیداس با ایجاد ترافیک کاذب بلای جان سایت های ایرانی شد

یک کارشناس نرم‌افزارهای امنیتی حوزه فناوری اطلاعات گفت بسیاری از سایت‌ها و سرویس‌های داخلی به دلیل حملات دیداس و ایجاد ترافیک کاذب با مشکل جدی روبه‌رو شدند و بهترین راه مقابله با این حملات نصب برنامه‌های امنیتی است.

امیر صفری فروشانی، کارشناس نرم افزارهای امنیتی حوزه فناوری اطلاعات عنوان کرد وجود آلودگی‌های مختلف می‌تواند به عنوان یکی از دلایل اصلی ایجاد حملات دیداس محسوب شود. حملات APT یا تهدید پیشرفته مداوم (Advanced Persistent Threat) روشی است که سودجویان برای جمع‌آوری اطلاعات افراد استفاده می‌کنند. به بیانی دیگر حملات بات نت‌ها باعث آلوده شدن شبکه می‌شود و شرایط را برای ایجاد حملات دیداس فراهم می‌کند.

امیر صفری فروشانی در ادامه افزود نصب برخی از اپلیشکن‌های نامعتبر و دسترسی این برنامه‌ها به دستگاه کاربر نیز یکی از راه‌های آلودگی محسوب می‌شود. از این رو کاربران باید برخی از نکات اولیه را رعایت کرده و از آلودگی دستگاه دیجیتالی خود جلوگیری کنند؛ برای مثال از نصب هر نوع اپلیکیشنی خودداری کنند و حتما بر روی آن دستگاه یک آنتی ویروس معتبر داشته باشند. همچنین کسب‌وکارها نیز حتما باید سرویس‌های امنیتی چون سرویس‌های آنتی دیداس را نصب کنند تا با مشکلات جدی مواجه نشوند.

حملات دیداس

حملات دیداس با ایجاد ترافیک کاذب

بسیاری از سایت‌ها و سرویس‌های داخلی به دلیل حملات دیداس و ایجاد ترافیک کاذب با مشکل جدی روبه‌رو شدند. این حملات که باعث منع سرویس توزیع شده (DDOS) می‌شود، فعالیت بسیاری از کسب‌وکارهای داخلی را مختل کرده است که بهترین راه مقابله با آن نصب سرویس‌های امنیتی نظیر آنتی دیداس است. به بیانی دیگر در حملات دیداس فرد مهاجم تقاضاها و ترافیک‌های کاذب را به سمت سرور یک سایت می‌فرستد و این کار را تا زمانی که آن سرویس از دسترس خارج شود ادامه می‌دهد.

حملات دیداس

خطرهای نسخه‌های غیر رسمی و غیراصل تلگرام

امیر صفری فروشانی در ادامه افزود برخی از کاربران برای دستیابی به نسخه تلگرام بدون فیلتر از برنامه‌های چون تلگرام ایکس فیک استفاده می‌کنند که این برنامه آلودگی‌هایی را به دستگاه آن کاربر وارد می‌کند. به طور کلی استفاده از نسخه‌های غیر رسمی و غیراصل تلگرام که از امنیت پایینی برخوردارند، آسیب‌هایی زیادی را به همراه خواهد داشت. کاربران در فضای مجازی سهل‌انگاری می‌کنند و نکات ایمنی را نادیده می‌گیرند؛ برای مثال استفاده از آنتی ویروس یکی از الزامات افزایش ایمنی است، اما کاربران یا این مورد را انجام نمی‌دهند یا از آنتی ویروس‌های فیک استفاده می‌کنند.

این کارشناس نرم افزارهای امنیتی حوزه فناوری اطلاعات در ادامه عنوان کرد:

برخی از کاربران نیز هیچ‌گاه آنتی ویروس، سیستم عامل و یا اپلیکیشن‌های دستگاه خود را آپدیت نمی‌کنند و بر این باورند که آپدیت کردن ویندوز، باعث کندی یا سنگینی آن می‌شود. این باورها کاملا اشتباه بوده و عدم به‌روزرسانی به موقع یک نوع ضعف امنیتی محسوب می‌شود.