طراحی سامسونگ گلکسی فولد

مدیرعامل هواوی: طراحی سامسونگ گلکسی فولد درحد نمونه اولیه میت ایکس هم نیست!

مدیرعامل هواوی در یک اظهار نظر جنجالی مدعی شده که طراحی سامسونگ گلکسی فولد حتی درحد بدترین نمونه‌های اولیه هواوی میت ایکس هم نیست!

با وجود تعدد گوشی های هوشمند قدرتمند و زیبای معرفی شده در جریان نمایشگاه MWC 2019، هیچ کدام نتوانستند به اندازه سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس نگاه کاربران را به خود خیره نگه دارند. هر چه باشد، از هشت سال قبل منتظر رونمایی اولین گوشی هوشمند منعطف بوده‌ایم! با وجود ارائه محصولاتی مشابه توسط دیگر شرکت‌ها طی نمایشگاه MWC سال جاری و حتی قبل از آن، دو شرکت هواوی و سامسونگ اکنون پرچمداران اصلی دنیای گوشی های هوشمند انعطاف پذیر تلقی می‌شوند.

هواوی میت ایکس

هواوی میت ایکس

ریچارد یو مدیرعامل هواوی عقیده دارد طراحی سامسونگ گلکسی فولد مناسب نبوده و طراحی هواوی میت ایکس به آن برتری دارد! وی در مصاحبه اخیر خود با وب‌سایت Business Insider مدعی شد یکی از نمونه‌های اولیه میت ایکس شبیه به گلکسی فولد بود، اما شرکت به دلیل نامناسب بودن آن، این طراحی را کنار گذاشت. به عقیده این مدیر، ترکیب دو نمایشگر در یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر به افزایش وزن آن منجر می‌شود.

طراحی سامسونگ گلکسی فولد در حد بدترین‌های هواوی است!

هواوی به طور همزمان، سه پروژه جداگانه برای توسعه یک گوشی منعطف زیر دست داشت. ریچارد یو یکی از این پروژه‌ها، که در نهایت به خاطر نامناسب بودن هرگز تبدیل به محصولی تجاری نشد، را به مراتب بهتر از طراحی سامسونگ گلکسی فولد دانست!

طراحی سامسونگ گلکسی فولد

سامسونگ گلکسی فولد

شرکت در نهایت طراحی و فرمی که در حال حاضر در هواوی Mate X مشاهده می‌کنیم را انتخاب کرد. به صورت عادی، یک تبلت 8 اینچی در اختیار خواهید داشت. با تا کردن نمایشگر، یک نمایشگر 6.6 اینچی رو به روی کاربر قرار می‌گیرد. در عین حال، نمایشگر پشتی 6.38 اینچی نیز قابل استفاده است.

مزیت هواوی میت ایکس در مقایسه با نحوه طراحی سامسونگ گلکسی فولد ضخامت پایین آن است. این گوشی بعد از تا شدن، فقط 11 میلی‌متر ضخامت خواهد داشت که شدیدا از ضخامت گلکسی Fold حین تا شدن آن کمتر است.

طراحی سامسونگ گلکسی فولد

سامسونگ گلکسی فولد

با وجود نامناسب بودن طراحی سامسونگ گلکسی فولد از نظر ضخامت دستگاه، مزیت آن مصون ماندن از خط و خش در زمان تا شدن است، در حالی که نمایشگر هواوی میت ایکس همواره در معرض آسیب قرار دارد.

هواوی میت ایکس

هواوی میت ایکس

طراحی هواوی Mate X با در نظر گرفتن ضخامت آن حقیقتا ستودنی است، اما ایرادی قابل توجه در آن وجود دارد. بررسی‌های دقیق به تازگی نشان داده نمایشگر منعطف هواوی میت ایکس چندان بدون ایراد نیست!