گلکسی A10 سامسونگ رسما معرفی شد؛ ۲ گیگابایت رم و اگزینوس ۷۸۸۴

گلکسی A10 سامسونگ رسما معرفی شد؛ ۲ گیگابایت رم و اگزینوس ۷۸۸۴

سامسونگ دقایقی پیش از گوشی گلکسی ای ۱۰ (Samsung Galaxy A10) رونمایی کرد. این گوشی میان رده با قیمتی مناسب قرار است محصول مقرون به صرفه جدید سری A سامسونگ لقب بگیرد.

سامسونگ چند روز پیش و در جریان کنگره جهانی موبایل از دو گوشی گلکسی ای ۳۰ و گلکسی ای ۵۰ به عنوان پرچمداران جدید سری A خود رونمایی کرده بود و حالا گلکسی A10 نیز به جمع آن دو مدل خواهد پیوست. این گوشی جدید از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار پردازنده‌ی اگزینوس ۷۸۸۴ و یک دوربین تک بر روی پنل پشتی برخوردار است.

گلکسی ای ۱۰ از یک نمایشگر ۶.۲ اینچی اچ دی پلاس از نوع پنل‌های Infinity-V برخوردار است که یک ناچ قطره‌ای کوچک در بالای آن دیده می‌شود. برخورداری از این نمایشگر در کنار چیپست اگزینوس ۷۸۸۴ ترکیب عجیبی است که پیش از این، آن را تنها بر روی مدل گلکسی جی ۳ وی (Galaxy J3 V.) دیده بودیم. این چیپست از دو هسته‌ی Cortex-A73 برای پردازش‌های نسبتا سنگین‌تر و ۶ هسته‌ی Cortex-A53 units برخوردار است که همگی بر روی فرکانس ۱.۳۵ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند تا مجموعا هشت هسته‌ی پردازشی در اختیار کاربر قرار گیرد.

حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی این گوشی با ۳۲ گیگابایت ظرفیت داخلی ترکیب شده که البته می‌توانید آن را از طریق کارت حافظه جانبی میکرو اس دی تا سقف ۵۱۲ گیگابایت افزایش دهید. دوربین اصلی گلکسی ای 10 سامسونگ از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 برخوردار است و دوربین سلفی آن نیز از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی درون ناچ نمایشگر تشکیل شده است. این گوشی دارای یک باتری با ظرفیت ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و سیستم عامل اندروید پای به همراه رابط کاربری وان یو آی به طور پیش‌فرض بر روی میان رده جدید سامسونگ نصب خواهد بود.

قیمت و تاریخ عرضه سامسونگ گلکسی A10

همانطور که در تصاویر می‌بینید، طراحی بدنه‌ی این گوشی کاملا تخت و به شکلی یکسان در تمام نقاط انجام گرفته است. شما می‌توانید گلکسی A10 را در رنگ‌های آبی، مشکی و قرمز سفارش دهید و البته عرضه‌ی اولیه‌ی آن در کنار مدل‌های گلکسی ای ۳۰ و گلکسی ای ۵۰ از اوایل ماه مارس (اواخر اسفند) در کشور هند انجام خواهد گرفت. کاربران برای خرید Galaxy A10 باید حدود ۱۴۰ دلار بپردازند و این در حالی است که مدل‌های پایه‌ی گلکسی ای ۳۰ و ای ۵۰ به ترتیب حدودا ۲۴۰ دلار و کمتر از ۲۸۰ دلار قیمت خواهند داشت.