اپل واچ در بازار ساعت های هوشمند

رکوردشکنی در بازار ساعت های هوشمند ؛ تاج پادشاهی روی سر اپل باقی‌ماند

رکورد تعداد فروش در بازار ساعت های هوشمند شکسته شد. همچنین آمار نشان می‌دهد که اپل با بیشترین میزان فروش اپل واچ، با اختلاف به عنوان بزرگترین سازنده این گجت های پوشیدنی شناخته می‌شود.

همه طرفدار ساعت های هوشمند نیستند و سازندگان به خوبی بر این قضیه واقف هستند. زمانی که نخستین ساعت هوشمند معرفی شد، برخی بر این باور بودند که آن می‌تواند یک انقلاب تازه همانند یک گوشی هوشمند یا یک تبلت باشد؛ با این حال ساعت های هوشمند متناسب کسانی هستند که می‌خواهند تجربیات کار با شبکه‌های اجتماعی را گسترش داده یا فعالیت‌های فیزیکی و سلامت جسمی خودشان را زیر نظر داشته باشند.

در طول سه ماه نخست سال 2018، جمعا 18 میلیون دستگاه در بازار ساعت های هوشمند به فروش رسید که یک رکورد تازه محسوب می‌شود. در واقع این آمار افزایش 56 درصدی فروش در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال 2017 را نشان می‌دهد. همانطور که احتمالا انتظار دارید،‌ نیمی از این تعداد فروش در بازار ساعت های هوشمند متعلق به اپل واچ است که باعث شده بار دیگر این شرکت کوپرتینویی در صدر فروشندگان ساعت‌های هوشمند قرار بگیرند.

اپل واچ در بازار ساعت های هوشمند

بازار ساعت های هوشمند فروش 45 میلیون دستگاه را به خود دید

به طور کلی سال گذشته میلادی 45 میلیون دستگاه ساعت هوشمند به فروش رسید که از این تعداد، 22.5 میلیون دستگاه متعلق به اپل است. در جایگاه دوم ما فیت‌بیت را می‌بینیم که تنها 5.5 میلیون دستگاه فروخته، در حالی که سامسونگ با 5.3 میلیون دستگاه فروش در جایگاه سوم قرار دارد. این دو شرکت فاصله‌ی زیادی با اپل دارند و هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه در آینده کسی قادر به شکست دادن اپل باشد، دیده نمی‌شود.

در آخرین سه ماهه‌ی سال 2018، سامسونگ موفق شد فیت بیت را با عرضه گلکسی واچ خود در آمریکای شمالی و آسیا شکست دهد. حالا گلکسی واچ اکتیو، یکی دیگر از گزینه‌های خوب سازنده‌ی کره‌ای برای بازار ساعت های هوشمند است که می‌تواند به کسب جایگاه دوم توسط سامسونگ بی‌انجامد. به گزارش برخی از تحلیلگران شرکت Strategy Analytics، این گجت پوشیدنی جدید همراه با قابلیت جذاب ردیابی فشار خون می‌تواند به سامسونگ کمک کند تا شرایط خودش در این بازار را بهبود ببخشد.

فیت‌بیت در آمریکای شمالی بسیار قدرتمند است و اخیرا یک ساعت جدید به نام Versa را نیز به این بازار عرضه کرده است.