محدودیت جدید اپل

محدودیت جدید اپل برای تمام کاربران در سراسر جهان است!

محدودیت جدید اپل باعث شده است تا کاربران آی او اس نتوانند به اپلیکیشن‌های ایرانی نظیر بانکی، خدماتی، ارتباطی و پیام رسان های داخلی دسترسی پیدا کنند، اما معاون وزیر ارتباطات این محدودیت را جهانی می‌داند.

در روزهای گذشته تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های ایرانی به کاربران آیفون، پیامی را مبنی بر محدودیت جدید اپل برای دسترسی به تعدادی از اپلیکیشن‌های آی او اس ارسال کرده‌اند. البته این توسعه‌دهندگان تاکید کردند که به دنبال پیگیری و برطرف‌سازی این مشکلات هستند. در واقع توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های ایرانی برنامه‌های خود را از طریق پلتفرم وب در اختیار این کاربران قرار داده بودند که به دلیل محدودیت جدید اپل کاربران به آن‌ها دسترسی نخواهند داشت. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اپلیکیشن‌های بانکی، خدماتی، ارتباطی و پیام رسان های داخلی اشاره کرد.

شرکت اپل در سال‌های اخیر بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها را تحریم کرده است و به همین دلیل آن‌ها به فروشگاه اپ استور دسترسی ندارند. از این رو توسعه‌دهندگان ایرانی اپلیکیشن‌های خود را از طریق  اکانت اینترپرایز به کاربران آیفون خود ارائه می‌دادند؛ یعنی کاربران برنامه‌های خود را از طریق سایت بر روی گوشی خود نصب می‌کردند که در حال حاضر اپل این بخش را نیز مسدود کرده است.

محدودیت جدید اپل جهانی است

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در این خصوص عنوان کرد محدودیت جدید اپل فقط برای ایران نبوده و یک اقدام جهانی است. شرکت اپل با هدف افزایش امنیت اطلاعات و رعایت حقوق مالکیت معنوی آن را انجام داده است. در واقع پیش از این برای استفاده از اپلیکیشن‌ها بر روی گوشی های آیفون دو راه وجود داشت؛ راه اول قرار دادن اپلیکیشن در فروشگاه اپ استور بود که چند سالی می‌شود شرکت اپل این راه را برای توسعه‌دهندگان ایرانی تحریم کرده است، اما راه دوم ارائه اپلیکیشن‌ها از طریق اکانت شرکتی اینترپرایز است که کاربران می‌توانستند از روی سایت آن برنامه را نصب کنند.

محدودیت جدید اپل

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه افزود در روش نصب اپلیکیشن از روی سایت به کاربران پیش از نصب اپلیکیشن اخطار داده می‌شود که این روش مورد اعتماد و تایید اپل نبوده و اگر فقط خود کاربر مسئولیت آن را قبول کند، اجازه نصب برنامه را خواهد داشت، اما این روش دوم نیز در محدودیت جدید اپل مسدود شده است. در واقع مدتی است که برنامه‌های کرک شده، کپی‌برداری شده و برنامه‌هایی که از قانون کپی‌رایت پیروی نمی‌کنند افزایش پیدا کرده و اپل برای افزایش امنیت کاربران این محدودیت را اعمال کرده است.

محدودیت جدید اپل

امیر ناظمی در ادامه عنوان کرد به دلیل اعمال محدودیت جدید اپل ، کاربران نمی‌توانند به اپلیکیشن‌های ایرانی نظیر اپ‌های پرداخت، خدمات و پیام رسان‌ها دسترسی داشته باشند و این نوع محدودیت برای همه کاربران جهان است، اما به دلیل اینکه اپ استور نیز برای توسعه‌دهندگان ایرانی مسدود است، این محدودیت برای کاربران ایرانی بیش از سایر کشورها مشکل ایجاد می‌کند. البته توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های ایرانی برای رفع و پیگیری این مشکل راه‌های مختلفی را بررسی خواهند کرد تا مجددا کاربران بتوانند به اپلیکیشن‌های ایرانی دسترسی پیدا کنند.