مرسدس ای ام جی GLE53

مرسدس ای ام جی GLE53 ؛ آشنایی با امکانات و مشخصات ببر آلمانی

مرسدس ای ام جی GLE53 به زودی در نمایشگاه ژنو 2019 به صورت رسمی معرفی خواهد شد، اما در حال حاضر مشخصات و امکانات این خودرو منتشر شده است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مرسدس ای ام جی GLE53 محصول جدید شرکت آلمانی مرسدس محسوب می‌شود که در چند روز آینده در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 معرفی خواهد شد. این خودرو به گونه‌ای طراحی شده است تا تمام نیاز یک کراس اوور اسپرت را برای مالکان خود تامین کند. این کراس اوور از یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی توئین توربو بهره می‌برد که شرکت مرسدس برای آن یک سیستم هیبریدی کوچک با کمپرسور کمکی الکتریکی در نظر گرفته است. این موتور می‌تواند قدرتی معادل 435 اسب بخار و گشتاور 520 نیوتن‌متری تولید کند. البته در مواردی که نیاز باشد موتور الکتریکی می‌تواند با تولید قدرتی برابر با 22 واحد اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متری به توان خودرو اضافه کند.

مرسدس ای ام جی GLE53

بررسی مرسدس ای ام جی GLE53

مرسدس ای ام جی GLE53 به لطف موتور پیشرفته خود قادر است ظرف مدت 5.3 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. البته سرعت این خودرو به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود است. EQ Boost نام سیستم هیبریدی کوچک این خودرو است که قسمت‌های استارت و آلترناتور را در یک موتور الکتریکی قدرتمند ترکیب کرده و در میان موتور و گیربکس قرار داده است. از فواید موتور الکتریکی خودرو مرسدس ای ام جی GLE53 می‌توان به افزایش قدرت، برطرف‌سازی مشکلات مربوط به تاخیر توربو، کاهش مصرف سوخت و کاهش تولید آلایندگی اشاره کرد.

مرسدس ای ام جی GLE53

نیروی تولید شده از موتور خودرو مرسدس ای ام جی GLE53 توسط گیربکس 9 سرعته اتوماتیک اسپیدشیفت AMG و سیستم چهارچرخ محرک متغیر 4Matic+ عملکردی AMG به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود. این سیستم پیشرفته همواره توزیع بهینه گشتاور را کنترل کرده و کشش خودرو را در ارتقا می‌دهد. محصول جدید مرسدس از یک سیستم تعلیق بادی نیز بهره می‌برد که به لطف آن می‌توان حالت‌های مختلف تعلیق چون راحت، اسپرت و اسپرت پلاس را انتخاب کرد.

مرسدس ای ام جی GLE53

در سیستم تعلیق بادی رانندگان می‌توانند دو حالت Trail و Sand را برای شرایط آفرود انتخاب کنند. علاوه بر این، سیستم تعلیق بادی از قابلیت تنظیم ارتفاع پنوماتیک خودکار در محورهای جلو و عقب بهره می‌برد تا بتواند بدون در نظر گرفتن میزان بار ارتفاع خودرو را حفظ کند و قادر است ارتفاع بدنه را به میزان 5.5 سانتی‌متر افزایش دهد.

مرسدس ای ام جی GLE53

استایل خودرو مرسدس ای ام جی GLE53 تهاجمی به نظر می‌رسد و از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری آن می‌توان به دیفیوزر عقب، چهار سر اگزوز دایره‌ای و مهم‌تر از همه جلوپنجره پانامریکانا اشاره کرد. البته تعدادی از این ورودی‌های هوا حالت تزیینی دارند، اما به طور کلی برای این کراس اوور اسپرت وجود چنین ورودی‌های هوا الزامی است.

مرسدس ای ام جی GLE53

طراحان برای کابین خودرو مرسدس ای ام جی GLE53 یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی به همراه یک نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی و سرگرمی در نظر گرفته‌اند که دسترسی به سیستم MBUX مرسدس بنز را برای سرنشینان فراهم می‌کند. همچنین این خودرو از یک غربیلک فرمان عملکردی AMG با روکش چرمی ناپا، دوخت قرمزرنگ و پدال‌های تعویض دنده آلومینیومی بهره می‌برد. این خوردو به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 معرفی خواهد شد.

تصاویر مرسدس ای ام جی GLE53

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. المان ها هم طی صد سال گذشته دوتا جنگ بزرگ داشتن ولی میبینید که هنوزم ابر قدرته