تویوتا اف جی کروز

قبل از خرید تویوتا اف جی کروز تمامی جوانب را بسنجید

اگر بخواهیم تویوتا اف جی کروز را یکی از بهترین و زیباترین خودروهای موجود در بازار ایران معرفی کنیم، بدون شک اشتباه نکرده‌ایم. این خودروی ژاپنی می‌تواند بسیاری از ویژگی‌ها و خصوصیاتی که شما از یک خودروی شاسی‌بلند انتظار دارید به شما هدیه بدهد. اگرچه تولید این خودرو توسط شرکت تویوتا متوقف شده، اما توصیه می‌کنیم که حتما سری به بازار خرید و فروش تویوتا اف جی کروز بزنید تا محبوبیت آن را بسنجید.

اگر به فکر خرید تویوتا اف جی کروز هستید و یا می‌خواهید آن را با خودروهای دیگر در بازار مقایسه کنید، در این مطلب قصد داریم که یک بررسی کلی نسبت به آن داشته باشیم.

ظهور تویوتا اف جی کروز و توقف تولید آن

شاید برای شما توقف تولید یک خودرو با این کیفیت شگفت انگیز باشد. اما خودرو تویوتا اف جی کروز در سال ۲۰۰۵ رونمایی شد و در سال ۲۰۱۸ تولید آن متوقف شد. سال ۲۰۰۵ و نمایشگاه بین‎المللی خودرو آمریکا زمانی بود که این خودرو توسط شرکت تویوتا معرفی شد و یک سال بعد در سال ۲۰۰۶ وارد بازار شد. تولید این خودرو در حالت معمول تا سال ۲۰۱۶ ادامه داشت و بعد از آن شرکت تویوتا با معرفی نسخه نهایی آن، تولید خود را به‎طور رسمی در سال ۲۰۱۸ متوقف کرد. خرید و فروش تویوتا اف جی کروز سال ۲۰۱۱ و با واردات آن توسط شرکت ایرتویا در بازار ایران شروع شد و در حال حاضر هم افرادی با پرداخت چند صد میلیون می‌تواند یکی از آنها را داشته باشند.

مشخصات فنی تویوتا اف جی کروز

وقتی که به تصویر این خودرو نگاه می‌کنید، حتما به دنبال یک موتور با کیفیت و با قدرت بالا هستید. همین وضعیت هم وجود دارد و در این خودروی تویوتا از یک موتور ۴ لیتری استفاده شده است. موتور این خودرو از 6 سیلندر بهره می‌برد و می‌تواند حداکثر قدرت ۲۶۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۸۷ نیوتن‌متر به شما هدیه دهد. سیستم انتقال قدرت در این خودرو به شکلی است که چهار چرخ را درگیر می‌کند از یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

خودروی تویوتا اف جی کروز می‌تواند ۱۸۰ کیلومتر در ساعت سرعت به شما بدهد و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن 8.3 ثانیه است. مصرف ترکیبی این خودرو 11.4 لیتر بوده و حجم مخزن سوخت آن ۷۲ لیتر است. در این خودرو از سیستم فرمان هیدرولیکی و همچنین سنسور سرعت استفاده شده و سیستم ترمز و پایداری آن از نوع دیسکی خنک شونده و ABS است. امکان تنظیم صندلی در ۸ جهت و تنظیم برقی آینه‌ها همچنین برخورداری از دوربین دید عقب از جمله سایر امکانات این خودرو است.

تویوتا اف جی کروز

نقاط قوت تویوتا اف جی کروز

در اینجا ما قیمت تویوتا اف جی کروز را به عنوان ایراد یا نقطه قوت برای آن در نظر نمی‌گیریم و حدود یک میلیارد تومان باید برای خرید آن بپردازید. جالب‌ترین و بهترین ویژگی این خودرو، کیفیت بالای ساخت آن است که شما می‌توانید برای بلند مدت بر روی آن حساب کنید و حتی به فکر خرید مدل‌های کارکرده آن هم باشید. اگر دوست ندارید که از پاترول یا پاژن به عنوان ماشین آفرود استفاده کنید، بدون شک ویژگی‌های این تویوتا بهترین گزینه برای شماست.

در قسمت بالا اشاره کردیم که حداکثر سرعت خودرو ۱۸۰ کیلومتر است. این ۱۸۰ کیلومتر برای خودروهای خانوادگی شاید نگران کننده باشد، اما هندلینگ عالی و برخورداری از ترمزهای مطمئن و یکی از بهترین و مطمئن‌ترین ویژگی‌های این خودرو است. اگر به خودروهای شلوغ علاقه چندانی ندارید، و ترجیح می‌دهید که بیشتر از توانایی و کیفیت خودرو لذت ببرید، خرید تویوتا اف جی کروز پیشنهاد خوبی است.

نکات ضعف تویوتا اف جی کروز

در مورد مشخصات فنی و ویژگی‌های مثبت این خودرو صحبت کردیم، اما در هر صورت منصفانه نیست که به نکات منفی آن هم اشاره نکنیم. این خودرو مصرف سوخت بالایی دارد و امکانات رفاهی آن نسبت به خودروهای برتر دنیا بسیار کمتر است. اگرچه شرکت ژاپنی نهایت تلاش خود را برای بالا بردن ایمنی و کیفیت اتاق آن به کار برده، اما این موضوع دید جلو و اطراف آن را به شدت کمتر کرده است. از این خودرو می‌توان به عنوان یک خودروی آفرود استفاده کرد، اما سیستم تعلیق آن چندان جالب هم نیست.

اگر به خرید تویوتا اف جی کروز علاقه دارید و به دنبال یک خودروی با کیفیت برای آفرود یا جاده‌های خارج شهر هستید، انتخاب شما انتخاب مناسب و با کیفیتی است. فقط توجه داشته باشید که حضور شما در بازار خرید و فروش تویوتا اف جی کروز نیاز به سرمایه چند صد میلیونی دارد که باید از قبل آماده کرده باشید.

پایان رپورتاژ آگهی /.