هزینه ساخت گلکسی اس ۱۰ پلاس برای سامسونگ چقدر است

هزینه ساخت گلکسی اس ۱۰ پلاس برای سامسونگ چقدر است

مدل استاندارد گلکسی اس 10 پلاس ۱۲۸ گیگ ظرفیت داخلی دارد، با قیمت ۹۹۹.۹۹ دلار در آمریکا به فروش می‌رسد و مدل یک ترابایتی آن قیمت بسیار بالایی معادل ۱۵۹۹ دلار دارد. به تازگی گزارشی منتشر شده که هزینه تمام شده ساخت یک واحد از گلکسی اس ده پلاس برای سامسونگ را مشخص می‌کند.

طبق گزارش تخمینی جدیدی که از سوی وب‌سایت TechInsights منتشر شده است، قیمت تمام شده قطعات گلکسی اس ۱۰ پلاس (Samsung Galaxy S10 Plus) برای کمپانی سامسونگ مشخص شده است. در مجموع مدل ۱۲۸ گیگابایتی برادر بزرگتر سری اس ده هزینه‌ی تمام شده‌ای معادل ۴۲۰ دلار را بر روی دوش سامسونگ می‌گذارد که حدود ۴۰ دلار بیشتر از مدل پایه ۶۴ گیگابایتی گلکسی اس ۹ پلاس در سال گذشته است.

طبق معمول، گران‌ترین قطعه‌ی لیست شده در این گزارش به نمایشگر جدید داینامیک امولد ۶.۴ اینچی سبک Infinity-O برمی‌گردد که ۸۶.۵۰ دلار هزینه برای هر پنل بر روی دوش سامسونگ می‌گذارد. پردازنده اگزینوس ۹۸۲۰ و مودم‌ها نیز قیمت معادل ۷۰.۵۰ دلار دارند و جالب اینجاست که تولید این پردازنده جدید در واقع ۹ دلار ارزان‌تر از پردازنده اگزینوس ۹۸۱۰ به کار رفته در گلکسی اس ۹ پلاس برای سامسونگ هزینه داشته است. رتبه‌ی بعدی به دوربین‌های سه گانه جدید گلکسی اس ۱۰ پلاس برمی‌گردد که تولید آنها ۵۶.۵۰ دلار خرج برمی‌دارد. ظرفیت داخلی و حافظه رم نیز مجموعا حدود ۵۰.۵ دلار هزینه به سامسونگ تحمیل می‌کنند و در نهایت نیز قطعات و لوازم قرار داده شده در جعبه به همراه هزینه‌های سوار کردن قطعات، مجموعا ۳۴.۵۰ دلار هزینه دارند؛ البته سهم کارت حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی که به طور رایگان درون جعبه اس ۱۰ پلاس در برخی از بازارها قرار داده می‌شود، حدود ۱۲ دلار است که شاید برای مصرف‌کنندگان و کاربران این دیوایس، رقم عجیبی به نظر برسد.

هزینه ساخت گلکسی اس ۱۰ پلاس برای سامسونگ چقدر است

البته تنها هزینه تامین قطعات سخت افزاری نیست که گلکسی اس ۱۰ پلاس را به یک گوشی گران قیمت تبدیل می‌کند و هزینه‌های بازاریابی این پرچمدار جدید، ارسال آن برای خریداران و خرده فروشی‌های مختلف در سراسر جهان و هزینه‌های تحقیق و توسعه نیز باید در نظر گرفته شود. در نهایت نیز درصد سود کمپانی سامسونگ از ساخت این قطعات پیشرفته به این مجموعه اضافه می‌شود تا قیمت این محصول به بالاتر از هزار دلار برسد. البته خوشبختانه حاشیه سود سامسونگ در این زمینه پایین‌تر از کمپانی‌های رقیب نظیر اپل است که معمولا به خاطر در نظر گرفتن سود بالایی برای خود توسط رقبا به چالش کشیده می‌شود.