شارژ سریع 40 وات هواوی

هواوی شارژ سریع 40 وات را در گوشی P30 Pro ارائه خواهد کرد

هواوی می‌خواهد فناوری شارژ سریع 40 وات را در گوشی هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) خود نیز ارائه کند. این فناوری شارژ برای نخستین بار سال گذشته همراه با گوشی هواوی میت 20 پرو معرفی شد.

شارژ سریع یکی از قابلیت‌هاییست که ما این روزها شاهد حضورش در گوشی‌های هوشمند هستیم و خبر خوب این که هواوی قصد دارد یکی از مدرن‌ترین فناوری‌های آن را در گوشی آینده‌ی خود یعنی هواوی پی 30 پرو استفاده کند. MySmartPrice در گزارشی نوشته است که گوشی مذکور به لطف کسب تاییدیه‌ی تنا در چین٬ وارد این سایت شده و برخی از مشخصات فنی آن افشا شده است که شاید مهم‌ترین آن قابلیت شارژ سریع باشد.

شارژ سریع 40 وات چیز جدیدی نیست٬ اما هنوز هم عالی است

بر اساس لیست قرار گرفته در این سایت٬ هواوی پی 30 پرو به فناوری شارژ سریع 40 وات مجهز خواهد شد٬ در حالی که نسخه‌ی اصلی این خانواده از شارژ سریع 22.5 وات بهره می‌برد. هرچند پی 30 با سرعت کم‌تری از برادر بزرگ‌تر خود شارژ می‌شود٬ اما همچنان نسبت به رقبای دیگر خود در بازار عالی عمل می‌کند. در نظر داشته باشید که شارژ سریع 40 وات خیلی هم جدید نیست٬ خود هواوی سال گذشته میلادی در گوشی میت 20 پرو بود که این فناوری را برای نخستین بار به گوشی‌های هوشمند‌ آورد.

این بدان معناست که هواوی هنوز قصد ندارد گام‌های بزرگ‌تری را در راستای ارائه‌ی سرعت شارژ بردارد و همانند رقبای چینی خود نظیر اوپو که فناوری SuperVOOC با شارژ سریع 50 وات را معرفی کرده٬ به وات بالاتری دست پیدا کند. با این حال فناوری شارژ آن‌ها هنوز هم از بسیاری از شرکت‌ها نظیر وان پلاس (با ارائه‌ی شارژ سریع 30 وات) سریع‌تر است و می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

به هر ترتیب انتظار می‌رود گوشی‌های هواوی پی 30 و پی 30 پرو در تاریخ 26 مارس (6 فروردین 98) در رویداد خبری ویژه‌ای که هواوی در پاریس برگزار خواهد کرد معرفی شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر از این دو پرچمدار جدید چینی گجت نیوز را دنبال کنید.