قیمت قطعات خودرو

قیمت قطعات خودرو تا 300 درصد افزایش پیدا کرده است

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو گفت در حال حاضر قیمت قطعات خودرو بیش از 300 درصد افزایش پیدا کرده است و با توجه به اینکه در آستانه شب عید نیز قرار داریم عرضه قطعات تقلبی خودرو بیشتر شده است.

علیرضا نیک آیین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو عنوان کرد با توجه روزهای پایانی سال شاهد افزایش تقاضا برای خرید قطعات خودرو هستیم که متاسفانه قطعات تقلبی و بی‌کیفیت زیادی در بازار عرضه می‌شوند و دفعات مراجعه مالکان خودرو به تعمیرگاه‌ها را افزایش داده است. وی افزود در حال حاضر قطعات و روغن خودرو بدون گارانتی در بازار وجود دارد که نظارت دقیقی نمی‌شود. از سویی تمرکز قطعه‌سازان داخلی نیز به تکمیل محصولات ناقص خودروسازان معطوف است تا بتوانند محصولات بیشتری را به بازار عرضه کنند که به همین دلیل بر بازار قطعات تمرکز لازم را ندارند، از این رو سودجویان از فرصت پیش آمده استفاده کرده و قطعات بی‌کیفیت را عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در ادامه افزود متاسفانه بسیاری از سودجویان به تجهیزات پیشرفته‌ای دسترسی دارند و با آن علامت‌هایی را روی قطعات درج می‌کنند که مصرف‌کنندگان قادر به تشخیص قطعات بی‌کیفیت نخواهند بود. این مقام مسئول تاکید کرد مردم برای خرید قطعات خودرو از اجناس ایرانی استفاده کنند؛ چراکه شرکت‌های خارجی در شرایط تحریمی مایل به صادرات محصولات خود به ایران نیستند و به همین دلیل سودجویان به اسم محصول خارجی اورجینال از مردم سوءاستفاده می‌کنند.

افزایش 300 درصدی قیمت قطعات خودرو

علیرضا نیک آیین در ادامه عنوان کرد در حال حاضر قیمت قطعات خودرو رشد 300 درصدی را تجربه کرده است؛ برای مثال قیمت یاتاقان برای کامیون از یک میلیون و 500 هزار تومان به 8 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که مصرف‌کنندگان حتی برای تامین این قطعه نیز با مشکل مواجه هستند. همچنین قطعاتی چون دیسک صفحه و لنت چرخ خودروهای سواری نیز با رشد زیادی همراه بوده است. از سویی لنت‌های چرخ خودرو نیز از استانداردهای لازم خارج بوده و به عنوان کالا اصل به مشتریان فروخته می‌شود که پس از چند کیلومتر از بین می‌رود.

قیمت قطعات خودرو

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در ادامه افزود قطعات خودرو رنو ساندرو و ال 90 در بازار با کمبود مواجه است. همچنین دیسک صفحه خودرو پژو 206 از 160 هزار تومان به 800 هزار تومان افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که علاوه بر افزایش قیمت قطعات خودرو این قطعات در بازار به سختی یافت می‌شوند. این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد در شرایط فعلی بسیاری از خودروهایی که تردد می‌کنند با مشکل نقص قطعه مواجه‌اند و مالکان این خودرو به دلیل افزایش قیمت قطعات خودرو مایل به تعویض یا تعمیر آن نیستند. از این رو دستگاه‌های نظاراتی باید به این موضوع ورود کرده و این آشفته بازار را ساماندهی کنند.