اعتراض صنف موبایل

وزیر ارتباطات به اعتراض صنف موبایل و شعار مرگ بر رجیستری واکنش نشان داد

در روزهای اخیر شاهد اعتراض صنف موبایل در شهر تهران و سایر شهرها از جمله تبریز بوده‌ایم که اعتراض خود را با بستن مغازه‌های خود نسبت به طرح رجیستری گوشی های موبایل نشان دادند. این موضوع واکنش وزیر ارتباطات را به همراه داشت.

اعتراض صنف موبایل کشور در روزهای اخیر به تیتر یک رسانه‌های خبری تبدیل شده بود. فعالان حوزه موبایل با بستن مغازه‌های خود به طرح رجیستری واکنش نشان دادند و حتی شعارهای مختلفی مانند «مرگ بر رجیستری» نیز شنیده می‌شد. فعلان حوزه موبایل کشور به رویه جدید طرح رجیستری برای گوشی های مسافری و فعال‌سازی آن‌ها در سامانه همتا اعتراض داشتند. از سویی در ماه‌های اخیر حدود 700 هزار گوشی موبایل وارد کشور شده بود که تاکنون نهادهای مسئول وضعیت آن‌ها را مشخص نکرده‌اند. گفتنی است در شرایط فعلی قیمت گوشی های موبایل نیز با نوسان‌های زیادی روبه‌رو است و نظارتی نیز صورت نمی‌گیرد.

واکنش وزیر ارتباطات به اعتراض صنف موبایل

طرح رجیستری گوشی های موبایل از سال 96 از طرف محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صنعت، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا اجرا شد تا از قاچاق تلفن همراه جلوگیری شود. وزیر ارتباطات در رابطه با اعتراض صنف موبایل و در واکنش به شعارهای مرگ بر رجیستری در صفحه شخصی خود نوشت:

مرگ بر رجیستری شعاری است که روی دیگر سکه «زنده باد قاچاق» محسوب می‌شود. طرح ثبت تلفن همراه که هزاران میلیارد تومان از قاچاق جلوگیری کرده است به عنوان مشکل صنف موبایل محسوب نمی‌شود. شفافیت و مبارزه با فساد هزینه‌ای دارد که با پرداخت آن مشکلی ندارم. در بازار چارسو جوانی با صدای بلند به من می‌گفت که «در برخی ادارات به ما می‌گویند از ما مجوز مواد مخدر بخواه اما برای گوشی تلفن همراه نه، کاری می‌کنیم که این «بچه» نتیجه شفاف‌سازی را بفهمد.»