نرم افزارهای ویرایش صوت

معرفی بهترین نرم افزارهای ویرایش صوت رایگان

ویرایش صوت می‌تواند فرآیندی بسیار چالش برانگیز باشد، چرا که باید بتوان لایه‌های متعدد صدا را به شیوه‌ای صحیح مدیریت کرد. در این مطلب، بهترین نرم افزارهای ویرایش صوت رایگان را معرفی خواهیم کرد.

از نظر تعدد، هیچ مشکلی درباره نرم افزارهای ویرایش صوت وجود ندارد، اما مشکل اینجاست که برخی از این ابزارها چیزی حدود هزار دلار قیمت دارند! برای اغلب کاربران، بهترین نرم افزارهای ویرایش صدای رایگانی که در این مطلب معرفی خواهیم کرد، کفایت خواهند کرد.

بهترین نرم افزارهای ویرایش صوت

برخی از این ابزارها آنلاین بوده و تحت وب قابل استفاده هستند. برخی دیگر را می‌توان دانلود و روی سیستم کامپیوتری خود نصب کرد. با کلیک روی نام هر برنامه، به آدرس وب اپلیکیشن یا صفحه دانلود آن منتقل خواهید شد.

برنامه‌ای ساده برای ویرایش صدا به صورت آنلاین: HYA-WAVE

نرم افزارهای ویرایش صوت

HYA-WAVE یک نرم افزار ویرایش صوت ساده بوده و امکان ضبط و ویرایش فایل‌های صوتی کوتاه از طریق مرورگر وب را فراهم می‌کند. بعد از بارگذاری یک فایل در این وب اپلیکیشن، پیش از گرفتن خروجی، می‌توان برش‌هایی روی آن اعمال کرد و سپس ترتیب قرارگیری قسمت‌های مختلف را تغییر داد. با استفاده از افکت‌های موجود، می‌توان صدا را دست‌کاری کرد.

با استفاده از HYA-WAVE می‌توان به صورت آنلاین، از طریق میکروفون به ضبط صدا پرداخت و سپس فایل خروجی را به صورت فشرده دریافت کرد. از آنجایی که برخلاف بسیاری از بهترین نرم افزارهای ویرایش صوت رایگان، HYA-WAVE از طریق اچ تی ام ال 5 کار می‌کند، نیازی به ایجاد اکانت به منظور استفاده از قابلیت‌های آن نیست.

بهترین اپلیکیشن ویرایش صوت مالتی ترک: Soundation

نرم افزارهای ویرایش صوت

Soundation سبب شد دید ما نسبت به نرم افزارهای ویرایش صوت آنلاین تغییر پیدا کند. می‌توان از آن به عنوان یک ایستگاه صوتی کاملا کاربردی (DAW) یاد کرد. این نرم افزار در حوزه ویرایش صوت به صورت مالتی ترک خبره بوده و به مجموعه‌ای از افکت‌ها و ابزارهای MIDI مجهز شده است. به لطف آن‌ها می‌توان یک موزیک به تمام معنا و حرفه‌ای تولید کرد.

با استفاده از این DAW خواهید توانست از طریق میکس داینامیک چندین ترک، به بهترین نحو ممکن پادکست تولید کنید. با وجود کاربردهای حرفه‌ای Soundation، می‌توانید به منظور انجام اعمال و ویرایش‌های متداول نیز روی آن حساب کنید. متاسفانه در ورژن رایگان Soundation به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش صوت کنونی، در زمان گرفتن خروجی از فایل صوتی نهایی، از نظر گزینه‌های کیفیت با محدودیت رو به رو خواهید بود. در نسخه رایگان همچنین خبری از کنترل و هدایت به صورت خودکار نیست.

به منظور استفاده از نسخه پولی اپلیکیشن باید اشتراک آن را به صورت ماهیانه خریداری کنید. با این حال، ابزارهای ارائه شده در نسخه رایگان برای اغلب کاربران کفایت می‌کنند.

نرم افزاری عمومی و قدرتمند برای ویرایش صوت: Audacity

نرم افزارهای ویرایش صوت

برخلاف دو مورد پیشین، این نرم افزار تحت وب نیست و باید نسخه مخصوص به سیستم عامل کامپیوتر (ویندوز، لینوکس، مک) خود را از وب سایت شرکت دانلود و نصب کنید. از این اپلیکیشن رایگان، افراد مبتدی و حرفه‌ای زیادی استفاده می‌کنند، چرا که از پس کمتر کاری بر نمی‌آید!

در فهرست بهترین نرم افزارهای ویرایش صوت رایگان، یکی از نخستین گزینه‌ها برای تولیدکنندگان پادکست، Audacity است. کار با آن خیلی سریع و سرراست بوده و کاربر را سر در گم نخواهد کرد. انجام اعمال روتین همچون برش دادن صوت و چسباندن قسمت‌های مختلف بهم، در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که سبب قرارگیری Audacity در زمره بهترین نرم افزارهای ویرایش صوت شده، پشتیبانی آن از محدوده وسیعی از فرمت‌های فایل است. در کتابخانه Audacity، مجموعه‌ای وسیع و بسیار غنی از انواع افکت‌ها وجود دارد، به همین دلیل می‌توان صدا را به هر شکلی تغییر داد. با وجود تمام ابزارهای آن در حوزه ویرایش صوت، در Audacity قابلیت وارد کردن فایل‌های تصویری و اعمال افکت روی آن‌ها به منظور ایجاد آثار هنری فوق‌العاده، وجود دارد.

نرم افزاری ساده برای ویرایش صدا: Ashampoo Music Studio 2018

نرم افزارهای ویرایش صوت

این اپلیکیشن به تازگی توسعه یافته و فقط برای سیستم عامل ویندوز موجود است. در جدیدترین ورژن نرم افزار ویرایش صدای Ashampoo، تاکید روی سادگی و سرعت در استفاده از ابزارهای مختلف بوده است. Ashampoo Music Studio 2018 با وجود سادگی، بیشتر برای کاربران حرفه‌ای مناسب بوده و از اعمال روتینی همچون برش فایل‌های صوتی پشتیبانی می‌کند. امکان تبدیل فرمت گسترده‌ای از فایل فرمت‌های صوتی، از جمله قابلیت‌های مهم Ashampoo Music Studio 2018 محسوب می‌شود.

ضبط صدا در فرمت‌های مختلف، به واسطه رابط کاربری ساده اپلیکیشن در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. منوهای برنامه سرراست بوده و با کمی گشت و گذار در آن‌ها، به ویژگی‌هایش پی خواهید برد.

یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده Ashampoo Music Studio 2018، که در اغلب نرم افزارهای ویرایش صوت رایگان پیدا نخواهید کرد، امکان گرفتن خروجی صوتی از ویدیوهای مورد علاقه است. ایجاد لیست پخش و میکس کردن موزیک‌های مختلف به منظور تولید مجموعه صوت مورد علاقه خود، از دیگر ویژگی‌های فوق‌العاده Ashampoo Music Studio 2018 به شمار می‌رود.

بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو برای مک: Garageband

نرم افزارهای ویرایش صوت

اغلب تدوین‌کنندگان، سیستم عامل مک را به ویندوز ترجیح می‌دهند. یکی از دلایل آن، تعدد نرم افزارهای ویرایش صوت توسعه یافته برای این پلتفرم است. به عنوان یک کاربر مک و احتمالا ویرایشگر صوت، احتمالا تا امروز اسم Garageband را شنیده‌اید. این نرم افزار برای میکس کردن موزیک‌های مختلف و همچنین اعمال ویرایش‌های حر‌فه‌ای روی فایل‌های صوتی، فوق‌العاده است.

در طراحی رابط کاربری Garageband روی یوزر فرندلی بودن آن و شباهتش به یک DAW حرفه‌ای تاکید فراوان شده است. قابلیت‌هایی همچون محو و ظاهر شدن، نرمال‌سازی صوت به منظور هموار کردن حجم صدا در سرتاسر فایل و همچنین برش دادن و چسباندن قسمت‌های مختلف، با استفاده از Garageband به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش صوت رایگان برای مک، به سرعت صورت می‌گیرند.

بسیاری از ابزارهای این برنامه، برای کاربرانی که از نرم افزارهای ویرایش صوت رایگان برای اعمال روتین استفاده می‌کنند، بیش از حد است. با این حال، صرف زمان به منظور یادگیری استفاده از تمام قابلیت‌های Garageband خالی از لطف نخواهد بود. برای این کار می‌توانید از آموزش‌های ویدیویی متعددی که در یوتیوب وجود دارند استفاده کنید.

بهترین ویرایشگر صوت کراس پلتفرم: Ocenaudio

نرم افزارهای ویرایش صوت

Ocenaudio در واقع یک پروژه تحقیقاتی مربوط به دانشگاه فدرال سانتا کاتارینا بوده و مجددا در طراحی آن، روی کارآمد بودن ابزارها در عین سادگی استفاده از آن‌ها تاکید شده است. یکی از قابلیت‌های مهم آن در مقایسه با سایر بهترین نرم افزارهای ویرایش صوت رایگان، پشتیبانی از فایل‌های صوتی دارای حجم بالا است. می‌توان از فایل‌های صوتی، طیف نگارهایی بسیار دقیق تولید کرد.

این نرم افزار کراس پلتفرم بوده و می‌توان آن را روی دستگاه مک، ویندوزی یا لینوکسی خود نصب کرد. انجام اعمال روتین همچون برش و چسباندن قسمت‌های مختلف یا اعمالی تخصصی‌تر همچون آنالیز فرکانس عمیق، به سرعت با استفاده از Ocenaudio امکان‌پذیر است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آن،‌ پشتیبانی از افکت‌های Virtual Studio Technology (VST) محسوب می‌شود.

بهترین نرم افزار ویرایش صوت برای نوازندگان: Reaper

نرم افزارهای ویرایش صوت

امکان استفاده از این برنامه نیز در هر سه پلتفرم ویندوز، مک و لینوکس امکان‌پذیر است. در دنیای دیجیتال موزیک، احترام خاصی برای Reaper قائل می‌شوند. قابلیت‌های آن از زمان نخستین سری عرضه، پا به پای بهرین و گران قیمت‌ترین نرم افزارهای ویرایش صوت توسعه پیدا کرده است، اما همچنان قیمت کمی دارد. نرم افزار به طور کامل رایگان نیست، اما تعدد ابزارهای حرفه‌ای در دسترس در ورژن رایگان Reaper سبب شده بسیاری آن را در زمره بهترین نرم افزارهای ویرایش صوت رایگان بشناسند.

برخلاف بسیاری از برنامه‌هایی که تا اینجا معرفی کردیم، از Reaper به جای ویرایش، برای ساخت موزیک استفاده می‌شود. به کمک آن صوت با MIDI و دیگر تولیدات دیجیتالی میکس خواهد شد. حرفه‌ای بودن اپلیکیشن در ابتدا کاربران را کمی می‌ترساند، اما به لطف آموزش‌های قدم به قدم ارائه شده برای استفاده از قابلیت‌های نرم افزار،‌ کار با آن برای مبتدی‌ترین افراد نیز امکان‌پذیر می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه