پروفایل تیم کوک

تیم کوک در واکنش به اشتباه لفظی ترامپ، نام خود را در توییتر تغییر داد

اشتباه اخیر دونالد ترامپ که در جریان یک دیدار کاری در کاخ سفید، تیم کوک را با نام «تیم اپل» خطاب کرد؛ در فضای مجازی بسیار خبرساز شد. حالا مدیرعامل اپل با اقدامی جالب در توییتر، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.

تیم کوک در پروفایل توییتر خود، نام فامیلی‌اش را با لوگوی اپل جایگزین کرد. دقیقا مشخص نیست که این تغییر در چه تاریخی رخ داده است، اما Wayback Machine (آرشیو کننده صفحات اینترنت) نشان می‌دهد که تیم کوک تا تاریخ 6 مارس، همچنان با اسم کامل خود در توییتر حضور داشت؛ نشانه‌ای از این که به‌روزرسانی نام او در هفتم مارس (شانزدهم اسفند) اتفاق افتاده است.

پرزیدنت ترامپ هنگامی این گاف احتمالی را داد که در حال تمجید از اپل به خاطر سرمایه‌گذاری کلان کمپانی در خاک ایالات متحده بود. او گفت:

ما از این اقدام قدردانی می‌کنیم تیم اپل.

البته شاید هم ترامپ قصد خطاب قرار دادن تیم کوک و اپل را به طور همزمان داشته است؛ کمااینکه کاخ سفید هم با انتشار متن سخنان رئیس جمهور، یک خط تیره بین دو واژه Tim و Apple قرار داد. به هر حال هرچه که بود، این اتفاق توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی را در یکی دو روز گذشته به خود جلب کرد. مثلا تصویر زیر که جف بزوس (مدیرعامل آمازون و مالک واشنگتن پست) و ساتیا نادلا (مدیرعامل مایکروسافت) هم در آن دیده می‌شوند، با چنین کپشنی بین کاربران دست به دست شد:

تیم کوک - دونالد ترامپ

تیم اپل، ساتیا مایکروسافت و جف آمازون واشنگتن پست در حال دریافت اسامی جدید خود.

در همین راستا، کاربران شبکه‌های اجتماعی از بیل گیتس و ایلان ماسک هم با نام «بیل مایکروسافت» و «ایلان تسلا» یاد کرده‌اند. «لیزا پی جکسون» معاون طرح‌های اجتماعی و زیست محیطی اپل نیز برای اینکه شوخ‌طبعی کمپانی در مواجهه با این موضوع را بیش از پیش نشان دهد، پست زیر را ری‌توییت کرد:

تیم کوک

در جریان این دیدار که روی وضعیت نیروی کار آمریکا متمرکز بود، تیم کوک روی لزوم آموزش مهارت‌های کلیدی از جمله برنامه‌نویسی به دانشجویان تاکید کرد تا آن‌ها آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند. او به این نکته هم اشاره کرد که تقریبا نیمی از افراد جذب شده‌ی اپل در سال گذشته، مدرک کارشناسی از هیچ دانشگاهی نداشته‌اند.