نیسان IMQ کانسپت

نیسان IMQ کانسپت ؛ به نسل آینده کراس اوورها سلام کنید

نیسان IMQ کانسپت به عنوان نسل آینده کراس اووها در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 معرفی شد. این خودرو کاملا الکتریکی بوده و از ترکیب طراحی سنتی و مدرن ساخته شده است. در ادامه مشخصات و امکانات این محصول را بررسی می‌کنیم.

شرکت ژاپنی نیسان با رونمایی از نیسان IMQ کانسپت در نمایشگاه خودرو ژنو 2019، نسل آینده کراس اوورها را به جهانیان معرفی کرد. این خودرو کاملا الکتریکی آمیخته از میراث ژاپنی‌ها در کنار طراحی انسان‌محور است. در ادامه مشخصات و امکانات این خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نیسان IMQ کانسپت

مشخصات نیسان IMQ کانسپت

نیسان IMQ کانسپت برای تامین نیروی حرکتی خود به سیستم E-Power مجهز است که می‌تواند قدرتی معادل 340 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متر تولید کند. قدرت تولید شده از موتور توسط سیستم چهار چرخ محرک چند موتوره به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود که چنین قابلیتی به آن توانایی حرکت در شرایط برفی را می‌دهد. طول این کانسپت حدود 4558 میلی‌متر، عرض آن 1940 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز 1560 میلی‌متر است که به دلیل چنین ابعادی در کلاس C کراس اوورهای اروپا قرار می‌گیرد.

نیسان IMQ کانسپت

برای طراحی این کانسپت از زبان طراحی جدید نیسان استفاد شده که استایل آن را کاملا برجسته کرده است. در جلوی خودرو شاهد ادغام جلوپنجره‌ی V موشن و نماد نیسان هستیم که طرح جذابی را ایجاد کرده است. برای ارتقای حالت آیرودینامیک این کانسپت از یک خط عمودی استفاده شده که از چراغ‌ها به سمت پایین امتداد دارد. همچنین در بخش عقب شاهد چراغ‌هایی به شکل بومرنگ هستیم. در نمای جانبی نیز رینگ‌های 22 اینچی آلیاژی و لاستیک‌های سفارشی بریجستون مشاهده می‌شوند. گفتنی است محصول جدید نیسان از درهایی با لولاهایی که به سمت بیرون قرار دارند بهره می‌برد.

نیسان IMQ کانسپت

در کابین نیسان IMQ کانسپت به خوبی طرح آینده‌نگرانه و البته واقعی را می‌توانیم مشاهده کنیم. در بخش داشبورد یک صفحه نمایش 840 میلی‌متری قرار دارد که با پانل پشت آمپرها و صفحه نمایشی که در بالای کنسول مرکزی قرار دارد همگام است. این کانسپت به تکنولوژی خودران مجهز شده که شامل سیستم دستیار راننده‌ی پرو پایلوت می‌شود و در کنار آن حسگرها، رادارها و دوربین‌های پیشرفته برای بررسی جاده، ترافیک و اطلاعات قرار دارند.

نیسان IMQ کانسپت

معاون ارشد طراحی نیسان در خصوص محصول جدید این شرکت عنوان کرد برای طراحی نیسان IMQ کانسپت از عناصر مدرن و سنتی ژاپنی استفاده کرده‌ایم تا کراس اوورهای آینده نیسان را به خوبی به جهانیان نشان دهد. در این طرح مفهومی ترکیب کابین و بدنه بسیار جذاب بوده است و نسل سوم کراس اوورها به این گونه تولید خواهند شد.

تصاویر نیسان IMQ کانسپت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. نیسان های ما و نیسان های اونا
    خخخخخخخ

  2. خاک بر سر صنعت مونتاژ کاری ایران