مقایسه عمر باتری گلکسی اس 10

مقایسه عمر باتری گلکسی اس 10 با اس 10 پلاس و اس 10 ای سامسونگ

اگر قصد خرید یکی از گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۱۰ سامسونگ (Samsung Galaxy S10) را دارید٬ ما در این مقاله به مقایسه عمتر باتری گلکسی اس 10 ٬ اس 10 پلاس و اس 10 ای خواهیم پرداخت.

سه گوشی جدید سامسونگ اینجا هستند: گلکسی اس 10 پلاس 6.4 اینچی٬ گلکسی اس 10 6.1 اینچی و در انتها گوشی جمع و جور گلکسی اس 10 ای. و اگر می‌خواهید از بین این سه گوشی یکی را خریداری کنید٬ بی‌تردید یکی از مباحث مهمی که در نظر خواهید گرفت عمر باتری آن‌ها است. سامسونگ از یک باتری با ظرفیت 4100 و 3400 و 3100 میلی‌آمپر ساعت زیر قاب گوشی‌های اس 10 پلاس٬ اس 10 و اس 10 ای استفاده کرده است.

ما آزمایش‌هایی را روی باتری این گوشی‌ها انجام داده‌ایم و حالا می‌توانیم متفاوت بین آن‌ها را ببینیم. اما خوشبختانه به لطف استانداردهای چندساله‌ای که در پیش گرفتیم٬ نه تنها به مقایسه عمر باتری گلکسی اس 10 با دو عضو دیگر این خانواده خواهیم پرداخت٬ بلکه می‌توانیم آن را با گوشی‌های گلکسی اس ٬9 اس 8 و سری نوت نیز مقایسه کنیم.

نخستین چیزی که ما در بررسی‌هایمان به آن دست یافتیم (و البته قابل پیش‌بینی هم بود) بزرگ‌ترین عضو این خانواده یعنی گلکسی اس 10 پلاس با باتری بزرگ‌تر خودش٬ بالاترین امتیاز را با نزدیک به 8 ساعت عمر باتری دریافت کرده است. همجنین تعجب برانگیز است که گلکسی اس 10 ای با یک باتری کوچک‌تر٬ کمی بهتر از نسخه اصلی گلکسی اس 10 عمل کرده است.

مقایسه عمر باتری گلکسی اس 10

مقایسه عمر باتری گلکسی اس 10

اما به همینجا اکتفا نکردیم و به مقایسه عمر باتری گلکسی اس 10 و دو عضو دیگر این خانواده با گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ نیز پرداختیم. به طور مثال گلکسی اس 9 پلاس نزدیک به 8 ساعت عمر باتری را در آزمایش ما کسب کرده است و اس 8 پلاس نیز در حدود 8 ساعت دوام آورده است. اما اس 10 پلاس موفق شده بیشترین امتیاز را در بین تمام گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ کسب کند. آزمایش‌های بر اساس زندگی واقعیت روی این دیوایس نیز به عمر باتری بسیار خوبش تاکید دارد٬ اما باز هم با رویای دو روز استفاده بدون نیاز به شارژ مجدد فاصله دارد و هر شب باید آن را شارژ کنید.

دو گوشی اس 10 و اس 10 ای امتیازی کمتر از متوسط را دریافت کرده و در این روزهای شلوغ زندگی‌مان٬ شاید چنین خبری برای شما خوب نباشد. به طور کلی ما انتظار عملکرد بهتری از عمر باتری گلکسی اس 10 و دو مدل دیگر این خانواده را داشتیم٬ با این حال هنوز هم آن‌ها از بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار بهتر هستند.