بازی Division 2

سرورهای بازی Division 2 برای کاربران ایرانی مسدود شد

سرورهای بازی Division 2 همانند بازی Apex Legends برای کاربران ایرانی مسدود شد. این مشکل در کنار مشکلات همیشگی سرعت پایین اینترنت و پینگ بالا به دغدغه اصلی گیمرهای ایرانی تبدیل شده است.

گیمرهای ایرانی چند سالی است با چالش‌های متعددی چون سرعت پایین اینترنت و پینگ بالا مواجه هستند، اما علاوه بر این مشکلات، مسدودسازی سرورها نیز مدتی است به بلای جان گیمرهای ایرانی تبدیل شده است؛ برای مثال اخیرا آی پی کاربران ایرانی برای ورود به سرورهای بازی تحت شبکه Apex Legends را مسدود کرده بودند و هم‌اکنون نیز خبرهایی مبنی بر مسدودسازی سرورهای بازی Division 2 برای کاربران ایرانی به گوش می‌رسد. از این رو گیمرهای ایرانی باید به ناچار آی پی خود را تغییر دهند که چنین موضوعی مشکل افزایش پینگ را به همراه دارد.

مسدودسازی سرورهای بازی Division 2

کاربران ایرانی در زمان انتشار نسخه آزمایشی بازی Division 2 با مشکل اتصال به سرور روبه‌رو شدند که با تغییر آدرس‌های DNS مشکل آن‌ها برطرف شد، اما کاربران انتظار داشتند با عرضه نسخه کامل این بازی تمامی مشکلات مربوط به اتصال حل شود، اما این بار آی پی کاربران ایرانی به صورت کامل مسدود شد و رویای گیمرهای ایرانی را نابود کرد. بسیاری از کاربران مشکلات خود را از طریق ایمیل به شرکت یوبیسافت ارسال کردند که این شرکت در پاسخ عنوان کرد به دلیل قوانین جدیدی که رگولاتوری تعیین کرده است، نمی‌توانیم این بازی را در دسترس کاربران ایرانی قرار دهیم.

بازی Division 2

گفتنی است بازی‌های محبوبی چون Apex Legends و Division 2 نخستین بازی‌هایی نیستند که بر روی کاربران ایرانی مسدود شده‌اند؛ چراکه در گذشته نیز با مسدودسازی سرورهای بازی‌های راکت لیگ و حالت آنلاین Red Dead Redemption 2 و MGS V: The Phantom Pain مواجه بوده‌ایم. آنچه مشخص است پای مسائل تحریم به خدمات تحت شبکه و بازی‌های آنلاین نیز کشیده شده است. البته کاربرانی که نسخه دیجیتالی بازی Division 2 را برای کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 خریداری کرده بودند، قادرند به پشتیبانی آنلاین این دو شرکت مراجعه کرده و پول پرداختی بازی را به صورت پول مجازی در حساب کاربری خود شارژ کنند، اما کاربران PC فقط می‌توانند با استفاده از سرویس‌های تغییر آی پی از این بازی لذت ببرند.