گوشی آیفون

روزانه 70 هزار گوشی آیفون با محدودیت‌های جدید اپل خاموش می‌شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد روزانه 70 هزار گوشی آیفون به دلیل اعمال محدودیت‌های جدید اپل توسط کاربران خاموش می‌شوند و شرکت اپل بازار خود در ایران را از دست خواهد داد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد مواردی چون اینترنت 5G، اینترنت اشیا، بیگ دیتا و هوش مصنوعی به عنوان ابزارهای تحول دیجیتال در حوزه تکنولوژی محسوب می‌شوند، اما ما کدام یک از این ابزارها را در اختیار داریم و برای آن‌ها چه اقداماتی را انجام داده‌ایم؟ وی افزود ایالات‌متحده آمریکا در توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی حدود 43 درصد سرمایه‌گذاری می‌کند و پس از آن چین با 8 درصد قرار دارد. از ابتدای سال 97 تا امروز حدود هزار میلیارد تومان بودجه به وزارات ارتباطات تخصیص داده شده است که با آن باید هم حقوق کارمندان را بپردازیم و هم صنعت فضایی را توسعه دهیم، اما از این بودجه به چه میزان برای هوش مصنوعی یا اینترنت اشیا هزینه کنیم؟

خاموشی 70 هزار گوشی آیفون

وزیر ارتباطات افزود در سال 89 نیز شرکت آمریکایی اپل ایران را تحریم کرد که پس از آن تقاضا برای خرید گوشی آیفون افزایش پیدا کرد، اما در حال حاضر بر اساس آمار رگولاتوری، روزانه 7 هزار گوشی آیفون در شبکه ارتباطی کشور فعال و رجیستری می‌شوند که پس از اعمال محدودیت‌های جدید اپل، کاربران به صورت روزانه حدود 70 هزار گوشی آیفون خود را خاموش می‌کنند. این اقدام اپل باعث شده است بازار خود را در ایران از بین ببرد. مردم خواهان استفاده از خدمات بانکی، بهداشتی، خرید و یا سایر خدمات مبتنی بر تلفن همراه هستند که چنین محدودیت‌هایی مانع آن می‌شود.

گوشی آیفون

آذری جهرمی افزود دوازدهم مارس مصادف بود با روز ابداع وب که در 30 سال قبل ایجاد شده است. چنین رخدادی در تاریخ فناوری اطلاعات به عنوان مبنای تحول بزرگ محسوب می‌شود. زمانی که تلفن ثابت راه‌اندازی شد فاصله شهر‌ها کاهش پیدا کرد، با آمدن گوشی موبایل فاصله میان افراد کوتاه شد و حالا با آمدن اینترنت اشیا فاصله میان اشیا را کاهش می‌دهد.

محدود شدن در حوزه تحول دیجیتال

وزیر ارتباطات در ادامه عنوان کرد تحول دیجیتال در حال شکل‌گیری است و نباید خودمان را در این حوزه محدود کنیم، همان‌گونه که سایر تکنولوژی‌ها چون ماشین بخار و لوکوموتیو وارد کشور شده و مورد استفاده قرار گرفتند، باید از این حوزه نیز استفاده کنیم. مبنای کارمان توسعه لایه خدمات است، اما توسعه شبکه هم در حال انجام است؛ زیرا توسعه شبکه به عنوان زیرساخت توسعه خدمات محسوب می‌شود. وی افزود ما شاهد رشد اکوسیستم فناوری اطلاعات در داخل کشور هستیم، اما مشکل این حوزه جذب سرمایه است. در طول یک سال از تولید 130 هزار اپلیکیشن به 250 هزار اپلیکیشن رسیده‌ایم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. ایشون ** مفت خورده اگه راست میگه قیمت موبایل رو به 2 سال پیش برگردونه، این زرزر ها پیشکش.

  2. تحت تاثیر قرار گرفتم

  3. بنظرم هر کی آیفونشو خاموش روشن کرده رو جا داده تو این آمار 😂😂

  4. سند و مدرک که نمیخاد حرف مفت زدن

  5. خودشو بدبخت میکنه با این کاراش

  6. پیش خودش گفته حرف مفت کنتور نمیدازه، خرجی هم ک نداره بذار بزنم

  7. آدم میخواد از دروغ های اینا شاخ در بیاره!