پورشه کاین

پورشه کاین ، یک زیبای متفاوت

اگر از 10 ایرانی بپرسید که به نظرشان لاکچری‌ترین ماشین‌ها کدامند، احتمالا نزدیک به 10 نفرشان «پورشه» را در بین گزینه‌ها یا حتی تک گزینه‌شان برای پاسخ در نظر خواهند گرفت؛ این البته فقط مختص ایران نیست و حالا «پورشه»، در صدر گران‌ترین و البته پیشرفته‌ترین خودروهای دنیاست.

از همان سال‌های اول دهه 90 میلادی که یک مرد آلمانی، خط تولید این خودرو را که از نام فامیلش وام گرفته بود، بنا گذاشت تا به حال، انواع و اقسام خودروی پورشه به بازار آمده و با استقبال زیادی هم روبرو شده است. پورشه کاین، باکستر، کیمن، ماکان،  پانامرا و… چند نمونه از انواع خودرویی است که در خط تولید این کمپانی بزرگند و در میان ماشین بازها، روز به روز به هوادارانشان اضافه می‌شود.

پورشه کاین که به آلمانی Porsche Cayenne نوشته می‌شود، یکی دیگر از خودروهای پنج سرنشین است که با وجود سایز متوسطش در سال‌های دور، به عنوان خودرویی راحت و البته لوکس شناخته می‌شد. شرکت پورشه، این خودرو را با با چهار مدل اصلی یعنی  کاین، کاین S ، کاین توربو و کاین GTS از سال 2002 تا به حال تولید کرده است.

مشخصات فنی و ظاهری

پورشه کاین 2019 را به عنوان یکی از جدیدترین و پرسرعت‌ترین خودروهایی می‌شناسند که می‌تواند دل خیلی‌ها را ببرد؛ لاکچری دوست داشتنی‌ای که شاسی بلند است و پرسرعت؛ آنطور که کمپانی پورشه اعلام کرده، نسل جدید پورشه کاین در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌ترش، 1.5 ثانیه سریع ‌تر به سرعت هیجانی 100 کیلومتر بر ساعت می‌‌رسد و به کمک توربوشارژ، شتاب ثانویه خوبی دارد. اما سرعت، فقط یکی از جذابیت‌های پورشه کاین است؛ طراحی بیرونی و داخل کابین این خودرو، همیشه آن را جزو پرطرفدارین‌ترین‌های خودروهای پورشه قرار داده است. با وجود بازطراحی داخلی پورشه کاین، خیلی‌ها کابین آن را بی‌شباهت به مدل جدید پورشه پانامرا نمی‌دانند. وجود نمایشگر لمسی، سیستم ارتباط با وای فای و سیستم صوتی پیشرفته، از جمله ویژگی‌های موجود در داشبورد این مدل است.

یکی دیگر از پیشرفته‌ترین ویژگی‌های این مدل پورشه، توانایی ارتباط برقرار کردن با انسان‌هاست! به طوری که وقتی سرنشینان آن بخواهند از کولر یا بخاری ماشینشان استفاده کنند، بدون آنکه دستشان را به کار بیندازند، فقط با گفتن جمله‌هایی مثل «چقدر سرد است» یا «هوا گرم است»، در واقع دستور آغاز به کار سیستم تهویه را به خودرو داده‌اند. از نظر طراحی و اندازه‌های بیرونی هم کاین 2019 کمی با مدل 2018 کمی تغییر کرده؛ به طوری که مدل 2019 آن نسبت به مدل یک سال پیشش  حدود 6.5 سانتی متر افزایش طول داشته و 3 سانتی‌متر افزایش عرض و البته حدود 1.5 سانتی‌متر از قدش کم شده است.

گران باارزش

انواع پورشه کاین با انواع قیمت‌ها در همه کشورهای جهان خرید و فروش می‌شود. در حال حاضر سایت‌های اروپایی، پورشه کاین 3.0 V6 را 55 هزار یورو، مدل 3.0 E-Hybrid را 67 هزار یورو و مدل 2.9 V6 S را 68 هزار یورو می‌فروشند. البته این قیمت به دلار کمی متفاوت است. اگر به سایت دیوار که بزرگترین مرکز اینترنتی خرید و فروش خودرو در ایران است هم سری بزنید، می‌بینید که این پورشه با مدل‌های قدیمی و جدیدش خرید و فروش می‌شود؛ مثلا پورشه کاین اس به تازگی در این سایت، یک میلیارد و 600 میلیون تومان آگهی شده و البته مدل‌های قدیمی‌تر این پورشه را مثل کاین 2010 می‌شود با چیزی حدود 600 میلیون تومان خرید.

پایان رپورتاژ آگهی /.