بهترین کلمات کلیدی وب سایت

معرفی 7 ابزار رایگان برای یافتن بهترین کلمات کلیدی وب سایت

در سئو وب سایت، هیچ چیز به اندازه یافتن بهترین کلمات کلیدی دارای اهمیت نیست. در این مطلب قصد داریم ابزارهایی رایگان برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی وب سایت معرفی کنیم.

به عنوان یک مدیر وب سایت یا فردی که مسئولیت پشتیبانی از یک وب سایت به وی سپرده شده است، بدون شک از اهمیت یافتن کلمات کلیدی مرتبط با شعبه مجازی در اختیارتان با خبر هستید، در غیر این صورت از سئو سایت چیز زیادی ندانسته و باید میدان مسابقه را خالی کنید!

پیش از هر اقدامی به منظور بهینه‌سازی وب سایت برای موتورهای جستجو (SEO –> Search Engine Optimization)، باید بر اساس زمینه کاری خود و همچنین با در نظر گرفتن نحوه جستجوی کاربران در موتور جستجوی گوگل، بهترین کلمات کلیدی وب سایت‌تان را مشخص کنید.

ابزارهایی برای یافتن بهترین کلمات کلیدی وب سایت

اما چطور می‌توان مناسب‌ترین و بهترین کلمات کلیدی وب سایت را پیدا کرد؟ چطور می‌توان از بین ترکیب کلمات مشابه متوجه شد کدام یک از نظر گوگل صحیح‌تر است یا بیشتر توسط کاربران مورد جستجو قرار می‌گیرند؟ با استفاده از ابزارهای زیر، کارتان آسوده خواهد شد. به منظور وارد شدن به هر وب سایت کافی است روی نام آن کلیک کنید.

Google Ads Keyword Planner

بهترین کلمات کلیدی وب سایت

دلیل اصلی توسعه وب سایت Google Ads Keyword Planner، کمک به کاربران برای ایجاد تبلیغات گوگل ادز (Google ads) بوده است. از آنجایی که ایحاد حساب کاربری در گوگل ادز رایگان است، به منظور استفاده از این ابزار راهنمای یافتن بهترین کلمات کلیدی وب سایت نیز نیازمند پرداخت هزینه نخواهید بود.

بعد از ورود به وب سایت، وارد حساب کاری خود شوید. داخل هدر، روی Tools کلیک کرده و سپس به مسیر Planning > Keyword Planner بروید. گوگل این بخش را به دو قسمت Find new keywords و Get search volume and forecasts تقسیم کرده است. اگر به منظور یافتن کلمات کلیدی مناسب برای نوشتن محتواهای دست اول، با محدودیت رو به رو شده و ایده‌هایتان خشکیده‌اند، می‌توانید از قسمت Find new keywords در این بخش کمک بگیرید.

کافی است کلمه یا عبارتی را در این بخش وارد کنید تا گوگل، صدها کلمه یا عبارت کلیدی مرتبط را با در نظر گرفتن نیاز کاربران و نحوه جستجوی آن‌ها، به شما پیشنهاد بدهد. در این قسمت همچنین با میزان جستجوی هر کلمه یا عبارت کلیدی و میزان رقابت بر سر دستیابی به رتبه خوب در آن بین وب سایت‌های مختلف، آشنا خواهید شد، اتفاقی که انتخاب از میان صدها گزینه پیشنهاد شده را آسان می‌کند.

Keyword Tool

سئو مبحثی بسیار پیچیده است، به همین دلیل برای دستیابی به موفقیت در آن، شدیدا نیازمند تجربه و کار متداول هستید. اگر در پی یافتن بهترین کلمات کلیدی وب سایت خود هستید، فراموش نکنید تمرکز روی یک کلمه یا چند عبارت مشخص، کافی نیست. مدیران وب سایت همیشه در پی یافتن کلمه‌های کلیدی هستند، در حالی که در برخی مواقع، به عبارت‌هایی طولانی متشکل از چند کلمه نیاز است.

مزیت استفاده از عبارت‌های کلیدی طولانی به جای یافتن بهترین کلمات کلیدی وب سایت ، امکان افزایش تمرکز روی مطالبی ویژه است. بهترین مثال برای عبارت‌های کلیدی طولانی، عبارت‌هایی است که در گوگل بعد از نوشتن چند کلمه به شما پیشنهاد می‌شوند.

همچنین بخوانید:

سئو سایت چیست؟

با استفاده از Keyword Tool خواهید توانست از بین پیشنهادهای گوگل دست به انتخاب زده و بهترین کلمه‌ها و عبارت‌های کلیدی را انتخاب کنید، چرا که این پیشنهادها همگی بر اساس نحوه جستجوهای کاربران ارائه شده‌اند. در وب سایت Keyword Tool، همچنین می‌توان عبارت‌های جستجو شده توسط کاربران در وب سایت‌های یوتیوب، آمازون، بینگ، اپل، اینستاگرام و چند وب سایت دیگر را نیز پیدا کرد.

متاسفانه در زمان استفاده از نسخه رایگان این وب سایت، با محدودیت رو به رو خواهید شد. به عنوان نمونه تنها 750 گزینه برای هر جستجو به شما نمایش داده شده و میزان محبوبیت هر عبارت برای کمک به انجام مقایسه، قابل مشاهده نخواهد بود. داخل Keyword Tool حتی می‌توان یک موقعیت جغرافیایی خاص را نیز مشخص کرد تا بهترین کلمات کلیدی وب سایت بر اساس نحوه جستجوهای کاربران منطقه‌ای مشخص نمایش داده شوند.

Soovle

بهترین کلمات کلیدی وب سایت

نحوه کار وب سایت Soovle برای معرفی بهترین کلمات کلیدی وب سایت همانند Keyword Tool است، با این تفاوت که به اندازه آن سرراست نبوده و استفاده از آن کمی دشوارتر است. با این حال، به خاطر تعدد وب سایت‌های پشتیبانی شده توسط این سرویس، نامش را در این مطلب آورده‌ایم.

وب سایت‌های پشتیبانی‌ شده توسط Soovle متفاوت از وب سایت‌های تحت پوشش Keyword Tool هستند، به همین دلیل می‌توانید از این دو سرویس‌ به صورت موازی در کنار یکدیگر استفاده کنید. به عنوان برخی وب سایت‌های پشتیبانی شده توسط Soolve می‌توان به یاهو و ویکیپدیا اشاره کرد. برخلاف سرویس پیشین، استفاده از Soolve به طور کامل رایگان است.

Google Trends

بهترین کلمات کلیدی وب سایت

ممکن است کلمه‌های کلیدی که سال گذشته به خاطر افزایش جستجوهای کاربران درباره آن‌ها، بیشتر روی آن‌ها مانور می‌دادید، امسال به همان اندازه اهمیت نداشته باشند. همچنین بعید نیست از بین دو کلمه یا عبارت کلیدی که می‌توان برای یک مطلب خاص مورد استفاده قرار داد، یکی از دیگری محبوب‌تر باشد و کاربران بیشتر آن را مورد جستجو قرار بدهند. به منظور دستیابی به اطلاعاتی صحیح درباره این موضوع‌ها، می‌توانید از ابزار رایگان Google بهره ببرید.

همانطور که از نام این سرویس پیداست، با استفاده از آن، داغ‌ترین عناوینی که در حال حاضر ترندز شده‌اند را پیدا خواهید کرد. به این ترتیب می‌دانید باید درباره چه مطالبی به تولید محتوا بپردازید.

با استفاده از سایر ابزارهای معرفی شده در این مطلب همچون Keyword Tool، بهترین کلمات کلیدی وب سایت را به منظور تولید محتوا مشخص خواهید کرد، اما سوال اینجاست که از بین عناوین معرفی شده، کدام یک از دیگری بهتر است؟ کافی است عبارت‌ها یا کلمه‌های کلیدی مورد نظرتان را در گوگل ترندز وارد کنید تا به وسیله نمایش نمودارهای میله‌ای همانند شکل بالا، بین آن‌ها مقایسه صورت بگیرد.

Answer the Public

بهترین کلمات کلیدی وب سایت

به منظور پیدا کردن عبارت‌های کلیدی متشکل از چند کلمه، که به صورت دقیق روی موضوعاتی مشخص ریز شده‌اند، وب سایت Answer the Public یکی از بهترین ابزارهای موجود است. به این ترتیب بعد از یافتن کلمه کلیدی،‌ دیگر درگیر پیدا کردن یک عنوان مشخص نخواهید شد، چرا که به طور دقیق می‌دانید باید درباره چه چیزی، محتوا تولید کنید. وب سایت Answer the Public، پیشنهادهایش را در قالب دسته‌بندی‌ها و زیر دسته‌بندی‌های مختلفی ارائه می‌کند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • سوالات: این دسته از عبارت‌ها، شامل کلمه کلیدی شما شده و توسط کاربران به صورت سوالی مطرح می‌شوند.
  • حروف اضافه: عبارت‌های قرار گرفته در این دسته‌بندی، انواع حروف اضافه‌ای که می‌توانند کنار کلمه کلیدی پیشنهادی شما بیایند را شامل می شوند.
  • مقایسه: در این قسمت، عبارت‌های مقایسه‌ای شامل کلمه کلیدی مورد نظر شما، قرار می‌گیرند.
  • الفبایی: 20 مورد از بهترین کلمات کلیدی وب سایت برای هر حرف الفبا معرفی می‌شوند.

اگر ایده‌پردازی‌تان به منظور پیدا کردن بهترین کلمه‌های کلیدی برای تولید محتوای ناب و گوگل‌پسند، ته کشیده است، Answer the Public یکی از بهترین ابزارهای رایگانی است که می‌توانید برای بیرون آمدن از این منجلاب، دست به دامن آن شوید. البته اگر دوست دارید داده‌هایی مرتبط درباره کلمه‌های کلیدی ارائه شده دریافت کرده و کلمه‌ها و عبارت‌های کلیدی‌تان را آنالیز کنید، این ابزار نیازهایتان را برطرف نخواهد کرد.

Keywords Everywhere

Keywords Everywhere یک افزونه بوده و می‌توان آن را روی مرورگر موزیلا فایرفاکس یا گوگل کروم نصب کرد. بعد از نصب، درست در پایین جعبه جستجو، حجم جستجوها، هزینه به ازای هر کلیک و میزان رقابت بین وب سایت‌های مختلف بر سر دست یافتن به رتبه‌ای خوب در کلمه یا عبارت کلیدی وارد شده، نمایش داده خواهد شد.

به وسیله استفاده از این ابزار به همراه Google Search، کارایی آن به حداکثر افزایش پیدا می‌کند. کافی است تصور کنید در هر روز، چقدر در گوگل درباره موضوعات مختلف جستجو انجام می‌دهید. اگر قادر باشید حجم و میزان رقابت هر کوئری را مشاهده کنید، خیلی سریع به گنجینه‌هایی ارزشمند در سرتاسر وب دست پیدا خواهید کرد.

علاوه بر Google، وب سایت‌های و سرویس‌های دیگری نیز به منظور کمک به پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی وب سایت توسط Keywords Everywhere پشتیبانی می‌شوند. به عنوان نمونه باید به یوتیوب و آمازون اشاره کرد. وب سایت Keywords Everywhere شامل چند ابزار رایگان همانند وب سایت‌های Answer the Public و Soovle برای پیشنهاد و تولید کلمه و عبارت کلیدی است.

Keyword Shitter

بهترین کلمات کلیدی وب سایت

اگر با مشکل کمبود ایده برای یافتن کلمه‌ها و عبارت‌های کلیدی جدید رو به رو شده‌اید، کمتر ابزاری همچون Keyword Shitter مشکلتان را حل خواهد کرد. کافی است داخل جعبه متن، یک کلمه وارد کرده و سپس دکمه Start Job را لمس کنید. در ادامه، تا زمانی که فرمان توقف را صادر نکنید، این سرویس همینطور کلمه‌ها و عبارت‌های کلیدی مرتبط با کلمه اولیه وارد شده را برایتان تولید خواهد کرد.

خوشبختانه بعد از اتمام کار، می‌توان لیست نهایی را دانلود کرد و همیشه همراه داشت. در تست این ابزار راهنمای یافتن بهترین کلمات کلیدی وب سایت به آن اجازه دادیم برای یک دقیقه بدون توقف کار کند. در نهایت، نزدیک به 2 هزار عبارت کلیدی شامل عبارت‌هایی طولانی و ریز شده، درباره کلمه اولیه ارائه شده توسط ما، پیشنهاد داده شد! البته فراموش نکنید اگرچه بدون متوقف کردن سرویس، همینطور به کار یافتن عبارت‌های کلیدی برای شما ادامه خواهد داد، اما رفته رفته عناوینی بی‌ارزش به لیست افزوده می‌شوند که در عمل هیچ کاربردی ندارند. با این حال، در اختیار داشتن لیستی بلند بالا به شما اجازه خواهد داد بهتر بر اساس نیازهایتان دست به انتخاب بزنید.

افراد حرفه‌ای، به صورت ترکیبی از دو وب سایت Keyword Shitter و Keywords Everywhere استفاده خواهند کرد تا به این وسیله کلمه‌ها و عبارت‌های کلیدی که ارزش صرف زمان دارند را پیدا کنند.

گزینه‌های پولی را فراموش نکنید

اغلب ابزارهای قدرتمند، که استفاده از آن‌ها در مسیر بهینه‌سازی و سئو وب سایت شدیدا کاربردی خواهد بود، رایگان نیستند. در این مطلب، برای کمک به یافتن بهترین کلمات کلیدی وب سایت ابزارهایی رایگان معرفی کردیم، اما در عمل، ابزارهای به مراتب قوی‌تری نیز وجود دارند که استفاده از آن‌ها منوط به پرداخت هزینه است. از آنجایی که بهبود رتبه یک وب سایت در نتیجه جستجوی کلمه‌ها و عبارت‌های کلیدی مرتبط با کسب و کارتان، تاثیر بسیار زیادی روی درآمد خواهد داشت، بهتر است در این زمینه خساست به خرج ندهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دمتون گرم کسی از این کارا نمیکنه