سامسونگ گلکسی ای ۴۰

سامسونگ گلکسی ای ۴۰ با دوربین دوگانه و نمایشگر Infinity-U دیده شد

به تازگی کمپانی سامسونگ، از برگزاری مراسمی در ماه آینده خبر داد و انتظار می‌رود که گوشی سامسونگ گلکسی ای ۴۰ (Samsung Galaxy A40)، در آن رویداد معرفی شود. در ادامه تازه‌ترین رندرها، مشخصات و قیمت احتمالی گلکسی A40 را مرور خواهیم کرد.

در تصاویر جدید، این گوشی هوشمند با پنل Infinity-U رویت شده و می‌توان گفت که از این لحاظ، ادامه دهنده‌ی راه گلکسی A30 و گلکسی A50 است. حاشیه‌های باریک در اطراف صفحه نمایش و یک ناچ کوچک در این محصول هم دیده می‌شود؛ اما ظاهرا نمایشگر سامسونگ گلکسی ای ۴۰ کوچک‌تر از 6.4 اینچ است و سایز 5.7 اینچی دارد.

البته بنابر شایعات شنیده شده، ظرفیت باتری دستگاه با وجود کاهش سایز نمایشگر، همان 4000 میلی‌آمپر ساعت باقی خواهد ماند. این می‌تواند به معنای ماندگاری طولانی مدت شارژ آن باشد؛ هرچند که برای اثبات این موضوع، نیاز به انجام تست‌های دقیق است. همانند اکثر محصولات کمپانی کره‌ای در سال 2019، گوشی سامسونگ گلکسی ای ۴۰ نیز با سیستم عامل پیش فرض اندروید پای و رابط One UI کار خواهد کرد.

سامسونگ گلکسی ای ۴۰

ناگفته نماند که هنوز وجود پنل سوپر آمولد یا پنل ارزان‌تر ال سی دی در این دستگاه، جای سوال دارد. گوشی های گلکسی A30 و A50 قطعه گران‌تر را داشتند؛ اما بعید نیست که سامسونگ به منظور کاهش هزینه‌ی تمام شده، محصول جدید را با نمایشگر LCD روانه بازار کند.

دوربین عقب دوگانه، بدنه پلاستیکی و جک هدفون

همانند اعضای اخیرا معرفی شده‌ی این خانواده، پنل پشتی گلکسی A40 هم ساختاری پلاستیکی و براق یا به قول کمپانی کره‌ای، ساختار glasstic خواهد داشت. این قسمت دستگاه، از دوربین دوگانه و یک حسگر اثر انگشت میزبانی می‌کند و چندان بی‌شباهت با گلکسی A30 نیست.

هنوز جزئیاتی درباره این ماژول دوربین به دست نیامده است؛ اما شاید همان سنسورهای گلکسی ای 30 در اینجا هم به‌کارگیری شوند. بنابراین وجود یک سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی همراه با یک سنسور ثانویه 8 مگاپیکسلی با لنز زاویه باز، در سامسونگ گلکسی ای ۴۰ دور از ذهن نیست. دوربین سلفی هم می‌تواند به همان سنسور 16 مگاپیکسلی تجهیز شود.

سامسونگ گلکسی ای ۴۰

لبه کناری دستگاه، میزبان دکمه‌های کنترل صدا و پاور خواهد بود و لبه پایینی هم از اسپیکر، درگاه USB-C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون که در حال حذف از گوشی های هوشمند است، میزبانی خواهد کرد.

ارائه عملکرد قابل قبول در تناسب با قیمت

گلکسی ای 40 احتمالا به تراشه هشت هسته‌ای اگزینوس 7885 سامسونگ تجهیز می‌شود. این چیپ که قبلا در گوشی هایی مانند گلکسی ای 8 و ای 8 پلاس (2018) و گلکسی ای 7 نیز استفاده شده بود، از لحاظ پرفورمنس در سطح اسنپدراگون 660 کوالکام است.

باید حداقل انتظار وجود 32 گیگ فضای ذخیره‌سازی و 3 گیگ حافظه رم را در نسخه پایه دستگاه داشته باشیم. نسخه گران‌تر هم می‌تواند دارای حافظه 4+64 گیگابایتی باشد. قاعدتا پشتیبانی از کارت حافظه  microSD، جزو ویژگی‌های هر دو نسخه خواهد بود.

از سایر مشخصات احتمالی گوشی، می‌توان به بلوتوث 5.0 و فناوری شارژ سریع اشاره کرد. پشتیبانی گلکسی ای 40 از NFC بعید است؛ بنابراین خبری از Samsung Pay در آن نخواهد بود.

تاریخ عرضه و قیمت سامسونگ گلکسی ای ۴۰

همان‌طور که اشاره شد، کمپانی کره‌ای در تاریخ 21 فروردین مراسمی را برای رونمایی از چند محصول جدید برگزار خواهد کرد و انتظار می‌رود گلکسی A40 را نیز در این روز ملاقات کنیم. روند فروش دستگاه باید بلافاصله آغاز شود؛ اما احتمالا سامسونگ آن را ابتدا در برخی بازارهای منتخب آسیایی، از جمله هند عرضه خواهد کرد.

اطلاعات فاش شده از قیمت سامسونگ گلکسی ای ۴۰ در اروپا، به مبلغ 250 یورو اشاره دارد که با توجه به مشخصات فنی دستگاه، می‌تواند قیمت‌گذاری عادلانه‌ای باشد. البته رقبایی جدی در بازار، انتظار این محصول را می‌کشند؛ از جمله موتورولا موتو جی 7 که در حال حاضر یکی از بهترین گوشی های مقرون به صرفه محسوب می‌شود.