گوگل استادیا

پلتفرم گیمینگ گوگل استادیا (Google Stadia) معرفی شد

پلتفرم گیمینگ گوگل استادیا (Google Stadia) رسما معرفی شد. به لطف این سرویس استریم بازی شما می‌توانید با هر دستگاهی که دارید٬ از طریق فضای ابری به اجرای بازی‌ها بپردازید.

گوگل سرانجام از سرویس استریم بازی‌های ویدیویی خود به نام Stadia پرده برداشت که ارائه کننده‌ی بازی‌های قاب اجرا از طریق شبکه‌های ابری است. گوگل استادیا که امسال آغاز به کار می‌کند٬ به شما اجازه می‌دهد با کمترین سازگاری سخت افزاری٬ از طریق تمام دیوایس‌هایتان به اجرای بازی بپردازید. این پلتفرم گیمینگ می‌تواند دنیای بازی‌ها را وارد مرحله‌ی تازه‌ای کند.

هدف پلتفرم گوگل استادیا گرد هم آوردن اجرا٬ تماشا و توسعه‌ی بازی‌ها در یک پلتفرم واحد بوده است. به طور مثال٬ شما می‌توانید بازی Assassin’s Creed Odyssey را در سایت یوتیوب تماشا کنید و در عرض 5 ثانیه٬ اگر می‌خواهید این بازی را اجرا کنید. مواردی نظیر به‌روزرسانی‌ها و پچ‌‌های بازی‌ها و همچنین ملزومات سخت افزاری در این پلتفرم موضوع موثر و مهمی نخواهند بود؛ زیرا بازی به جای سیستم شما٬ روی سرورهای گوگل اجرا می‌شود.

فیل پریسون٬ یکی از مدیران جدید شرکت گوگل وعده داده است که این فناوری در دسکتاپ‌ها٬ لپ تاپ‌ها٬ تلویزیون‌ها٬ تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند قابل دسترسی خواهد بود. در دمویی که در مراسم معرفی به اجرا درآمد٬ ما شاهد اجرای این پلتفرم بازی در یک کروم بوک٬ گوشی هوشمند٬ تبلت و یک تلویزیون از طریق دستگاه Chromecast Ultra HDMI بودیم. در مراسم معرفی٬ این سرویس بازی‌ها را با وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه‌ای و پشتیبانی از سیستم صوتی فراگیر و فناوری HDR اجرا می‌کرد. گوگل قصد دارد در آینده بازی‌ها را با وضوح بیشتر 8K و نرخ رفرش 120 فریم بر ثانیه‌ای نیز در این سرویس به اجرا درآورد. هریسون همچنین وعده داده که این پلتفرم اجرای کراس پلتفرمی را ارائه کند.

گوگل استادیا

Stadia Controller

علاوه بر این که می‌توانید با دسته‌های بازی فعلی خود نیز از طریق لپ تاپ و کامپیوترتان با گوگل استادیا بازی کنید٬ خود گوگل نیز یک دسته بازی جدید به نام Stadia Controller را معرفی کرده است. این دسته که به دیوایس شما متصل می‌شود٬ به یک دکمه‌ی اختصاصی برای دستیابی به دستیار مجازی گوگل (Google Assistant) نیز مجهز است.

گوگل همچنین برای توسعه‌ی این پلتفرم بازی خبر از همکاری با دو توسعه دهنده‌ی نامدار Unreal و Unity و دیگر توسعه دهندگان کم آوازه‌تری نظیر Havok داده است. خود گوگل استودیوی بازیسازی خود به نام “Stadia Games and Entertainment” را نیز احداث کرده است که برای رقابت با Ubisoft و Ea Studio و تولید عناوین انحصاری آغاز به کار می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. تو یوتیوب دیدم گفتن که فعلا فقط تو کشور هایی که از سرعت اینترنت خوبی برخوردار هستند ارایه میشه که شامل آمریکا و کانادا و بخش بزرگی از اروپا است و انتظار میرود که در اینده به دیگر کشور های نیز راه پیدا کند
    که فکر نکنم برای کشور ما تو این اوضاع بیاد 🙂