چری آریزو 6

اولین سری چری آریزو 6 به مشتریان تحویل داده شد + قیمت بازار آزاد

اولین سری چری آریزو 6 به دست مشتریان رسید. شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده رسمی محصولات چری در ایران، نخستین سری از خودروهای آریزو 6 را به مشتریان تحویل داد. در ادامه قیمت کارخانه و قیمت بازار این خودرو را بررسی می‌کنیم.

مدیران خودرو که به عنوان نماینده رسمی محصولات چری در ایران محسوب می‌شود، تعدادی از خودروهای پیش فروش شده چری آریزو 6 را قبل از پایان سال 97 به مشتریان تحویل داد. البته در حال حاضر برخی از دلالان و نمایندگی‌ها قصد دارند این خودرو را به سایر مشتریان به فروش برسانند. در واقع این دلالان اطلاعات مربوط به خودرو را تغییر داده و آن را از حالت مونتاژی به یک خودرو وارداتی تبدیل می‌کنند. شنیده‌ها حاکی از آن است که این دلالان به مشتریان می‌گویند این سری از چری آریزو 6 از خارج کشور وارد شده و از کیفیت بالایی برخوردار است. از این رو قیمت برخی از این خودروها در بازار آزاد به 350 میلیون تومان رسیده است.

شرکت مدیران خودرو چری آریزو را به دو روش CKD و SKD در خطوط تولید کرمان مونتاژ می‌کند که بر اساس قانون باید ضریب داخلی‌سازی را برای تولید این محصول رعایت کند که در غیر این صورت عرضه آن به بازار تخلف است. از این رو امکان ندارد این خودروها به صورت وارداتی باشند، اما اگر در فضای مجازی آگهی‌های خرید و فروش این خودرو را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که برخی از دلالان قیمت بازار آزاد کمتری را برای چری آریزو 6 تعیین می‌کنند.

چری آریزو 6

قیمت چری آریزو 6

در حال حاضر متقاضیان برای خرید خودرو چری آریزو 6 به صورت تحویل فوری و با مدل 98 بایستی مبلغی حدود 300 تا 310 میلیون تومان پرداخت کنند. البته شرکت مدیران خودرو تعداد کمی از این محصولات را به بازار عرضه کرده است و مدل آریزو 6 کمیاب‌تر از مدل آریزو 5 است، از این رو به دلیل کمبود این خودرو ممکن است قیمت آن با نوسان همراه شود، اما همانطور که کارشناسان بازار خودرو پیش‌بینی کرده بودند، با وجود رقبایی چون مزدا 3، پژو 2008، سیتروئن C3 و کیا سراتو آپشنال تعدادی محدود از مشتریان در رنج قیمتی 250 تا 350 میلیون تومان به خرید چری آریزو 6 ترغیب شده‌اند.

قیمت کارخانه و بازار چری آریزو 6

نام خودروقیمت کارخانهقیمت بازار آزاد
چری آریزو 6289 میلیون و 700 هزار تومان310 میلیون تومان

چری آریزو 6

مشخصات چری آریزو 6

تولید چری آریزو 6 در ایران حاصل همکاری شرکت مدیران خودرو و خودروسازان چینی بوده است و به نوعی پیشرفت مدیران خودرو را نشان می‌دهد. این خودرو از موتور 1.5 لیتری بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن‌متر تولید کند. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس CVT با قابلیت تعویض دنده مصنوعی 9 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

چری آریزو 6

از امکانات چری آریزو 6 مونتاژی بازار ایران می‌توان به دریچه هوای سرنشینان عقب، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری، چراغ روشنایی روز، 6 کیسه هوای 10 نقطه‌ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، سنسور نور، کروز کنترل، سانروف، سنسور پارک، دوربین 360 درجه، استارت دکمه‌ای، مانیتور، کامپیوتر سفر و تنظیمات حالت رانندگی اشاره کرد. البته شرکت مدیران خودرو برخی از امکانات این خودرو را حذف کرده است؛ چراکه این خودرو در بازارهای جهانی با  دوربین ثبت وقایع، رادار نقطه کور، سنسور پارک هم‌رنگ بدنه، سنسور باران و گرمکن صندلی‌های جلو  عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*