هواوی انجوی 9 اس

گوشی هواوی انجوی 9 اس و هواوی انجوی 9 ای رونمایی شدند

هواوی انجوی 9 ای (Huawei Enjoy 9e) و انجوی 9 اس (Huawei Enjoy 9S) به تازگی رونمایی شدند. این دو گوشی جدید هواوی با وجود داشتن قابلیت‌ها و ویژگی‌های مناسب، قیمت بسیار خوبی دارند.

هواوی به تازگی طی برگزاری یک رویداد، از دو گوشی میان‌رده و اقتصادی جدیدش رونمایی کرده است. گوشی هواوی انجوی 9 اس دستگاهی میان‌رده و قدرت گرفته از تراشه توانمند کایرین 710 است. هواوی انجوی 9 ای را باید نسخه‌ای ارزان قیمت‌تر دانست که همچنان به ویژگی‌های قابل توجهی مجهز شده است.

ویژگی‌های هواوی انجوی 9 اس

پنل جلویی این گوشی به وسیله شیشه و پنل پشتی آن به وسیله NCVM پوشیده است، به همین دلیل با دیدن آن، بدنه‌ را سرامیکی تصور خواهید کرد. هواوی انجوی 9 اس از نظر طراحی حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما با دیدن مشخصات فنی مناسب آن، حواستان از شکل ظاهری گوشی پرت خواهد شد.

در بالای نمایشگر 6.2 اینچی هواوی انجوی 9 اس یک ناچ واتردراپ، در بر دارنده دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، وجود دارد، به همین دلیل حس بدی که برخی گوشی های ناچ استایل به کاربر منتقل می‌کنند را تجربه نخواهید کرد. هواوی نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه انجوی 9 اس را 89 درصد عنوان کرده است، چیزی که در کمتر پرچمدار گران قیمتی قابل دستیابی است!

نمایشگر این گوشی همچنین از 85 درصد محدوده رنگ طبیعی پشتیبانی می‌کند که برای یک دستگاه میان‌‌رده، کاملا قابل قبول است. وجود حالت Eye Comfort برای نمایشگر سبب می‌شود بدون نیاز به استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی، از شر نور آبی مزاحم و مخل خواب صفحه نمایش، راحت شوید.

هواوی انجوی 9 اس

اما مجهز شدن نمایشگر بزرگ داخل قابی کوچک، اصلی‌ترین ویژگی هواوی انجوی 9 اس نیست. منحصربه‌فردترین قابلیت این میان‌رده را باید دوربین سه گانه آن دانست. سه سنسور از نوع رنگی، سوپر واید و عمق میدان بوده و به ترتیب دارای رزولوشن 24 مگاپیکسل، 16 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل هستند. سنسور دوم از میدان دید 117 درجه‌ای بهره می‌برد. با استفاده از سنسور سوپر واید، گرفتن تصاویری با زاویه باز از مناظر طبیعی امکان‌پذیر می‌شود، در حالی که سنسور عمق میدان، برای گرفتن تصاویری پرتره کاربرد دارد.

دوربین هواوی انجوی 9 اس به لطف بهره بردن از هوش مصنوعی، از قابلیت‌هایی نظیر تشخیص صحنه، حالت عکاسی در شب بسیار قوی، HiVision به منظور ترجمه آنی، محاسبه کالری غذاها به وسیله گرفتن تصویر از آن‌ها و تشخیص اشیای مختلف پشتیبانی می‌کند.

دوربین هواوی انجوی 9 اس علاوه بر علاقه‌مندان به عکاسی، برای دوست‌داران ضبط ویدیو نیز بسیار مناسب است. با استفاده از این گوشی می‌توان ویدیوهایی اسلوموشن با نرخ 480 فریم ضبط کرد.

در کنار تراشه 12 نانومتری کایرین 710، 4 گیگابایت رم وجود دارد. بسته به نسخه خریداری شده، 64 گیگابایت یا 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار خواهید داشت. این میزان را می‌توان به وسیله کارت حافظه جانبی افزایش داد. در پردازشگر گرافیکی تراشه انجوی 9 اس به منظور بهبود تجربه اجرای بازی‌های موبایل، از فناوری GPU Turbo 2.0 استفاده شده است.

هسته نرم افزاری هواوی انجوی 9 اس، رابط کاربری EMUI 9.0 هواوی است که بر مبنای اندروید 9 پای توسعه یافته است. به عنوان دیگر قابلیت‌های گوشی باید به اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در پنل پشتی و همچنین باتری 3400 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد. هواوی Enjoy 9s از نظر گزینه‌های رنگ، در وضعیت خوبی قرار داشته و بین چهار رنگ بدنه آبی شفقی، قرمز، آبی سحابی و مشکی حق انتخاب دارید.

نسخه 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی این گوشی به ترتیب به قیمت 220 دلار و 250 دلار به فروش می‌رسند. امکان پیش خرید هواوی انجوی 9 اس از هم‌اکنون فراهم است. عرضه گوشی به بازار از روز دوم آوریل (سیزدهم فروردین) آغاز خواهد شد.

ویژگی‌های هواوی انجوی 6 ای

هواوی انجوی 9 ای

هواوی انجوی 9 ای را باید مدلی تقلیل یافته نسبت به میان‌رده ارزان قیمت تازه وارد بزرگترین گوشی‌ساز چینی دانست. برخلاف Enjoy 9s، گوشی Enjoy 9e بعد از معرفی بلافاصله به بازار تزریق شد.

اولین تفاوت این گوشی، کاهش ابعاد و رزولوشن نمایشگر به 6.09 اینچ و اچ‌دی پلاس (720 در 1560 پیکسل) است. سبک طراحی این مدل نیز ناچ استایل به شیوه واتردراپ است. نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 87 درصدی هواوی انجوی 9 ای، همچنان از بسیاری از پرچمداران بازار در وضعیت بهتری قرار دارد. به این ترتیب دو گوشی تازه معرفی شده هواوی را باید جزو خوش‌ دست‌ترین‌ها دانست.

هواوی برای ساخت انجوی 9 ای از تراشه‌ای ساخت دست مدیاتک بهره برده است. در کنار چیپست 12 نانوتری هلیو پی 35 با حداکثر سرعت 2.3 گیگاهرتز، 3 گیگابایت رم وجود دارد. از هواوی انجوی 9 ای تنها یک نسخه با 64 گیگابایت ظرفیت داخلی (قابل افزایش با کارت جانبی) وجود دارد.

هواوی انجوی 9 ای

حذف دو سنسور از ماژول دوربین اصلی را باید اصلی‌ترین تفاوت هواوی انجوی 9 ای و انجوی 9 اس دانست. دوربین اصلی گوشی 13 مگاپیکسلی بوده و از گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد. به ادعای سازنده، سنسور این دوربین قادر است در مقایسه با سنسورهای دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2، نزدیک به 50 درصد نور بیشتری از محیط دریافت کند.

وضوح تصویر و گشودگی دریچه دیافراگم دوربین سلفی به ترتیب 8 مگاپیکسل و f/2.0 است. دوربین جلویی از حالت Beauty پشتیبانی کرده و امکان باز کردن قفل گوشی به وسیله سیستم تشخیص چهره را فراهم می‌کند.

هواوی انجوی 9 ای برای دوست‌داران موسیقی گزینه‌ای مناسب است. در این گوشی به لطف بهره بردن از فناوری اختصاصی هواوی با نام SuperSound، صدایی با کیفیت و حجم بالا از اسپیکر منتشر می‌شود. کافی است حالت Party Mode را فعال کرده و سپس بدون نیاز به استفاده از اسپیکر بلوتوثی، موزیک یک مهمانی کوچک را تامین کنید!

هواوی انجوی 9 ای

هواوی ادعا می‌کند حجم صدای پخش شده از اسپیکرهای هواوی انجوی 9 ای، 50 درصد از سایر گوشی های هوشمند بیشتر است! یکی دیگر از قابلیت‌های این گوشی در بخش صوت، امکان استفاده از رادیوی اف ام بدون اجبار به اتصال هندزفری است. این قابلیت نیز به لطف فناوری SuperSound میسر شده است.

رابط کاربری هواوی انجوی 9 ای EMUI 9.0 (مبتنی بر اندروید 9 پای) بوده و به یک درگاه جداگانه برای کارت حافظه (در کنار دو سیم کارت) مجهز شده است. سخت افزاری گوشی از یک باتری 3020 میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد. متاسفانه این باتری را باید به وسیله شارژر 1 آمپری و 5 ولتی پیش‌فرض درون جعبه شارژ کنید.

هواوی انجوی 9 ای

علاوه بر دو گزینه رنگ مشکی و آبی، یک نسخه مجهز به بدنه‌ای چرمی با رنگ قهوه‌ای برای هواوی Enjoy 9e در دسترس است. این گوشی را فقط با پرداخت 150 دلار خریداری خواهید کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. آشغال چینى یکبار مصرف!