چانگان سی اس 95

چانگان سی اس 95 فیس لیفت معرفی شد؛ بررسی مشخصات کراس اوور چینی

چانگان سی اس 95 (Changan CS95) فیس لیفت معرفی شد. شرکت چینی چانگان موتور برای افزایش فروش خود، این کراس اوور چینی را نسبت به گذشته ارتقا داده است. در ادامه مشخصات و امکانات این خودرو را بررسی می‌کنیم.

چانگان سی اس 95 حدود 2.5 سال است که در بازار چینی عرضه می‌شود و این خودروساز چینی تصمیم گرفته نسخه فیس لیفت این کراس اوور فول‌سایز را تولید کند. چانگان CS95 تاکنون فروش خوبی را تجربه نکرده و میزان فروش آن در طول 2 سال و نیم گذشته فقط 28 هزار دستگاه بوده است. البته قیمت این کراس اوور چینی برای مشتریان مقرون‌به‌صرفه است؛ قیمت مدل پایه آن از 159 هزار و 800 یوآن برابر با 23 هزار و 800 دلار شروع می‌شود، اما رقبای این خودرو چون فولکس واگن ترامونت یا اطلس با قیمت 308 هزار و 900 یوآن برابر با 46 هزار دلار در بازار چین عرضه می‌شود.

همانطور که اشاره شد قیمت چانگان سی اس 95 بسیار مقرون‌به‌صرفه است، اما فروش آن ناامیدکننده بود که البته کارشناسان ظاهر نه‌چندان جذاب آن را باعث عدم استقبال مشتریان می‌دانند. همچنین تجهیزات این کراس اوور چینی نسبت به هم‌رده‌های معروف خود بسیار پایین است. از این رو این شرکت چینی تصمیم گرفت به صورت کلی تغییراتی را در آن ایجاد کرده و مدل فیس لیفت این خودرو را به بازار عرضه کند.

چانگان سی اس 95

مشخصات چانگان سی اس 95

طراحان سعی کردند تا ظاهر چانگان را نسبت به گذشته مدرن‌تر و جذاب‌تر کنند که در این زمینه نیز موفق عمل کرده‌اند. بر اساس زبان طراحی جدید شاهد دماغه مدرن هستیم که در کنار جلوپنجره جدید و بزرگ، ظاهری کاملا متفاوت نسبت به قبل دارد، اما فرم چراغ‌های جلو تغییری را تجربه نکرده است. طراحان برای بخش عقب خودرو چانگان سی اس 95 مدل فیس لیفت نیز تغییراتی را در نظر گرفته‌اند؛ برای مثال چراغ‌ها با نواری LED در سراسر بدنه کشیده و به یکدیگر متصل هستند. سپر عقب نیز با تغییرات همراه بوده و چراغ‌های بومرنگ‌شکلی برای آن در نظر گرفته شده است.

چانگان سی اس 95

در مدل 2019 چانگان CS95 کیت مشکی‌رنگ بدنه حذف شده است و طراحان سپرها، قسمت پایینی بدنه و اطارف گلگیرها را با رنگ بدنه ست کرده‌اند. مدل‌های بالارده چانگان سی اس 95 به صورت استاندارد از چراغ‌های تمام LED و رینگ‌های 19 اینچی جدید بهره می‌برند.

چانگان سی اس 95

طراحان به صورت کامل کابین چانگان سی اس 95 را تغییر داده‌اند و هیچ یک از بخش‌های آن با مدل‌های قبلی شباهت ندارد. پس از ورود به کابین طرح جدیدی از داشبورد،‌ غربیلک فرمان، کنسول مرکزی و رودری‌های جدید را مشاهده می‌کنید. کابین این خودرو به یک صفحه‌آمپر دیجیتالی 10.2 اینچی مجهز است. همچنین یک نمایشگر 12.3 اینچی جدید به جای نمایشگر کوچک سیستم اطلاعاتی سرگرمی در این خودرو تعبیه شده است.

چانگان سی اس 95

امکانات

چانگان CS95 مدل 2019 از امکانات متعددی چون صندلی‌های چرمی ناپا، نورپردازی داخلی LED با امکان تغییر رنگ، کنترل تهویه 3 منطقه‌ای با واحد کنترل جداگانه برای سرنشینان عقب، سقف پانوراما، کروز کنترل تطبیقی، دوربین دید 360 درجه اطراف خودرو، تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو و گرم‌کن صندلی‌های ردیف دوم بهره می‌برد.

چانگان سی اس 95

مشخصات فنی

این کراس اوور چینی از لحاظ فنی نسبت به گذشته تغییری را تجربه نکرده است. از این رو همانند نسخه‌های قبلی از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 233 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن‌متر تولید کند. نیروی تولید شده از موتور توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. چانگان سی اس 95 به صورت استاندارد با دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود، اما مشتریان می‌توانند سامانه چهار چرخ محرک اختصاصی چانگان با نام NexTrac را سفارش دهند. قیمت مدل 2019 چانگان CS95 از 170 هزار یوآن برابر با 25 هزار و 300 دلار شروع می‌شود و این خودرو از سه‌ماهه دوم سال 2019 در بازار چین عرضه خواهد شد.

تصاویر چانگان سی اس 95

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*