بررسی اولیه هواوی پی 30 پرو

بررسی اولیه هواوی پی 30 پرو – Huawei P30 Pro ؛ مشخصات فنی، دوربین ، گالری عکس و قیمت

هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) مجهز به دوربینی توانمند با چهار سنسور و همچنین سخت افزاری قدرتمند معرفی شد. در بررسی اولیه هواوی P30 پرو به مشخصات فنی، دوربین ، گالری عکس و قیمت این گوشی می‌پردازیم.

شرایطی را در نظر بگیرید که یک گوشی هوشمند با توان پردازشی بسیار بالا، عمر باتری زیاد، بدون حاشیه و بسیار خوش دست، دوربینی باکیفیت در حد گوگل پیکسل و توانمند برای بزرگنمایی در حد دوربین‌های کامپکت دیجیتالی، در اختیار داشته باشید. آیا هر آن چه آرزو داشته‌اید، برآورده نشده است؟

بررسی اولیه هواوی پی 30 پرو

هواوی طی برگزاری رویدادی در شهر پاریس، گوشی هواوی پی 30 پرو را معرفی کرد. در این مدل ایرادهای بهترین پرچمدار قبلی شرکت، هواوی میت 20 پرو، برطرف شده و از یک سیستم دوربین متفاوت استفاده شده است. در سال 2018، یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد پرچمداران مجهز به دوربین سه گانه هواوی، توانایی بزرگنمایی 5 برابری بدون کاهش کیفیت بود. به همین دلیل در بررسی اولیه هواوی پی 30 پرو توانایی دوربین آن برای زوم 10 برابری شدیدا نگاه ما را خیره کرد!

طراحی

هواوی پی 30 پرو از نظر ابعاد، شکل بدنه و ضخامت مشابه دیگر پرچمداران اندرویدی کنونی است. دیدن پنل جلویی آن شما را به یاد سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس خواهد انداخت، با این تفاوت که حاشیه پایین آن، یک میلی‌متر ضخامت بیشتری دارد. در بالای نمایشگر نیز بریدگی، تا حد توان کوچک طراحی شده تا هیچ مزاحمتی برای کاربر ایجاد نکند.

بررسی اولیه هواوی پی 30 پرو

بررسی اولیه هواوی پی 30 پرو نشان داد در این دستگاه خبری از گوشی تلفن نیست و به منظور ایجاد صدا حین برقراری تماس صوتی، از فناوری شبیه به آن چه ال جی در جی 8 تینکیو بهره برده، استفاده شده است. در این گوشی به وسیله تابش الکترومغناطیسی، از طریق ایجاد لرزش در قسمت بالایی نمایشگر، موج‌های صوتی ایجاد می‌شوند. پس در هواوی P30 Pro خبری از اسپیکرهای استریو نیست.

بررسی اولیه هواوی پی 30 پرو

دو ایراد وارد شده به هواوی میت 20 پرو، نوع طراحی نمایشگر منحنی آن و همچنین عدم کارکرد پایدار اسکنر اثر انگشت درون نمایشگری بود. حین بررسی هواوی پی 30 پرو نیز متوجه انحنای شیشه پنل پشتی و جلویی آن می‌شویم، اما شیب آن در مقایسه با شیب انحنای پرچمدار پیشین سری Mate به مراتب ملایم‌تر است. اکنون طراحی انحنادار صفحه نمایش، بیشتر شبیه به پرچمداران چند سال اخیر سامسونگ شده است. به این ترتیب میزان در دسترس و قابل استفاده از نمایشگر افزایش پیدا کرده و زیبایی ظاهری آن نیز به خاطر قابل ملاحظه بودن خم، تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

اسکنر اثر انگشت

برخلاف سامسونگ که در پرچمداران تازه وارد، از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک بهره برده، نوع اسکنر هواوی میت 30 پرو همانند آخرین مدل سری Mate تا امروز، اپتیکال است، اما سازنده مدعی شده در مقایسه با میت 20 پرو، 30 درصد سرعت بیشتری دارد.

مشخصات فنی هواوی پی 30 پرو

در هواوی پی 30 پرو هیچ چیز به اندازه دوربین آن دارای اهمیت نیست، پس پیش از پرداختن مفصل به این بخش، ابتدا نگاهی به دیگر مشخصات فنی گوشی خواهیم داشت. تراشه 7 نانومتری کایرین 980، مغز متفکر گوشی است. این چیپست را پیشتر در دو گوشی پرچمدار میت 20 پرو و آنر ویو 20 دیده بودیم. در کنار این تراشه 8 گیگابایت حافظه رم وجود دارد. در بخش حافظه اصلی، حق انتخابی وجود ندارد، اما برای فضای ذخیره‌سازی، بین سه نسخه 128 گیگابایتی، 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی حق انتخاب خواهید داشت.

در بررسی اولیه هواوی پی 30 پرو نمایشگر 6.47 اینچی منحنی و از نوع او ال ای دی آن شدیدا چشم‌نوازی می‌کند. هواوی همانند چند سال قبل‌تر، مجددا به استفاده از صفحه نمایش‌هایی با رزولوشن فول اچ‌دی (پلاس) در پرچمدارانش روی آورده است! رزولوشن و نسبت ابعاد تصویر صفحه نمایش هواوی پی 30 پرو به ترتیب 2340 در 1080 پیکسل و 19.5:9 است. به این ترتیب، پرچمدار تازه وارد سری P بزرگترین گوشی‌ساز چینی، جزو کشیده‌ترین و قد بلندترین محصولاتی است که تا امروز دیده‌ایم.

بررسی اولیه هواوی پی 30 پرو

کل سخت افزار گوشی، از یک باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند. به لطف فناوری SuperCharge هواوی، که از توان خروجی خارق‌العاده 40 واتی بهره می‌برد، شارژ 0 تا 70 درصد این باتری غول‌پیکر تنها نیم ساعت زمان خواهد برد. گوشی را می‌توان به وسیله پدهای شارژ وایرلس، با توان 15 وات به صورت بی‌سیم شارژ کرد. قابلیت Wireless PowerShare که امکان تبدیل گوشی هوشمند به یک پد شارژر وایرلس برای شارژ کردن دیگر گجت‌ها را فراهم می‌کند، در اینجا وجود دارد.

هواوی در کنار مدل پرو، مدل پایه خانواده P30 را نیز معرفی کرد. نمایشگر این مدل 6.1 اینچی بوده و به یک باتری 3650 میلی‌آمپر ساعتی، با پشتیبانی از شارژ سریع 22.5 واتی، مجهز شده است. بررسی اولیه هواوی پی 30 پرو نشان داد با یک گوشی مقاوم رو به رو هستیم، چرا که پشتیبانی از استاندارد IP68 فراهم شده است. با این حال، هواوی پی 30 از استاندارد IP53 پشتیبانی می‌کند.

مقاوم کردن گوشی هواوی پی 30 پرو در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، به قیمت حذف درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری از آن تمام شده است. به همین دلیل به منظور استفاده از هدفون‌های سیم‌دار متداول، باید از تبدیل یو اس بی C به جک صوتی استفاده کنید. درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری و همچنین گوشی تلفن، در مدل پی 30 وجود دارند.

گفتنی است یکی دیگر از تفاوت‌ها هواوی پی 30 با پی 30 پرو، حذف سنسور تشخیص عمق میدان از دوربین اصلی آن است. در این گوشی امکان بزرگنمایی پریسکوپی نیز وجود ندارد.

دوربین هواوی پی 30 پرو

ماژول دوربین جدید، منحصربه‌فردترین ویژگی هواوی پی 30 پرو است. هواوی سال گذشته، به وسیله معرفی اولین گوشی مجهز به دوربین سه گانه با توانایی ثبت تصاویر 40 مگاپیکسلی، فرآیند بازنویسی قوانین دنیای عکاسی موبایل را شروع کرد و همچنان آن را ادامه می‌دهد.

گشودگی دریچه دیافراگم سنسور اصلی f/1.6 است. این میزان برای سنسور اولترا واید 20 مگاپیکسلی، به f/2.2 کاهش می‌یابد. رزولوشن و گشودگی دریچه دیافراگم سنسور تله فوتو به ترتیب 8 مگاپیکسل و f2.4 است.

یکی از ویژگی‌های جدید دوربین که حین بررسی اولیه هواوی پی 30 پرو متوجه آن شدیم، عکاسی اچ دی آر مبتنی بر هوش مصنوعی آن است. این حالت یک نقشه اکسپوژر هوشمند برای سرتاسر قاب تصویر ایجاد کرده و سپس میزان نور هر قسمت از عکس را تنظیم می‌کند. این حالت قادر به تشخیص صورت انسان و همچنین اشیای مختلف بوده و بسته به نوع شی، به شیوه متفاوتی نورپردازی را روی آن انجام خواهد داد. ثبت چند تصویر در زمان بررسی اولیه هواوی پی 30 پرو نشان داد هواوی چگونه توانسته از نظر کیفیت عکس برداری، فاصله محصولاتش با دوربین گوشی های سری گوگل پیکسل، باکیفیت‌ترین دوربین‌های موبایل دنیا، را کم کند.

ارتقای سنسور اصلی، یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش شدید کیفیت تصاویر دوربین است. این سنسور RYYB SuperSpectrum، همانند سنسور اصلی دوربین هواوی پی 20 پرو دارای رزولوشن 40 مگاپیکسل بوده و قادر است از طریق ترکیب هر چهار پیکسل درون یک پیکسل، تصاویری 10 مگاپیکسلی با شفافیت بیشتر به ثبت برساند. با این حال، نوع پیکسل‌ها اکنون در مقایسه با قبل متفاوت است.

هواوی ترکیب زیر پیکسل رنگی را اکنون با ترکیبی متشکل از سنسورهای قرمز، آبی و زرد جایگزین کرده است. از آنجایی که سنسورهای زرد قادر به جذب نور سبز و قرمز هستند، سازنده مدعی شده ترکیب جدید ساختار سنسور، سبب جذب 40 درصد نور بیشتر در مقایسه با سنسورهای رنگی (RGB) عادی خواهد شد. در نتیجه، تصاویری شفاف‌تر و بهتر به ثبت می‌رسند. به طور واضح، بهبود توانایی عکاسی در شب، یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین هواوی پی 30 پرو با توجه به این تغییر است.

بررسی اولیه هواوی پی 30 پرو

حین بررسی اولیه هواوی پی 30 پرو برآمدگی ماژول دوربین اصلی جلب توجه کرد. دلیل این اتفاق را باید در توانمندی این دوربین در زمینه بزرگنمایی جستجو کنیم. روی ماژول دوربین، به ترتیب از بالا سنسور اولترا واید، سنسور اصلی و لنز زوم پریسکوپی وجود دارد.

اولین سنسور، به وسیله داشتن میدان دید بالا، عکاسی از منظره‌های طبیعی را به وسیله جای دادن اشیای بیشتر داخل قاب تصویر، امکان‌پذیر می‌کند. دوربین اصلی اکنون به تثبیت‌کنندگی نوری تصویر (OIS) مجهز شده و حین فیلم برداری و عکاسی، مانع منعکس شدن لرزش دست در ویدیو یا تصویر خواهد شد. سنسور سوم، بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری را به ارمغان می‌آورد. OIS در سنسور تله فوتو نیز وجود دارد.

سازنده مدعی است از طریق ترکیب اطلاعات جمع‌آوری شده توسط سنسور اصلی و سنسور تله فوتو، گرفتن تصاویری بدون کاهش کیفیت بعد از بزرگنمایی 10 برابری، امکان‌پذیر می‌شود. تنها بعد از بررسی تخصصی دوربین هواوی پی 30 خواهیم توانست درباره صحت این ادعا اظهار نظر کنیم.

حین بررسی اولیه هواوی پی 30 پرو سنسور ToF دوربین و توانایی آن برای بهبود کیفیت تصاویر پرتره، ما را تحت تاثیر قرار داد. این نوع سنسور در مقایسه با سنسورهای عمق میدان، دقت بسیار بالاتری در محاسبه فاصله اشیا دارد. به همین دلیل دوربین بهتر می‌تواند بین شی و پس‌زمینه آن تفاوت قائل شود. در اطراف سوژه اصلی عکس، افکت بوکه با شدت کمتری اعمال می‌شود. با دور شدن از سوژه، شدت محو شدگی افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل عکس‌های پرتره باکیفیت‌تر و متفاوت‌‌تر احساس خواهند شد.

دوربین هواوی پی 30 پرو برای فیلم برداری نیز مناسب است. قابلیت Dual Video به کاربر اجازه می‌دهد به طور همزمان، از طریق سنسور اصلی و سنسور تله فوتو به ضبط ویدیو بپردازد.

بررسی اولیه هواوی پی 30 پرو

برای طرفداران عکاسی، گوشی هواوی پی 30 پرو دستگاهی ایده‌آل است. با استفاده از آن خواهید توانست عکس‌هایی سلفی با رزولوشن 32 مگاپیکسل ثبت کنید. این دوربین به لطف حالت ویژه و پیشرفته عکاسی در شب، به فلاش ال ای دی نیازی ندارد.

قیمت هواوی پی 30 پرو

قیمت سه نسخه هواوی پی 30 پرو بر اساس ظرفیت داخلی آن‌ها (128/256/512 گیگابایت)، به ترتیب 999 یورو، 1099 یورو و 1249 یورو است. فروش این گوشی پرچمدار به زودی آغاز می‌شود. مدل پرو را می‌توان در رنگ‌های آبی گردنیت، سفید، قرمز، شفقی و مشکی خریداری کرد.