دوربین هواوی پی ۳۰ پرو

دوربین هواوی پی ۳۰ پرو بر صدر جدول DxOMark تکیه زد

پرچمدار تازه معرفی شده‌ی هواوی با اتکا به افکت بوکه و قدرت زوم دوربین پشتی خود، در جایگاه نخست DxOMark ایستاد. دوربین هواوی پی ۳۰ پرو (Huawei P30 Pro) نه تنها در مجموع 112 امتیاز کسب کرد؛ بلکه در مقوله عکاسی به امتیاز دست نیافتنی 119 رسید.

پیش‌ از این سه گوشی 109 امتیازی هواوی میت 20 پرو، هواوی پی 20 پرو و سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس به طور مشترک صدر جدول DxOMark را در اختیار داشتند. امتیاز بالای پرچمدار جدید هواوی، از دو قطعه سخت افزاری جدید لایکا می‌آید؛ یکی لنز پریسکوپی 125 میلی‌متری و دیگری سنسور سه‌بعدی ToF که دوربین هواوی پی ۳۰ پرو را این‌چنین توانمند در زوم و اعمال افکت بوکه ساخته‌اند.

در حال حاضر دوربین زوم گوشی، بهترین در بازار موبایل است و البته این تنها ناشی از طراحی پریسکوپی آن نیست. تکنولوژی سوپر-رزولوشن که اطلاعات دوربین زوم و دوربین اصلی را در هم می‌آمیزد نیز، نقش بسزایی در قدرت زوم دستگاه ایفا می‌کند. نتیجه اینکه رقبا در مقابل هواوی پی 30 پرو، حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

دوربین هواوی پی ۳۰ پرو

در مورد افکت بوکه هم داستان به همین منوال است. باز هم فناوری سوپر رزولوشن، باعث بزرگنمایی دو برابری می‌شود و سنسور ToF هم با دقت و لطافت بسیار، یک حالت محو (blur) به پس‌زمینه تصاویر می‌دهد.

اما از سنسور اصلی در ماژول دوربین هواوی پی ۳۰ پرو نیز نباید بگذریم که نقطه قوت آن، عکسبرداری در محیط‌های تاریک است. این سنسور 40 مگاپیکسلی می‌تواند تحت هر شرایط نوری، تصاویری را با نویز کم و جزئیات بالا ثبت کند. همچنین عملکرد فوکوس خودکار و فلش دستگاه نیز به همین اندازه خوب است.

با این همه، دوربین هواوی پی ۳۰ پرو بی‌نقص هم نیست؛ چرا که دامنه دینامیک (dynamic range) آن نسبت به میت 20 پرو اندکی کاهش یافته و نمود رنگ (color rendering) نیز می‌توانست بهتر باشد.

امتیاز دوربین هواوی پی ۳۰ پرو

این دوربین در ضبط ویدیو، 97 امتیاز به دست آورد که نمره‌ای عالیست اما نه بهترین؛ در واقع مساوی با میت 20 پرو و یک امتیاز کمتر از پی 20 پرو است. عملکرد توامان تثبیت کننده اپتیکال و الکترونیکی تصویر (OIS و EIS)، ثبت ویدیوهای بدون لرزش را در پی دارد؛ ویدیوهایی که در محیط‌های تاریک نیز با وجود مقداری نویز، از کیفیت مطلوبی برخوردارند. مشکل کالر رندرینگ اما کماکان پابرجاست و گاهی اوقات هم ناپایداری نرخ فریم دیده می‌شود.

اما برسیم به دوربین سلفی هواوی P30 Pro که 89 امتیاز برای آن به ثبت رسید؛ پیشرفتی قابل توجه در قیاس با Mate 20 Pro و P20 Pro که به ترتیب 75 و 72 امتیاز گرفته بودند. البته در اینجا هم گلکسی +S10 را داریم که با 96 امتیاز صدرنشین است و پی 30 پرو را تنها باید یکی از بهترین‌ دارندگان دوربین سلفی نامید.

امتیاز دوربین سلفی هواوی پی ۳۰ پرو

این دوربین 32 مگاپیکسلی، دامنه دینامیک و کارایی بالا در شرایط نوری نامناسب دارد. در حالت بوکه نیز عملکرد خوبی به نمایش می‌گذارد؛ اما به هرحال تک دوربین است و از سخت افزار اضافه‌ای برای این کار کمک نمی‌گیرد (ناگفته نماند که حالت بوکه، با کوچک‌تر شدن دامنه دینامیک همراه است). البته با وجود رزولوشن 32 مگاپیکسلی، نمایش جزئیات در تصاویر ثبت شده با آن را تنها می‌توان قابل قبول توصیف کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خوب طبیعی هست بعد ۱سال حالا باز با ورود گوشی های جدید کسایی که به p30 pro نزدیکن رکورد میزنن مثل mate 20 pro که رکورد p30 رو جابجا میکنه میت بهترین سری هواوی هست مثل سام که سری نوت بهترین هست هواوی هم میت بهترین هست