بررسی اولیه هواوی پی 30 - Huawei P30

بررسی اولیه هواوی پی 30 – Huawei P30 : مشخصات فنی، قیمت ، گالری عکس و بیشتر

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی اولیه هواوی پی 30 (Huawei P30) بپردازیم. در ادامه با مشخصات فنی، قیمت ، گالری عکس و سایر ویژگی های هواوی پی ۳۰ آشنا خواهیم شد.

اگر به دنبال این هستید که بهترین عکس‌ها را با گوشی جدیدتان ثبت کنید٬ شما باید هواوی پی 30 پرو را خریداری کنید. هواوی طی سالیان قبل وعده داده است که قطار عکاسی در گوشی‌های هوشمند را به جلو هل دهد و قدم‌های آن‌ها در این راه نیز با هواوی پی 30 پرو کاملا مشهود است. دوربین تقریبا مغز متفکر این گوشی است.

در کنار پی 30 پرو مدل اصلی پی 30 قرار دارد٬ اما برخلاف سامسونگ٬ هواوی دو گوشی کوچک‌تر و بزرگ‌تر خود را از یکدیگر جدا کرده است. دوربین ToF را از مدل کوچک‌تر حذف کرده و زوم 5 برابری اپتیکال و سیستم زوم هیبریدی 10 برابری را نیز به طور کامل از نسخه‌ی اصلی پی 30 برداشته است. علاوه بر این تغییراتی در لنزهای دوربین انجام شده و دیگر ویژگی‌ها نیز متفاوت هستند. این‌ها باعث شده‌اند تا نسخه‌ی پرو گزینه‌ی قدرتمندتر و کامل‌تری باشد.

بررسی اولیه هواوی پی 30

سه دوربین در پشت

آیا این ویژگی‌های کمتر از هواوی پی 30 گوشی بدی ساخته‌اند؟ نه این دیوایس یک گوشی مشابه٬ با قیمتی کمتر است. دوربین سه گانه‌ای با زوم سه برابری اپتیکال و زوم هیبریدی 5 برابری در پشت قاب این گوشی حضور دارد که نمی‌توان به سادگی آن را نادیده گرفت؛ به خصوص اینکه توسط شرکت لایکا ساخته شده‌اند.

بررسی اولیه هواوی پی 30 - Huawei P30

این سه دوربین در داخل بدنه‌ی گوشی در سمت چپ٬ قسمت بالای قاب پشتی قرار گرفته‌اند و شامل یک سنسور 40 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و لنز ٬SuperSpectrum یک سنسور 16 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابری و دیافراگم f/2.4 خواهد بود. تنها لنز تله فوتو این گوشی حاوی تثبیت کننده‌ی اپتیکال عکس (OIS) است که می‌تواند عکس‌هایی بسیار شفاف و بدون تاری را ارائه کند.

کنجکاو هستید بدانید لنز SuperSpectrum چیست؟ آن نام هواوی برای فیلتر رنگ RYYB است که می‌تواند رنگ سبز را از یک فیلتر RGGB حذف کرده و رنگ زرد را جایگزین کند. هواوی ادعا می‌کند این به دوربین اجازه می‌دهد نورها را 40 درصد بیشتر از گذشته جمع آوری کند که نور بیشتر نیز به معنای جزئیات بیشتر و نتیجه‌ی نهایی بهتر است. در آزمایشی که ما در یک محیط داخلی انجام دادیم٬ عکس‌هایی که با گوشی هواوی پی 30 تهیه کردیم دقیقا همان چیزی بود که ما از یک گوشی خانواده Huawei P انتظار داشتیم. در محیط‌های خارجی و شرایط نوری متفاوت به نظر می‌رسد لنز SuperSpectrum متفاوت عمل خواهد کرد.

بررسی اولیه هواوی پی 30 - Huawei P30

دوربین ToF از این گوشی حذف شده است. نبود آن می‌تواند روی عکس‌های سلفی شما در حالت پرتره٬ برخی قابلیت‌های اضافی‌تر نظیر دستیار اندازه‌گیری مبتنی بر هوش مصنوعی و برخی دیگر از افکت‌های ویژه تاثیرگذار باشد. نبود آن عملکرد دوربین در محیط‌های تاریک را نیز تغییر می‌دهد. زوم اپتیکال سه برابری با جزئیات دوست داشتنی و عدم از دست رفتن کیفیت جذاب به نظر می‌رسد. و یک لنز فوق عریض نیز باعث می‌شود عکس‌های خوبی از محیط اطرافتان بگیرید. هرچند دوربین‌های این مدل نمی‌توانند به جذابیت مدل پرو باشند٬ اما همچنان برای بسیاری از مردم جذاب و خوب هستند.

طراحی٬ نمایشگر و رنگ‌ها

در دست‌گیری گوشی به لطف ابعادی که دارد احساس خوبی را انتقال می‌دهد. آن زیاد کوچک نیست٬ اما اگر پی 30 پرو 6.47 اینچی برای شما بزرگ است٬ شاید این گوشی بتواند گزینه‌ی خوبی برایتان باشد. اما طراحی آن چگونه است؟ المان‌هایی از طراحی میت 20 و پی 20 در هر دو دیوایس پی 30 و پی 30 پرو دیده می‌شود که نظیر لبه‌ها و دوربین‌های عمودی است.

مدل‌های سفید و سیاه در این گوشی فراموش شده‌اند و حتی رنگ ویژه‌ی Huawei Aurora نیز جای خودش را به رنگ تازه‌ای در هواوی پی 30 داده است. رنگبندی این دیوایس شامل یک رنگ قرمز به نام Amber Sunrise به همراه مدلی با شیب رنگی آبی و نقره‌ای به نام Breathing Crystal خواهد بود. مدل Amber Sunrise یک مدل قرمز آتشین است که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. دومین مدل نیز بسیار جذاب است که همین باعث سخت شدن انتخاب ما می‌شود.

نمایشگر 6.1 اینچی AMOLED آن از وضوح مشابه با مدل پی 30 پرو و نسبت ابعاد 19.5:9 بهره می‌برد. روشنایی آن بسیار زیاد است و رنگ‌ها نیز به خوبی منتشر می‌شوند.

بررسی اولیه هواوی پی 30 - Huawei P30

خود بدنه نیز شامل دو نکته‌ی قابل ذکر در بخش طراحیش است. بالا و پایین پنل‌ها صاف و مسطح هستند که می‌تواند طراحی نمایشگر جلویی صفحه را کاملا از میت 20 پرو و دیگر گوشی‌های امروزی بازار متفاوت کند. این دیوایس به اندازه‌ی کافی ظریف است و به لطف نمایشگر بدون حاشیه‌ای که دارد٬ استفاده‌ی آن با یک دست راحت است. در پایین صفحه همانند گوشی میت 20 حاشیه‌ی کوچکی وجود دارد٬ اما اسکنر اثر انگشت به زیر صفحه نمایش رفته تا همه چیز یکسان نباشد.

سنسور اثر انگشت٬ اسپیکر و عملکرد

سنسورهای اثر انگشت داخل نمایشگر در معرض ناامیدی قرار گرفته‌اند٬ تا جایی که من اخیرا این سیستم را در هواوی میت 20 پرو غیرفعال کرده‌ام و تصمیم گرفتم تا به اسکنر چهره‌ی آن اعتماد کنم. با این حال به سرعت اثر انگشتم را روی هواوی پی 30 پرو ثبت کردم. این روش در جدیدترین پرچمدار هواوی سریع و قابل اعتماد است. جایگاه آن بنا به دلایل ارگونومیک بیشتر به سمت پایین صفحه متمایل شده٬ اما ما مطمئن نیستیم این جابجایی به قفل‌گشایی صفحه با یک دست کمکی کند. اما این فناوری به خوبی کار کند٬ یک گام بزرگ رو به جلو خواهد بود. این سنسور مشابه آنچه که زیر قاب گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ استفاده شده٬ از نوع اولتراسونیک نیست.

دیگر نکته‌ی قابل ذکر٬ حذف اسپیکر از روی بدنه و حضور آن زیر نمایشگر است که هواوی نام این قطعه را “Electromagnetic Levitation” می‌نامد. صدا مستقیما از طریق ارتعاشات صفحه تولید می‌شود و به گوش شما می‌رسد. ما پیشتر سیستم‌هایی نظیر این را (به طور مثال در گوشی شیائومی می میکس) دیده‌ایم و در حالی که این فناوری هیجان انگیز به نظر می‌رسد٬ باید دید که چقدر تاثیرگذار است.

این گوشی از پردازنده‌ی کایرین 980 قدرت می‌گیرد و رابط کاربری EMUI 9.1 مبتنی بر اندروید 9 پای در راس بخش نرم افزاری آن است که می‌تواند عملکردی مشابه میت 20 پرو را ارائه کند. هواوی امشب در مراسم رونمایی٬ به هیچ تغییر در این رابط کاربری اشاره نکرد٬ گرچه ما با بررسی اولیه هواوی پی 30 می‌توانیم تایید کنیم که سرعت پاسخگویی اپلیکیشن دوربین به خصوص در جابجایی بین لنز‌ها و سطوح زوم بیشتر شده است.

جمع‌بندی

هواوی پی 30 قابلیت‌های کمتری را نسبت به مدل پرو خود ارائه می‌کند. به طور مثال آن حاوی تاییدیه IP53 به جای IP68 است که مقاومت کمتری در برابر نفوذ آب را ارائه می‌کند. یک باتری 3650 میلی‌آمپر ساعتی به جای یک باتری با ظرفیت بیشتر 4200 میلی‌آمپر ساعتی زیر قاب آن هستند و همچنین فاقد فناوری شارژ سریع 40 وات است. با این حال، هواوی پی 30 همچنان یک پرچم دار تمام عیار در دنیای اسمارت فون های امروزی است و چیزی از رقبای خود کم ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*