لندویند

شرکت چینی لندویند به خاطر کپی کاری از لندروور محکوم شد

مدتی قبل شرکت چینی لندویند (Landwind) خودرویی را با نام لندویند ایکس 7 تولید کرد که به خودرو رنجروور اووک بسیار شباهت داشت. این موضوع باعث شد تا لندروور از این خودروساز چینی شکایت کند.

خودرو لندویند ایکس 7 برای نخستین بار در نمایشگاه گوانگژو 2015 به صورت رسمی معرفی شد که از لحاظ ظاهری به خودرو رنجروور اووک بسیار شبیه بوده و به نوعی از این خودرو کپی‌برداری شده بود. به همین دلیل شرکت بریتانیایی لندروور از این خودروساز چینی شکایت کرد. خودرو لندویند ایکس 7 با قیمت 129 هزار و 800 یوآن برابر با 19 هزار و 300 دلار در بازار چین عرضه می‌شود و این در حالی است که خودرو رنجروور اووک با قیمت 375 هزار و 800 یوآن برابر با 55 هزار و 900 دلار به فروش می‌رسد. چنین آماری نشان می‌دهد قیمت ایکس 7 نسبت به اووک حدود 3 برابر کمتر است. از این رو مدل کپی شده در بازار چین به فروش خوبی دست پیدا کرد، اما شرکت لندروور پس از طرح شکایت سه ساله علیه شرکت Landwind توانست در این دعوای حقوقی پیروز شده و مانع تولید لندویند ایکس 7 شود.

لندویند

جزئیات محکومیت لندویند

شرکت لندروور حدود 3 سال قبل از شرکت لندویند در دادگاه چین شکایت کرد. این شرکت بریتانیایی تاکید کرد لندویند X7 به صورت کامل از رنجروور اووک کپی شده است. پس از مدت‌ها بررسی سرانجام دادگاه چین این خودروساز بریتانیایی را پیروز اعلام کرد. در واقع دادگاه ناحیه چاویانگ پکن پس از بررسی‌های خود اعلام کرد خودرو رنجروور اووک اصلی دارای 5 شاخصه طراحی ویژه است که این شاخصه‌ها توسط شرکت لندویند کپی شده و کراس اوور ایکس 7 نمونه کپی‌کاری شده رنجروور اووک است. بر اساس حکم دادگاه، تولید و فروش خودرو ایکس 7 متوقف شده است و شرکت چینی باید جریمه و خسارت این کپی‌کاری را به گروه جگوار لندروور پرداخت کند.

لندویند

کیت بنجامین، سرپرست حقوقی جهانی جگوار لندروور در خصوص پیروزی در این دعوای حقوقی عنوان کرد:

ما از تصمیمی که دادگاه پکن گرفته است استقبال می‌کنیم؛ چرا که این تصمیم تاییدی بر اعتماد ما به سرمایه‌گذاری در بازار چین بوده و قضاوت عادلانه دادگاه‌های چینی را نشان می‌دهد. این حکم باعث می‌شود از حقوق مصرف‌کنندگان حمایت شده و از سرمایه‌گذاری‌های تجاری در طراحی و نوآوری نیز محافظت می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. درود به شرف و منزلته این خودرو ساز که اینقدر با حیاست

  2. درود به شرف و منزلته هرچی جنسه غیره چینیه

  3. حتی اسم ماشین هم کپی کرده.خدایا ما را از شرکت های بنجل ساز چینی رها بفرما

  4. یبار جستی ملخک اخر بدستی ملخک

  5. خوب شد بهش لیاقتشه