سونی Xperia 2

سونی Xperia 2 به عنوان نسخه ارزان قیمت پرچمدار 2019 سونی در راه است

سونی اکسپریا 2 (Sony Xperia 2) طبق اخبار جدید، گوشی هوشمند قدرتمندی بعدی این شرکت ژاپنی است. به تازگی، شایعاتی درباره مشخصات فنی و قابلیت‌های گوشی سونی Xperia 2 شنیده‌ایم.

بیشتر گوشی‌سازان دنیا، بین دو راهی استفاده از طراحی ناچ استایل و قرار دادن حفره‌ای روی نمایشگر به منظور جای دادن سنسورهای مورد نیاز، مانده‌اند. با این حال، سونی همچنان به طراحی عادی همیشگی خود ادامه می‌دهد. البته، طراحی بدون حاشیه سونی اکسپریا 1 قابل تحسین است، اما با بهترین‌های بازار هنوز فاصله دارد.

نمایشگر بسیار دراز و کشیده اکسپریا 1، که از نسبت ابعاد تصویر 21:9 بهره می‌برد، برای برخی کاربران مخصوصا تولید‌کنندگان محتواهای موبایل بسیار ارزشمند است. استفاده از پنل 4K HDR برای نخستین مرتبه، ویژگی منحصربه‌فرد دیگر این گوشی تلقی می‌شود. با این حال، افزایش قیمت به خاطر استفاده از چنین پنلی سبب می‌شود همه کاربران به خرید این پرچمدار ترغیب نشوند. از طرفی گوشی سونی Xperia 1، چند ماه بعد از پرچمدارانی همچون گلکسی اس 10، نوکیا 9 پیور ویوو و حتی هواوی پی 30 تازه معرفی شده، به بازار عرضه خواهد شد.

سونی Xperia 2

اگر به ظاهر متفاوت این پرچمدار علاقه‌مند شده اما مایل به پرداخت گزینه‌ای گزاف برای در اختیار داشتن آن نیستید، می‌توانید کمی بیشتر تا زمان معرفی سونی Xperia 2 منتظر بمانید. بر اساس گزارش‌های (تایید نشده) از انجمن Esato، سونی اکسپریا 2 یک گوشی پرچمدار مجهز به نمایشگری با نسبت ابعاد تصویر 21:9، اما ارزان‌تر از پرچمدار تازه معرفی شده این شرکت است.

مشخصات فنی و ویژگی‌های سونی Xperia 2

برخلاف تصور، گوشی سونی اکسپریا 2 مدلی بهتر و قدرتمندتر از سونی اکسپریا نیست، همانطور که اکسپریا 10 نیز پایین‌تر از پرچمدار جدید قرار می‌گیرد. به تازگی اخباری درباره توسعه‌ مدلی میان‌رده با نام Xperia 4 شنیده‌ایم. سونی Xperia 2 را باید بین Xperia 1 و Xperia 4 قرار داد.

سونی Xperia 2

سونی جزو شرکت‌هایی است که به عرضه یک یا حتی دو پرچمدار در هر سال بسنده نمی‌کند، چنان که در سال 2018 نیز سه گوشی بالارده اکسپریا ایکس زد 2، ایکس زد 2 پریمیوم و ایکس زد 3 را عرضه کرد. می‌توان سونی Xperia 2 را جانشینی برای Xperia XZ2 دانست، در حالی که Xperia 1، جایگزین مدل قدرتمندتر Xperia XZ3 محسوب می‌شود.

کاهش رزولوشن نمایشگر از 3840 در 1644 پیکسل به 2880 در 1234 پیکسل، یکی از تغییرات مهم گوشی اکسپریا 2 سونی در مقایسه با پرچمدار جدید آن است. ابعاد نمایشگر 6.2 اینچی این گوشی را باید با صفحه نمایش 6.5 اینچی اکسپریا 1 و نمایشگر 6 اینچی اکسپریا 10 مقایسه کرد. درباره تکنولوژی ساخت پنل اخباری در دسترس نیست، هر چند امیدواریم سونی از نمایشگری OLED در سونی Xperia 2 استفاده کند.

از نظر توان پردازشی، سونی اکسپریا 2 چیزی از اکسپریا 1 کم ندارد. مغز متفکر گوشی اسنپدراگون 855 بوده و در کنار آن 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی تعببیه شده است.

سونی Xperia 2

متاسفانه باتری دارای ظرفیت کم 3330 میلی‌آمپر ساعتی اولین پرچمدار سال 2019 سونی، در اکسپریا 2 به 3000 میلی‌آمپر ساعت تقلیل پیدا خواهد کرد. گفته می‌شود ماژول دوربین اصلی سونی Xperia 2 نیز سه گانه خواهد بود، اما از سنسورهای متفاوتی در آن در مقایسه با دوربین Xperia 1 استفاده می‌شود.

زمان عرضه و قیمت سونی اکسپریا 1

با توجه به روال سونی برای معرفی گوشی های هوشمندش طی چند سال اخیر، انتظار داریم اکسپریا اکسپریا 2 در نمایشگاه IFA 2019، که شهریور امسال برگزار خواهد شد، رونمایی شود.

سونی Xperia 2

اگرچه انتظار داریم کاهش ابعاد و رزولوشن نمایشگر، استفاده از پک باتری کوچک‌تر و بهره بردن از ماژول دوربینی ضعیف‌تر، به کاهش قیمت قابل توجه سونی Xperia 2 در مقایسه با Xperia 1 ختم شود، اما همچنان واژه‌های ارزان قیمت و اقتصادی را باید بر اساس دیکشنری سونی (متفاوت از تعریف شرکت‌هایی همچون وان پلاس) معنی کرد!

اکسپریا ایکس زد 2 و ایکس زد 2 پریمیوم به ترتیب 800 و 1000 دلار قیمت داشتند. با توجه به همین موضوع، نمی‌توان انتظار قیمتی کمتر از 800 دلار برای سونی اکسپریا 2 داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. جانم سونی.چقدر خوشکل.خاص و لاکچری هست

  2. هنوز همونه همون قیافه