پهپاد کلاشنیکوف پرنده

پهپاد کلاشنیکوف پرنده نیز از سوی روس‌ها معرفی شد

کلاشنیکف تقریبا بخشی از فرهنگ روسیه شده و این کشور ارادات خاصی به آن دارد. روسیه محصولات متنوع نظامی و غیرنظامی بسیاری را با این نام روانه بازار کرده‌ و این بار نیز نوبت به یک محصول نظامی موسوم به پهپاد کلاشنیکوف پرنده است.

به تازگی رسانه‌های روسی فیلمی از یک پهپاد نظامی جدید با قابلیت رزمی منتشر کرده‌اند که درون خود یک تفنگ تهاجمی کلاشنیکوف حمل می‌کند. تصاویر پهپاد کلاشنیکوف پرنده درست یک سال پس از ثبت طرحی از سوی کمپانی هوافضا و دفاعی دولتی روسی آلماز آنتی (بزرگترین کمپانی نظامی روسیه) در فضای مجازی منتشر شده است.

پهپاد آلماز آنتی از طراحی ساده‌ای برخوردار بوده و بسیار ابتدایی است. یک تفنگ در مرکز پهپاد قرار داشته و دو بال صاف نیز در دو طرف آن قرار دارند. گرچه همین طرح ساده تصویری وحشتناک از پهپادهای کوچک و یکبار مصرفی نشان می‌دهد که با یک تفنگ کوچک همچون کلاشنیکوف می‌توانند نیروهای پیاده دشمن را به حاک و خون بکشند.

پهپاد کلاشنیکوف پرنده

وپر-12

البته ناگفته نماند برخی وبسایت‌ها معتفدند تفنگی که درون پهپاد موجود در تصویر قرار دارد کلاشنیکوف نیست، بلکه در اصل شاتگان نیمه خودکار روسی وپر-12 هامر است. این تفنگ یک خشاب با گنجایش 10 گلوله داشته و گلوله گذاری آن به صورت خودکار انجام می‌شود. با این حال این احتمال وجود دارد که تفنگ پهپاد روسی بتواند به انواع تفنگ‌های انفرادی مسلح شود. در صورت مسلح بودن پهپاد به کلاشنیکوف، علاوه بر خشاب استاندارد 30 گلوله‌ای، در صورتی که موتورها توان داشته باشند می‌توان تفنگ را با خشاب‌ کاسه‌ای با گنجایش 50، 75 و حتی 100 گلوله نیز تغذیه کرد.

تفنگ پهپادها همچون پهپاد کلاشنیکوف پرنده می‌توانند هنگام پرواز شلیک کنند. آن‌ها قادرند تا در یک مسیر از پیش تعیین شده پرواز کنند و اگر در طول مسیر به موردی (همچون دشمن) برخورد نکند، می‌تواند طبق برنامه ریزی خود عمل کرده،‌ در غیر این صورت به درگیری با هدف پرداخته و به سویش آتش می‌گشاید و اگر موفق به زدن هدف نشود نیز تا زمان دریافت فرامین جدید آن را تعقیب می‌کند.

پهپاد کلاشنیکوف پرنده

مشخص نیست که این پهپاد به چه سیستم‌ها و ابزارهایی مجهز است. اما اگر سازندگان به دنبال یک پرنده قاتل توانمند هستند، یک پایدارکننده برای بهبود دقت هدف گیری و کنترل لگد ناشی از شلیک و همچنین سیستم‌های حرارتی و دید در شب از جمله ابتدایی ترین وسایلی هستند که این پهپاد نیاز دارد. همچنین می‌توان پهپاد را به مواد منفجره نیز مسلح کرد تا پس از اتمام مهمات، بتوان آن را به اهداف سنگین‌تر همچون یک رادار سامانه پدافندی کوبید و آن را منهدم کرد.

و اما با نگاه به ظاهر پهپاد کلاشنیکوف پرنده می‌توان فهمید که بال‌ها در عقب داشته و برای حفظ پایداری از کانارد یا همان پیش بال (بالک‌های جلوی بدنه) استفاده شده است. همچنین موتورهای آن الکتریکی هستند که در نتیجه گرمای غیرقابل ردیابی و صدای بسیار کمی تولید می‌کنند. البته از سوی دیگر این پهپاد برد، پیوستگی پروازی و سرعت بالایی نخواهد داشت. همچنین به نظر می‌رسد یک پهپاد با قابلیت نشست و برخاست عمودی باشد.

روسیه در طی چند سال اخیر پهپادهای عجیب زیادی معرفی کرده که از جمله آنان می‌توان به پهپادهایی با قابلیت شنا و پرواز از زیر آب اشاره کرد. البته این پهپادها تاکنون وارد خدمت در ارتش روسیه نشده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*