آپدیت جدید گلکسی اس 10

آپدیت جدید گلکسی اس 10 صاحبان این گوشی را شگفت زده می‌کند

آپدیت جدید گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) قرار است به زودی منتشر شد. این به‌روزرسانی جدید می‌تواند صاحبان گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۱۰ را با اضافه کردن دو قابلیت تازه٬ شگفت زده کند!

بر اساس توییتی که توسط یک افشاگر مشهور به نام Ice Universe منتشر شده٬ سامسونگ در حال کار روی یک جفت فریمور مبتنی بر تغییراتی روی گوشی‌های خانواده گلکسی اس 10 است. این افشاگر می‌گوید آپدیت جدید گلکسی اس 10 می‌تواند صاحبانش را شگفت زده کند. در این توییت اشاره شده که سامسونگ در یک کنفرانس رسما تایید کرده که قابلیت شارژ سریع 25 وات را به گوشی‌های پرچمدار جدید خود خواهد آورد. جالب توجه است که سامسونگ در حال حاضر شارژ سریع 25 وات را در گوشی‌های میان‌رده گلکسی ای ٬70 گلکسی ای 50 و گلکسی ای 30 خود ارائه می‌کند٬ اما آن را هنوز به گوشی‌های پرچمدار خود اضافه نکرده است! البته نسخه‌ی 5G گلکسی اس 10 که در تابستان عرضه خواهد شد٬ برخلاف مدل‌های معمولی 4G LTE خود به صورت پیشفرض از این فناوری شارژ پشتیبانی می‌کند.

آپدیت جدید گلکسی اس 10

همین چند روز قبل بود که شیائومی از فناوری شارژ سریع 100 وات خود به نام “Super Charge Turbo” پرده برداشت که می‌تواند تنها در 17 دقیقه٬ شارژ باتری گوشی شما را از 0 به 100 درصد برساند. و اگر نمی‌خواهید خیلی منتظر بمانید٬ تنها با 7 دقیقه شارژ می‌توانید آن را به 50 درصد برسانید. فناوری شارژ SuperVOOC اوپو نیز می‌تواند سرعت 50 واتی را ارائه کند٬ در حالی که گوشی هواوی میت ایکس که تابستان پیش رو عرضه می‌شود با سرعت 55 وات شارژ خواهد شد.

اضافه شدن حالت عکاسی قدرتمند در شب با آپدیت جدید گلکسی اس 10

دیگر قابلیتی که با آپدیت جدید گلکسی اس 10 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت٬ اضافه شدن حالت “Super Night Mode” در اپلیکیشن دوربین است. این قابلیت درست همانند Night Sight که در گوشی‌های پیکسل گوگل قرار دارد می‌تواند به کاربران گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ اجازه دهد عکس‌هایی شفاف و روشن را بدون نیاز به فلاش٬ در شب و شرایط نوری کم بگیرند. در حال حاضر گوشی‌های پرچمدار سامسونگ نیز قابلیتی به نام Bright Night را ارائه می‌کنند٬‌ اما شما نمی‌توانید هر زمانی که خواستید آن‌ها را خاموش یا روشن کنید. این قابلیت در عوض بخشی از ابزار بهینه‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی صحنه است که به صورت خودکار سوژه را تشخیص می‌دهد و برای نتیجه‌ی بهتر دوربین را بهینه می‌کند.

اگر بهینه‌ساز صحنه متوجه شود که یک تصویر در تاریکی است٬ عکس را با اکسپوژر طولانی‌تری ثبت می‌کند تا نور بیشتری داشته باشد. اما برخلاف گزینه‌ی قابل ارائه‌ی گوگل٬ این حالت نیازمند زمانیست که عکس در یک محیط کاملا تاریک گرفته شود. بنابراین شما نمی‌توانید انتخاب کنید که چه زمانی آن خاموش یا روشن باشد.

هواوی نیز یک قابلیت عکاسی در شب به نام Night Mode را در گوشی‌های خانواده پی 30 پرو خود ارائه می‌کند. ما اخیرا آن را با پیکسل 3 و گلکسی اس 10 مقایسه کرده‌ایم. به اعتقاد ما گوشی هواوی بهتر از دو رقیب دیگر خود در شب عکس می‌گیرد. پیکسل 3 را می‌توانیم در جایگاه دوم و گلکسی اس 10 را نیز باید در جایگاه سوم قرار دهیم. شاید قابلیت جدید Super Night Mode که قرار است با آپدیت جدید گلکسی اس 10 عرضه شود٬‌ بتواند با این قابلیت در گوشی رقیب چینی برابری کند.