سیل

آیا سیل های اخیر در ایران ناشی از دستکاری اقلیمی خارجی است؟

با شروع سال جدید شاهد سیل های متعددی در نقاط مختلف کشور بوده‌ایم که گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر دستکاری اقلیمی خارجی را به دنبال داشته است. در ادامه تمامی احتمال‌های این موضوع را بررسی می‌کنیم.

شرکت فیلم‌سازی برادران وارنر که به تولید فیلم‌های آینده‌پژوهانه یا پیشگویانه مشهور هستند در سال 2017 فیلمی را به نام ژئو استورم (GeoStorm) تولید کرد. تحلیل‌گران و سازندگان فیلم‌های این شرکت از برنامه‌های پشت پرده آمریکا مطلع هستند و فیلم‌های خود را با اهداف ویژه‌ای تولید می‌کنند. در این فیلم یک ایستگاه فضایی را مشاهده می‌کنیم که برای تاثیرگذاری همزمان بر اقلیم تمام دنیا طراحی شده است. این فیلم یک اختلال‌گر را نشان می‌دهد که قصد دارد با تغییر فعالیت ایستگاه به اهداف خود دست پیدا کند. وی برای دستیابی به اهداف خود دما و اقلیم را تغییر می‌دهد که باعث می‌شود هزاران نفر در هند، هنگ‌کنگ، امارات، افغانستان و بسیاری نقاط دیگر زمین جان خود را از دست دهند که البته در ادامه فیلم شاهد گروهی از قهرمانان هستیم که مردم را نجات می‌دهند.

در فیلم ژئواستورم می‌توان پیام آشکاری را دریافت کرد که آمریکا برای دستکاری اقلیمی برنامه‌های معینی را در نظر گرفته است. چنین برنامه‌ای بسیار خطرناک خواهد بود؛ چراکه می‌توان با استفاده از ابزارهای شتاب‌دهنده یا محرک، برخی از شاخصه‌های اقلیمی سطح کره زمین را تغییر داد تا نتایج بسیار مخربی چون یخبندان، گرمای بیش از حد، باران‌های سیل‌آسا، تگرگ‌هایی با ابعاد زیاد و سیل های مهارنشدنی به وجود آید. بدون شک هر یک از این آثارها زیان‌های جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

سیل

دیدگاه سردار جلالی در خصوص وقوع سیل

سردار سرتیپ غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل یکی از دقیق‌ترین مسئولان حاکمیتی در حوزه دفاع و صیانت راهبردی کشور محسوب می‌شود. از جمله اقدام‌های موفق وی می‌توان به پیگیری در زمینه تراریخت، موضوع گوشی های هوشمند مسئولان یا مقاوم‌سازی‌ سازه‌های شهری در برابر زلزله اشاره کرد. این مقام مسئول در 11 تیرماه 97 در مصاحبه‌ای عنوان کرد تغییرات اقلیمی در ایران مشکوک بوده و ممکن است به دخالت خارجی‌ها مرتبط باشد. وی تاکید کرد مطالعه‌های مراکز علمی کشور، این موضوع را تایید می‌کند. البته برخی از مسئولان کشور پس از این مصاحبه به سخنان سردار جلالی واکنش نشان دادند.

پس از اظهار نظرهای سردار جلالی، در همان روز یعنی 11 تیرماه 97، احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مصاحبه‌ای عنوان کرد طبق اطلاعات هواشناسی این که کشوری برف یا ابری را سرقت کند، امکان ندارد. وی در واکنش به مصاحبه سردار جلالی مبنی بر سرقت ابرهای ایران عنوان کرد:

نمی‌دانم ایشان بر چه اساسی این موضوع‌ها را مطرح کرده است. احیانا ایشان اسناد و مدارکی در این زمینه دارند و من در جریان نیستم، اما بر اساس اطلاعات هواشناسی امکان این که کشوری برف یا ابری را بدزد، وجود ندارد.

سیل

همچنین عیس‌کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در واکنش به اظهار نظرهای سردار جلالی بیان کرد:

هر چیزی را هر کسی نمی‌تواند بگوید؛ همه‌چیز را همگان دانند. کاهش بارش‌ها مسئله‌ای سیاسی یا اقتصادی نیست. مسئله‌ای کاملا فنی و علمی است.

داوود پرهیزکار، رئیس سازمان هواشناسی کشور نیز در 13 تیر 97 در خصوص این موضوع گفت:

این اظهار نظرها پایه‌ی علمی ندارد؛ زیرا دستکاری جو توسط بشر ممکن نیست. برای همین مدعیان ابردزدی باید ادعای خود را در جمع کارشناسی ثابت کنند.

البته پیش از این یک دانشمند و اقلیم‌شناس آمریکایی در زمینه دستکاری اقلیمی گفته بود:

ما در موارد مختلفی نظیر جنگ ویتنام، مزارع نیشکر کوبا، چین و شوروی از بارش باران جلوگیری می‌کردیم. حالا شما اگر فکر می‌کنید، چنین چیزی ممکن نیست، واقعا ساده‌لوح هستید.

سیل

بررسی سیل عجیب در ایران

بدون شک در سیل های اخیر عوامل مختلفی دخیل بودند که اگر عوامل دیگری چون پراکندگی بارش‌ها و سوابق بارشی را در نظر نگیریم، اینکه عدم توازن اقلیمی بی‌سابقه در 7 روز رخ دهد و کشور نیز در بی‌دفاع‌ترین حالت خود قرار بگیرد، عجیب است. البته منظور از بی‌دفاع‌ترین حالت یعنی اینکه با شروع سال جدید تمامی ادارات رسمی در وضعیت کاملا تعطیل قرار داشتند؛ رئیس‌جمهور برای تعطیلات سالانه به قشم برود، استاندار گلستان نیز به خارج سفر کرد و مسئولان پیش‌بینی سازمان هواشناسی نیز تا حدودی کم‌دقت بوده‌اند. در این حالت، وقوع شرایط اقلیمی اینچنینی برابر است با :

سیل

با بررسی این ارقام متوجه می‌شویم که احتمال اینکه 7 روز بارندگی بی‌سابقه در روزهای 28 اسفند تا 5 عید به صورت پیوسته انجام شد، نسبت به کل سال به عددی کمتر از 1 به 160 هزار میلیارد می‌رسیم که می‌تون گفت این احتمال برابر صفر است.

سیل

جمع‌بندی

1.‌ در پایان این بررسی‌ها می‌توان گفت احتمال اتفاقی بودن اینگونه سیل ها نیز وجود دارد که با محاسبه به نسبت 1 به 160 هزار میلیارد رسیده‌ایم، اما احتمال دستکاری اقلیمی از سوی دشمن نیز وجود دارد که نهادهای مرتبط باید در این زمینه بررسی‌هایی را انجام دهند.

2. چه وقوع چنین سیل هایی عمدی یا غیرعمدی باشد، باید بدانیم که مدتی است جنگ‌ها از حالت سخت به جنگ‌های حوزه اقتصادی تبدیل شده‌اند و باید بررسی تمامی احتمال‌های این موارد در دستور کار قرار بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

21 دیدگاه

  1. سلام بزرگواران من . حالا ساندیس خور یا اب معدنی خور هر چی فعلا همین به اصطلاح شما ساندیس خورها با بزرگترهاشون تونستن کل خاور میانه سلطه پیدا کنن تونستن تیتر اصلی مشگلات دسمنان شون بشن و تونستن تو‌منطقه ایران غیر قابل نفوذ کنن .. شما ها هایپ و رد بول خورها چیکار کردید ..یکسره تو اینستاو تلگرام چتر و ویدیو فیک و نظرات مزخرف و چرت برای دلسرد کردن مردم ..هر بلایی هم نازل بشه میگیم کار ساندیسی هاس ..بسه در بیار کله زیر برفو بابا ..ببین کی بهتره برات و کی بد یا بدتره برات … مثلا اگر بدن دست شما مملکت رو چیکار میکنید بفرمایید … فقط فکرتون رو ازادی انحرافات کار میکنه …بخدا اینکارها تو خارج از ایران که خودم ۱۱ تاشون رو رفتم میگم این کار صرفا جهت خودنمایی وخود نشان دادن پولدارها انجام میشه که خیلی ها دوس ندارن منم یکی شون ولی دلیل نمیشه به کس دیگه توهین کنیم …فراموش نکن این ساندیس خور نیست که اسانسور سیار درست کرده

  2. حقیقتن متعجب بودم چرا در این مورد صهیونیست ها و امریکایی ها و اروپایی ها مقصر نبودند …این مقاله علمی را خوندم و خیالم راحت شد…لطفن در مورد ارتباط حادثه پلاسکو….سقوط هواپیما….تصادفات جاده ایی ایران….گرانی های اخیر و…..هم با صهیونیست جهانی مقاله علمی بذارید

  3. هر روزی که بیشتر مقالات و تحلیل های سایتهای خبری زو میخونم ، بیشتر به مفهوم نوشته های کتاب ۱۹۸۴ جرج اورول پی می برم .
    یه سوال ، شما با اعضای کمپانی برادران وارنر در ارتباط هستید که می دونید اونها از پشت پرده های مسائل و فن آوریهای آمریکا مطلع هستن ؟ که با این صراحت عنوان میکنید این مطلب رو ؟

  4. این مقاله های بی اساس رو از کجا میارین؟تا کی بی تدبیری و بی مسئولیتی دولت رو به آمریکا و انگلیس ربط میدین؟
    آغایان در تعطیلات رفتن پی خوشگذرونی ،آمادگی هم که نداشتن ،ستاد بحران هم که روی هوا و بعد از متوجه شدن باز هم سریعا به مناطق حادثه دیده برنگشتن.
    آخه این اتفاقات و این بی خردی دولت برای اولین بار بوده؟
    ما این کم سوادی و بی تدبیری و بی لیاقتی دولت رو در زمینه های مختلف دیدیم و میبینیم
    نیازی به این متن ها و مقاله های گمراه کننده و اینکه تقصیر برا بر گردن عوامل خارجی بندازیم نیست.

  5. دوستان mr.ashraf یک ربات فیک سایبری ساندیس خور( برنامه نوسی) هست که با اکانت های مختلف مثل احمدرضا ، کیوان یه باگ انداخته رو سایت تا فعالیت های ربات فیک سایبری تو سایت به نظر بیشتر بیاد . ریپورت کنیم 👍

    • به نظرم باید در کنار لایک و دیس لایک یک گزینه ساندیس هم قرار بدیم برای این ساندیسخورها😂😂😂

    • واقعا خجالت نمیکشن هرجا خواستن بخاطر سود شخصی سد ساختن جنگلارو از بین بردن،به هرکی خواستن اجازه ساخت تو حریم رودخانه هارو دادن،هوا رو الوده کردن،زمین رو الوده کردن رودخانه هارو جاده و راه اهن کردن،کوه خواری کردن ،جنگل خواری کردن،زمینخواری کردن،خاک کشورو به کشورای حاشیه خلیج فارس فروختن،دلسوزای محیط زیستو زندان انداختن یا خونه نشین کردن،در روز سختیم که رفتن با خانوادهاشون اینور و اونور دنیا دنبال عشق و حال خودشون بعد با کمال پررویی میان میگن کار خارجیا بوده

    • احمد رضا کدوم خریه🤣

  6. ینی اینم میخانم ربط بدن به امریکا بابا مردم خر ک نیستن سواد دارن بخدا

  7. توهم طوطعه اینا منو کشته

  8. ترامپ بی شرف با اون خوانواده فاسدش تمومه زورشو داره میزنه

  9. ما در موارد مختلفی نظیر جنگ ویتنام، مزارع نیشکر کوبا، چین و شوروی از بارش باران جلوگیری می‌کردیم. حالا شما اگر فکر می‌کنید، چنین چیزی ممکن نیست، واقعا ساده‌لوح هستید.

    جالبه خودشون دارن فریاد میزنن امکان داره و کردیم یه سری غرب پرسته میهن ستیزه کاسه داغ تر از اش میگن مشکل از خودمونه!!!!!!!!!!

    • آخه ابله . تو با گوشای خودت شنیدی که آمریکایی ها گفتن ما تو ویتنام و کوبا از بارش باران جلوگیری کردیم؟ یا هیچ سند و مدرکی داری ؟ توهم توطئه داره به جنون میکشونه شمارو

  10. به نظرم اون احتمال ۱ در ۱۶۰ هزار میلیارد اشتباهه واقعه فرض های خنده داری براش در نظر گرفتین طول عمر یه سامانه بارشی دقیقا یک روز نیست که و ممکنه چند روز پایداری داشته باشه پس صورت کسر درست نیست
    در ضمن این مسایل رو نمیشه تکنیکال تحلیل کرد چون عوامل دخیل زیاده مثلا تغییر اقلیم باعث شده همچین سامانه های قدرتمندی تولید بشه و پایداری داشته باشه همون طور که طوفان های بدتری تو امریکا تو این چندساله بوده

  11. جناب آقای گجت نیوز مردم احمق نیستند و شماهم سعی نکن افکار مردم رو منحرف کنی سیل در ایران یا حداقل در گلستان به خاطر بی تدبیری و طرح های غیر آینده نگرانه یکسری مسئول بی سواد و یک سری افراد سود جو به وجود اومده
    همه جای دنیا امکان وقوع چنین حوادثی رو پیشبینی میکنن و براش بسترهای لازم رو برای جلوگیری از خسارت به وجود میارن ولی در ایران تنها منافع مافیایی مهمه.