آموزش رفع پیغام خطای 0x8000FFFF

آموزش رفع پیغام خطای 0x8000FFFF در ویندوز 10

آیا ویندوز 10 شما با پیغام خطای 0x8000FFFF مواجه شده است؟ ما در این مقاله 8 روش برای برطرف کردنش را ارائه می‌کنیم که می‌تواند Windows 10 را از شر این ارور راحت کند.

پیغام خطای 0X8000FFFF در ویندوز 10 مربوط به اپلیکیشن Windows Update است. این پیغام خطا روی عملکرد فروشگاه مایکروسافت نیز تاثیرگذار خواهد بود. پس از آنکه شما ویندوز 10 را آپدیت کردید٬ به فروشگاه مایکروسافت که بروید با این پیغام خطا مواجه خواهید شد که همه چیز را در این اپلیکیشن مختل می‌کند. این پیغام خطا آنچنان حیاتی نیست که بخواهد کامپیوتر شما را نابود کند. و خوشبختانه چند روش برای رفع این پیغام نیز وجود دارد که در ادامه با هم آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

رفع پیغام خطای 0x8000FFFF

1 – استفاده از Windows Store Apps Troubelshooter

آموزش رفع پیغام خطای 0x8000FFFF

آیا می‌دانید ویندوز 10 داخل خود مجموعه‌ای از عیب‌یاب‌ها است؟ لیست این عیب‌یاب‌ها بسیار هم پر و پیمان است. یکی از گزینه‌های آن مربوط به فروشگاه مایکروسافت است. برای اجرای این عیب‌یاب مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. کلیدهای ترکیبی Windows Key + I را بفشارید.
  2. عبارت Troubleshoot را در نوار جستجو تایپ کنید.
  3. در لیست منتشر شده Windows Store Apps را بیابید و سپس Run the troubleshooter را انتخاب کنید. دستورالعمل به نمایش درآمده روی صفحه را دنبال کنید تا پیغام خطای 0X8000FFFF برطرف شود.

2 – پاک کردن کش فروشگاه مایکروسافت

یک راه حل سریع دیگر برای این پیغام خطا٬ پاک کردن کش فروشگاه مایکروسافت است.

  1. کلیدهای ترکیبی Windows Key + R را بفشارید تا پنجره‌ی Run ظاهر شود.
  2. عبارت wsreset.exe را وارد کنید و سپس روی دکمه‌ی OK بفشارید.

پس از فشردن این کلید٬ پنجره‌ی مشکی Command Prompt به مدت 10 ثانیه اجرا می‌شود. اگر این روش کار نکرد بار دیگر Windows Key + R را فشار دهید و سپس عبارت زیر را وارد کنید:

C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Packages\Microsoft.WindowsStore_8wekyb3d8bbwe\LocalState

اگر پوشه‌ی Cache هنوز وجود دارد٬ آن را به Cache.old تغییر نام دهید. سپس یک پوشه‌ی جدید به نام Cache ایجاد کنید. سرانجام همانطور که در بالا ذکر شد٬ عیب‌یاب را اجرا کنید تا آن مشکل را شناسایی و حل کند.

3 – پیکربندی و نصب مجدد فروشگاه مایکروسافت

شما می‌توانید برای برطرف کردن پیغام خطای 0X8000FFF فروشگاه مایکروسافت را تنظیم مجدد دکنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1- در نوار جستجوی منوی استارت کامپیوتر خود عبارت Powershell را تایپ کنید، سپس روی نتیجه‌ی یافت شده کلیک راست کرده و گزینه‌ی Run as Administrator را انتخاب کنید.

2- پیغام زیر را کپی کرده و داخل پنجره‌ی باز شده پیست کنید.

powershell-ExecutionPolicy Unrestricted Add-AppxPackage-DisableDevelopmentMode-Register

3- حالا باید عبارت زیر نمایان شود:

Env:SystemRoot\WinStore\AppxManifest.xml

4- کامپیوتر خود را خاموش و روشن کنید.

گاهعی اوقات این روش برای رفع مشکل فوق کافی نیست. در این صورت شما باید به طور کامل Microsoft Store را پاک کرده و مجددا آن را نصب کنید. این کار کمی طول می‌کشد.

1- در نوار جستجوی منوی استارت کامپیوتر خود عبارت Powershell را تایپ کنید، سپس روی نتیجه‌ی یافت شده کلیک راست کرده و گزینه‌ی Run as Administrator را انتخاب کنید.

2- پیغام زیر را کپی کرده و داخل پنجره‌ی باز شده پیست کنید.

Get-AppXPackage *WindowsStore* -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

3- Powershell را ببندید و سپس کامپیوتر خود را خاموش و روشن کنید.

4 – CHKDSK و SFC را اجرا کنید

آموزش رفع پیغام خطای 0x8000FFFF

CHKDSK یک ابزار سیستمی ویندوز است که فایل سیستمی را تنظیمات خاص تایید می‌کند و مشکلات را حل می‌کند. شما می‌توانید از طریق CMD دستور CHKDSK را اجرا کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. عبارت CMD را در نوار جستجوی منوی استارت کامپیوتر خود وارد کنید. سپس روی گزینه‌ی پیدا شده کلیک راست کرده و گزینه‌ی Run as Administrator را بفشارید.
  2. سپس در پنجره‌ی باز شده عبارت chkdsk/r را تایپ کرده و کلید Enter را بفشارید. این دستور کامپیوتر شما را اسکن می‌کند تا مشکلات آن را برطرف کند.

اگر این روش جواب نداد، شما می‌توانید از دستور SFC استفاده کنید. System File Check یکی دیگر از ابزارهای سیستمی است که مشکلات فایل‌های سیستمی ویندوز را پیدا کرده و آن‌ها را برطرف می‌کند. آیا این دستور هم شبیه CHKDSK به نظر می‌رسد؟ خب تفاوت اینجاست که این ابزار فایل‌های سیستمی را بررسی می‌کند، در حالی که CHKDSK درایورها را بررسی می‌کند.

DISM نیز یک ابزار ویندوز با طیف گسترده‌ای از عملکردها است. در این روش، ابتدا باید مطمئن شوید که DISM نیز اجرا می‌شود. برای استفاده از دستور DISM و SFC مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. عبارت CMD را در نوار جستجوی منوی استارت کامپیوتر خود وارد کنید. سپس روی گزینه‌ی پیدا شده کلیک راست کرده و گزینه‌ی Run as Administrator را بفشارید.
  2. عبارت روبرو را تایپ کرده و سپس کلید Enter را بفشارید: DISM/online/cleanup-image/restorehealth
  3. منتظر بمانید تا اجرای این دستور کامل شود. این فرآیند بسته به سلامت کامپیوتر شما می‌تواند تا 20 دقیقه به طول انجامد. شاید این فرآیند در مواقعی از زمان متوقف شود، اما صبر کنید تا کامل شود، مشکلی نیست.
  4. زمانی که فرآیند تکمیل شد، حالا عبارت sfc/scannow را تایپ کنید و سپس کلید Enter را بفشارید.

5 – حذف پوشه توزیع نرم افزار

حذف پوشه توزیع نرم افزار نیز می‌تواند Windows Update را اجرا کند و همراه آن ارور نمایان شده را برطرف کند. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. عبارت CMD را در نوار جستجوی منوی استارت کامپیوتر خود وارد کنید. سپس روی گزینه‌ی پیدا شده کلیک راست کرده و گزینه‌ی Run as Administrator را بفشارید.
  2. عبارت net stop wuauserv را وارد کنید.
  3. عبارت net stop bits را وارد کنید.
  4. یک پنجره‌ی Windows Explorer جدید را اجرا کنید. حالا آدرس C:\Windows\SoftwareDistribution را در نوار آدرس وارد کنید.
  5. وارد پوشه می‌شوید. حالا کلیدهای ترکیبی CTRL+A را بفشارید تا تمام پوشه‌ها انتخاب شود، سپس آن‌ها را حذف کنید.

پس از انجام این کار، یک بار کامپیوتر خود را خاموش و روشن کنید.

6 – بررسی سرویس Cryptographic

آموزش رفع پیغام خطای 0x8000FFFF

سرویس Windows Cryptographic Service با Windows Update و Microsoft Store مرتبط است. اگر این سرویس خوب کار نکند یا خاموش باشد، ویندوز شما آپدیت نمی‌شود و با مجموعه‌ای از اشکالات روبرو می‌شود. پیغام خطای 0x8000fff نیز یکی از آن‌هاست.

  1. در نوار جستجوی منوی استارت کامپیوتر خود عبارت services را وارد کنید.
  2. گزینه‌ی Cryptographic Services را انتخاب کنید.
  3. مطمئن شوید این سرویس در حال اجراست و حالت Startup type آن نیز Automatic است.
  4. اگر این سرویس خاموش بود، دکمه‌ی Start را بفشارید.

7 – رفع یک اشکال شبکه

برخی کاربران گزارش داده‌اند که منبع این مشکل، یک ایراد در شبکه‌ی کامپیوتر است. شما می‌توانید برای حل این مشکل از عیب‌یاب شبکه‌ی خود ویندوز استفاده کنید.

  1. کلیدهای ترکیبی Windows + L را بفشارید.
  2. عبارت troubleshoot network را در نوار جستجو وارد کنید.
  3. به پایین بیاید و گزینه‌ی Network troubleshooter را انتخاب کنید، سپس دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

اگر این روش جواب نداد، DNS را تغییر دهید.

  1. در نوار جستجوی منوی استارت ویندوز عبارت network را وارد کنید و روی گزینه‌ی Network کلیک کنید.
  2. سپس گزینه‌ی Change adapter options را انتخاب کنید.
  3. روی اتصال فعال اینترنت خود کلیک راست کرده و گزینه‌ی Properties را انتخاب کنید. سپس Internet Protecol Version 4 و Properties را انتخاب کنید.
  4. آدرس‌های سرور DNS را 1.1.1.1 و 8.8.8.8 تنظیم کنید و سپس کلید OK را بفشارید.

سرور 1.1.1.1 یک DNS متمرکز بر حریم شخصی است، در حالی 8.8.8.8‌ نیز DNS عمومی شرکت گوگل است.

8 – ویندوز 10 را ریست کنید (آخرین راه)

و اما اگر 7 روش بالا جواب نداد، آخرین راه این است که ویندوز خود را ریست کنید. برای این کار به آدرس Settings > Update and Security > Recovery بروید و از زیرمجموعه‌ی Reset this PC گزینه‌ی Get Started را وارد کنید.

کامپیوتر شما به طور کلی ریست می‌شود و تمام اطلاعات شما از روی آن حذف خواهد شد.