نوکیا ایکس 71

گوشی نوکیا ایکس 71 (Nokia X71) با دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی معرفی شد

نوکیا ایکس 71 (Nokia X71) به عنوان جدیدترین گوشی هوشمند اچ ام دی گلوبال معرفی شد. استفاده از دوربین سه گانه با رزولوشن 48 مگاپیکسل و وجود حفره روی نمایشگر، تنها بخشی از قابلیت‌های نوکیا X71 هستند.

اچ ام دی گلوبال، همانطور که از چندی قبل انتظار داشتیم، گوشی نوکیا ایکس 71 را در کشور تایوان رونمایی کرد. نوکیا ایکس 71 را باید اولین گوشی مجهز به دوربین سه گانه و همچنین اولین گوشی دارای حفره روی نمایشگر شرکت نوکیا دانست. نوکیا X71 همچنین دومین محصول دارای این برند است که کلید پاور آن، نقش چراغ LED چشمک‌زن نوتیفیکیشن را نیز ایفا می‌کند.

ویژگی‌های گوشی نوکیا ایکس 71

ابعاد بدنه این مدل، 157.19 در 76.45 در 7.98 میلی‌متر است و وزنی برابر 180 گرم دارد. بدنه و نمایشگر آن به لطف استفاده از شیشه‌های 2.5D دارای کمی انحنا هستند. فریم بدنه، جنسی فلزی دارد. پس همچون اغلب پرچمداران، در بدنه نوکیا X71 شاهد استفاده از شیشه و فلز به صورت ترکیبی هستیم.

نوکیا ایکس 71

رزولوشن نمایشگر 6.39 اینچی گوشی فول اچ‌دی پلاس بوده و از 96 درصد محدوده رنگ NTSC پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش، از نسبت ابعاد تصویر نامتعارف 19.3:9 بهره می‌برد. Nokia X71 با وجود داشتن حاشیه‌های بسیار کم اطراف صفحه نمایش، فاقد ناچ است، به همین دلیل دوربین سلفی درست در گوشه‌ای از نمایشگر، روی آن قرار دارد. در نوکیا ایکس 71 خبری از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر نیست و ماژول این حسگر امنیتی، روی پنل پشتی کمی پایین‌تر از دوربین گوشی قرار گرفته است.

سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی و دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8، به لنز 6P Zeiss مجهز شده است. پس وجود برند زایس در کنار دوربین نوکیا ایکس 71 را باید یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های رقابتی آن دانست. دوربین این گوشی به لطف پشتیبانی از هوش مصنوعی، دارای قابلیت تشخیص نوع صحنه بوده و از یک سنسور P دارای قابلیت تشخیص عمق میدان و همچنین یک سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد. سومین سنسور دوربین نوکیا ایکس 71 دارای میدان دید 120 درجه است.

دوربین سلفی روی نمایشگر گوشی، از رزولوشن 16 مگاپیکسل با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد. برای دوربین اصلی یک فلاش ال ای دی در نظر گرفته شده و قابلیت عکاسی در شب آن به طور ویژه بهبود یافته است.

نوکیا ایکس 71

تراشه اسنپدراگون 660 نوکیا ایکس 71 به یک پردازنده هشت هسته‌ای و همچنین پردازشگر گرافیکی Adreno 512 مجهز است. این چیپست را حافظه رم 6 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی داخلی 128 گیگابایتی همراهی می‌کند.

باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی گوشی نوکیا X71 را می‌توان از طریق درگاه یو اس بی C آن، به لطف پشتیبانی از سیستم شارژ سریع 18 واتی، با سرعتی بالا شارژ کرد. مجهز شدن به اندروید 9 پای به صورت پیش‌فرض، امکان استفاده از از دو سیم کارت به صورت همزمان با قابلیت پشتیبانی از 4G VoLTE در هر دو (صوت بر بستر نسل چهارم شبکه موبایل)،پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5.0، پشتیبانی از درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری و مجهز شدن به تکنولوژی پخش صوت 360 درجه‌ای OZO، از جمله دیگر قابلیت‌های نوکیا ایکس 71 محسوب می‌شوند.

نوکیا ایکس 71

نوکیا ایکس 71 تنها در رنگ مشکی عرضه شده و از روز دهم آوریل (بیست و یکم فروردین) به قیمت 390 دلار به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

18 دیدگاه

  1. ی زره خلاقیت بیشتری به خرج بدن

  2. گوشی خوبیه خدایی اما حسگر عمق برا عمم میخوام… !!!
    TOF میزدن که اقلا راضی کننده باشه… .
    گوشیو بزاری جلو Mi9 SE بجز طراحی بخش جلو،نوکیا حرفی برا گفتن نداره… .
    گوشی شیائومی هم لنز تله فوتو داره هم الترا واید… .
    نوکیا بجا تله فوتو سنسور عمق زده… .
    سنسور اثر انگشت گوشی شیائومی داخل صفحه‌ست… .
    چیپستش هم اسنپ 712 که خییلی قوی تره… .
    قیمت گوشی شیائمی ۹۰ دلار ارزونتره یعنی ۳۰۰ دلار قیمتشه… .
    نوکیا هم که ایرانو تحریم کرده… .
    اگه مرد باشین نمیگیرن… .
    مرسی از دیس لایک هاتون… :/

    • بازاریاب بنجل پرست.نوکیا میخریم به خاطر اصالتش و کیفیت و دوامش.تو بگو هیچی نوکیا نداره باز هم نوکیا دوست داریم بخریم

    • چگوارا… .
      بحث من کیفیت نیست… .
      بحث من کاربرده… .
      بحث بر کیفیت باشه که هیچ برندی به گرد و پای اچ تی سی و سونی نمیرسن… .
      نوکیا فقط یه لوگوئه الان… .
      هر چند همین بلا هم میخواو سر شاخ‌ترین برند اندروید(اچ تی سی) میاد… .
      تو برو نوکیا بگیر دمت گرم… .
      ولی اگه شرف داری بخاطر تحریمش گوشی از این برند نمیگیری… .

  3. 48 ف کنم از هواوی خریده

  4. همشون شبیه هم هستن

  5. پولتونو نریزید تو جوب یک سال دیگه جم کنین ایفون بعدی رو بخرین که انقلابیه

  6. ایول این گوشی بو احتمال زیاد بخرم

  7. گوشی معرفی شده خوش ساخته کاش وضع دلاربهتربود تا همه می تونستن اون رو تهیه کنن باقیمت ۳۹۰ دلاری اگه به کشوربیاد با هزینه گمرکو ومالیاتو وهزینه واردات نزدیک پنج ونیم میلیون آب بخوره

  8. انتظار میرفت گوشی زیبا و خوش ساختی باشه،ولی نمیدونم این برند چه چوب تری به برخی رسانه ها فروخته که هیچ کسی حاضر نیس درموردش حتی یه خبر بنویسه! فقط تعداد معدودی وبسایت(گجت نیوز)اخبارش رو پشتیبانی میکنن،ممنون از گجت نیوز

  9. واووووووووووووووووو

  10. این بنده خدا نوووکیا هنوز نفس میکشه؟