خودروهای پلاگین هیبریدی

هر آنچه باید از خودروهای پلاگین هیبریدی بدانید

خودروهای پلاگین هیبریدی (Plug in hybrid) جزو خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست محسوب می‌شوند که امروزه بسیاری از کشورها از این خودروها در کنار خودروهای تمام برقی و هیبریدی برای مقابله با آلودگی هوا استفاده می‌کنند.

امروزه بسیاری از کشورها تولید خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا بتوانند به کمک آن میزان آلودگی هوا، انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند. از این رو قصد داریم خودرو پلاگین هیبریدی که آن را با نام اختصاری PHEV می‌شناسند بررسی کنیم. این خودروها نسبت به مدل‌ها هیبریدی از باتری‌ها قدرتمندتری برخوردارند که به آن‌ها این توانایی را می‌دهد در حالت تمام برقی مسافت بیشتری را بپیمایند.

خودروهای پلاگین هیبریدی

بررسی مشخصات خودروهای پلاگین هیبریدی

خودروهای پلاگین هیبریدی دارای باتری‌هایی هستند که از قابلیت شارژ شدن با برق شهری در خانه یا در ایستگاه‌های مخصوص شارژ برخوردارند. در این خودروها هنگامی که شارژ باتری به پایان برسد،‌ موتور الکتریکی در کنار موتور بنزینی فعال خواهد بود. شورولت ولت و بی ام وی آی 3 جزو پرفروش‌ترین خودروهای پلاگین هیبریدی محسوب می‌شوند که در کنار تولید نیرو حرکتی خود از یک موتور الکتریکی، میزان انتشار آلایندگی آن‌ها نیز بسیار پایین است.

مزایا

کاربران در خودروهای پلاگین هیبریدی از بابت تمام شدن شارژ باتری نگران نخواهند بود که این مورد به عنوان مهم‌ترین مزیت این خودروها محسوب می‌شود. البته باید بدانید میزان مسافتی که این خودروها می‌توانند طی کنند به ظرفیت مخزن سوخت بنزین بستگی دارد و میزان شارژ باتری نیز در شدت آن تاثیرگذار خواهد بود. خودرو تویوتا پریوس پرایم و شورولت بولت این توانایی را دارند که به ترتیب 40 و 85 کیلومتر را در حالت تمام برقی بپیمایند.

خودروهای پلاگین هیبریدی

قیمت

خودروهای پلاگین هیبریدی نسبت به مدل‌های هیبریدی گران‌تر هستند. برای مثال خودرو تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی نسبت به مدل هیبرید حدود 3 هزار و 800 دلار گران‌تر است. البته سایر کشورها برای مشتریان خودروهای پلاگین هیبریدی اعتبار مالیاتی دولتی در نظر گرفته‌اند؛ برای مثال در کشور آمریکا مشتریان می‌توانند برای خرید یک خودرو پلاگین هیبریدی، حدود 3500 تا 7500 دلار اعتبار مالیاتی از دولت خود دریافت کنند و این اعتبار فقط یک بار به آن‌ها اختصاص داده می‌شود. گفتنی است در ایالت‌های مختلف آمریکا تخفیف‌های مختلفی برای مشتریان در نظر گرفته شده است.

این نوع خودروها از اهمیت و محبوبیت ویژه‌ای برخوردارند که به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در دنیا سعی دارند میزان تولید این خودروها را افزایش دهند. با افزایش تولید خودروهای برقی می‌توان میزان آلایندگی را به میزان زیادی کاهش داد. از این رو شرکت‌های خودروسازی در جهان با یکدیگر رقابت شدیدی را شروع کرده‌اند که همین امر باعث شده است شاهد تولید و عرضه محصولات با کیفیتی باشیم.

خودروهای پلاگین هیبریدی

در چندین سال گذشته خودروهای الکتریکی بیشتر جنبه نمایشی داشتند و در نمایشگاه معرفی می‌شدند، اما چند سالی است که آن‌ها را در خیابان‌ها می‌بینیم. در همین راستا تولید انبوه خودروهای لوکس توسط شرکت‌های خودروسازی بزرگ انجام شده است. البته مشتریان نیز از تولید انبوه این خودروها استقبال کرده‌اند. کارشناسان حوزه خودرو بر این باورند که از سال 2018 به بعد شاهد شکوفایی خودروهای برقی و الکتریکی هستیم. بدون شک این خودروها باعث می‌شوند انتشار آلاینده‌ها به جو زمین به میزان زیادی کاهش پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این بحث تهخصصی بود یکم