پروژه کایپر آمازون

پروژه کایپر آمازون اینترنت همگانی را برای 95 درصد جمعیت زمین فراهم می‌کند

پروژه کایپر آمازون اینترنت همگانی را برای 95 درصد از جمعیت زمین ارائه خواهد داد و هم‌اکنون به صورت آزمایشی اجرا شده است. این طرح که یک پروژه ماهواره‌ای گسترده محسوب می‌شود، می‌تواند دسترسی میلیون‌ها نفر به اینترنت را فراهم کند.

برنامه جدید و بلندپروازانه آمازون در واقع یک پروژه ماهواره‌ای محسوب می‌شود که اینترنت همگانی را با پهنای باند گسترده برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان فراهم می‌کند. انتظار می‌رود چنین پروژه‌ای برای جف بروس،‌ مدیرعامل آمازون یک چشم‌انداز گسترده برای توسعه زیرساخت‌های بیشتر در فضا باشد؛ چراکه وی در پروژه‌های فضایی چون بلو اوریجین نیز مشارکت داشته است. از سویی چنین پروژه‌ای رقابتی میان ایلان ماسک،‌ مدیرعامل تسلا و جف بروس، مدیرعامل آمازون ایجاد می‌کند؛ زیرا در سال‌های گذشته پروژه ماهواره اسپیس ایکس و سایر پروژه‌های ایلان ماسک مورد استقبال قرار گرفته است.

جزئیات پروژه کایپر آمازون

شرکت آمازون پروژه جدید خود را با نام Project Kuiper معرفی کرد. سخنگوی این شرکت در خصوص پروژه کایپر آمازون عنوان کرد:

پروژه جدید آمازون یک نوآوری جدید برای ایجاد سیستم گسترده‌ای از ماهواره‌های نزدیک به مدار زمین محسوب می‌شود که اتصال‌های کوتاه با سرعت بالا را برای تمامی مناطق دور افتاده در سراسر دنیا فراهم می‌کند. کایپر یک پروژه بلندمدت به‌شمار می‌رود که انتظار داریم برای میلیون‌ها نفر دسترسی به اینترنت را مهیا سازد. در حقیقت افرادی که به اینترنت با پهنای باند قدرتمند دسترسی ندارد، به کمک این پروژه قادر خواهند بود به اینترنت دسترسی پیدا کنند. قصد داریم با شرکت‌هایی که هدفشان با ما مشترک است، همکاری کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. درود به شرفت کچل خان

  2. نمییدونم اگه اینترنت ماهواره ای بشه بازم امکان فیلترینگش هست یا اگه با فناوری بلاکچین اینترنت پخش بکنن همه اینا فکرمو درگیر کرده حالا بگذریم ازینکه چند سال دیگه میاد اگه بیاد من که استقبال میکنم هر چی نباشه سرعت 3G کشورای دیگه در حد 4/5G ماست حالا بگذریم که سرعت 5G تو دنیا شروع بکار کرده

  3. جهودها مثل جف بزوس دوست دارن تمام دنیا رو کنترل
    کنند!

  4. جهودها مثل جف بزوس دوست دارن تمام دنیا رو کنترل
    کنند!

  5. جهودها مثل جف بزوس دوست دارن تمام دنیا رو کنترل
    کنند!

  6. از این حرفا زیاد زده شده ولی عملیش نمیکنن

  7. احتمالا ما ایرانی ها جز ۵ درصد دیگه هستیم برای اینکه قراره نصف اینترنتمون فیلتر باشه و….. چی بگم که نگفتنم بهتر است