پاناسونیک جی 95

دوربین بدون آینه و مقاوم پاناسونیک جی 95 معرفی شد

پاناسونیک جی 95 (Panasonic G95) نام دوربین بدون آینه جدید این شرکت است. پاناسونیک G95 را باید یک دوربین مخصوص افراد ماجراجو دانست، چرا که از بدنه‌ای مقاوم بهره می‌برد.

دوربین بدون آینه پاناسونیک جی 95 (نام کامل G95 Micro Four Thirds) را باید جانشین پاناسونیک جی 85 دانست. همانند آن، مدل جدید نیز یک دوربین میان‌رده و هیبریدی به شمار می‌رود. دلیل هیبریدی خطاب کردن آن، مجهز شدن به قابلیت‌هایی ویژه برای هر دو زمینه عکس برداری و فیلم برداری است.

ویژگی‌های دوربین پاناسونیک جی 95

پاناسونیک جی 95 به یک سنسور CMOS با رزولوشن 20.3 مگاپیکسل مجهز شده و فاقد فیلتر پایین‌گذر است. وجود یک تثبیت‌کننده داخلی 5 محوره سبب می‌شود لرزش‌های دست کاربر حین فیلم برداری، به میزان زیادی خنثی شوند. در این محصول از تکنولوژی فوکوس خودکار اختصاصی پاناسونیک با عنوان DFD (Depth from Defocus) استفاده شده است. می‌توان آن را یک نوع فوکوس خودکار مبتنی بر کنتراست دانست.

سیستم فوکوس خودکار DFD، در زمان عکاسی بسیار سریع عمل می‌کند، به طوری که بر اساس ادعای سازنده، قفل شدن فوکوس تنها 0.07 ثانیه زمان خواهد برد. این سیستم همچنین در تشخیص چهره و چشم افراد داخل تصویر زیر بسیار سریع عمل می‌کنند. با این حال، کاربران، DFD را سیستمی نامناسب برای فیلم برداری می‌دانند، چرا که وجود جیتر در حرکات اشیای داخل فریم‌ها، سبب بهم خوردن ریتم طبیعی ویدیو می‌شود.

پاناسونیک جی 95

دوربین پاناسونیک جی 95 قادر به فیلم برداری 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه است. با کاهش رزولوشن به فول اچ‌دی، افزایش نرخ تا 120 فریم بر ثانیه امکان‌پذیر خواهد شد. با استفاده از یک کانکتور اچ دی ام آی می‌توان خروجی 8 بیتی 4:2:2 را به یک رکوردر/مانیتور جداگانه منتقل کرد. برای جک هدفون و میکروفون نیز درگاه‌های جداگانه‌ای وجود دارد.

افزوده شدن V-LogL (لاگ پروفایل پاناسونیک) را باید یکی از ویژگی‌های جدید پاناسونیک جی 95 در مقایسه با نسل قبلی یاد کرد. وجود گزینه‌های ارزیابی رنگ انعطاف‌پذیرتر، مزیت آن محسوب می‌شود. به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پاناسونیک G95 باید به قابلیت عکاسی پیاپی 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه، اشاره کرد.

پاناسونیک جی 95

در نهایت به ویژگی‌های ظاهری و بدنه دوربین بدون آینه پاناسونیک جی 95 می‌رسیم. آلیاژ منیزیم محکم به کار رفته در بدنه دوربین، از آن در برابر ضربات مختلف محافظت می‌کند. این محصول همچنین در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. آن سوی سنسور و لنز دوربین، منظره‌یاب او ال ای دی و دارای 2360 نقطه آن را مشاهده خواهید کرد. اندازه نمایشگر ال سی دی پاناسونیک جی 95 برابر 3 اینچ بوده و دارای 1240 هزار نقطه است. از جمله قابلیت‌های جالب پاناسونیک G95 باید به امکان قرار دادن دو باتری درون آن اشاره کنیم.

دوربین از اتصالات بلوتوث و وای فای پشتیبانی می‌کند. تنها برای خرید بدنه پاناسونیک جی 95 بدون لنز، باید 1200 دلار پرداخت کنید.