مرورگر MI browser

مالکان گوشی های شیائومی مراقب مرورگر MI browser باشند

اخیرا کارشناسان امنیت سایبری به مالکان گوشی های شیائومی هشدار داده‌اند تا مراقب مرورگر MI browser باشند. این مرورگر که به صورت پیش‌فرض روی این گوشی های چینی نصب است،‌ باعث می‌شود هکرها به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند.

امروزه به دلیل گسترش فضای مجازی،‌ بسیاری از کاربران به امنیت سایبری و حفاظت حریم خصوصی خود بیش از پیش اهمیت می‌دهند. از این رو کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری نیز برای پیش‌گیری از هر گونه سوءاستفاده‌های احتمالی، پس از شناسایی هر تهدید با انتشار گزارشی به کاربران هشدار می‌دهند. طی آخرین بررسی کارشناسان از دستگاه‌های الکترونیکی نظیر گوشی های موبایل در بازارهای جهانی متوجه شده‌اند که مالکان گوشی های شیائومی با خطر جدی مواجه هستند.

هشدار در خصوص مرورگر MI browser

آخرین گزارش منتشر شده از سوی کارشناسان حوزه امنیت سایبری نشان می‌دهد که در گوشی های شیائومی حفره‌های امنیتی جدیدی وجود دارد؛ در واقع مرورگر اینترنتی MI browser که به صورت پیش‌فرش روی محصولات شرکت چینی شیائومی نصب شده است به همراه مرورگر اینترنتی Mint browser که برای سایر گوشی های اندرویدی در نظر گرفته شده است و در فروشگاه آنلاین گوگل پلی استور عرضه می‌شود، دارای حفره‌های امنیتی هستند که به هکرها و سودجویان سایبری این اجازه را می‌دهند تا به اطلاعات و حریم خصوص کاربران دسترسی پیدا کنند.

مرورگر MI browser

این دو مرورگر به هکرها این امکان را می‌دهند که به اطلاعات و حریم خصوصی کاربرانشان و گوشی های شیائومی دسترسی پیدا کنند. چنین موضوعی امنیت محصولات شیائومی را به چالش کشیده است؛ چراکه این سوال مطرح می‌شود چگونه هکرها قادر خواهند بود از چنین حفره امنیتی استفاده کرده و به تمامی اطلاعات کاربران این محصولات دسترسی پیدا کنند. این کارشناسان به مالکان گوشی های شیائومی هشدار می‌دهند تا زمانی که شرکت چینی شیائومی به‌روزرسانی امنیتی را در این خصوص منتشر نکرده است یا این مشکل به طور کامل برطرف نشده، از این مرورگرهای اینترنتی استفاده نکنند و در صورت لزوم آن را حذف (Uninstall) نمایند.