استخراج بیت کوین

چین استخراج بیت کوین را ممنوع خواهد کرد!

مقام‌های چینی قصد دارند استخراج بیت کوین را ممنوع کنند. دولت چین این فعالیت‌ها را نوعی از پولشویی می‌داند و تا زمانی که برای استخراج ارزهای دیجیتالی قوانین جدیدی را تعیین نکند، از هر گونه فعالیت در این زمینه جلوگیری خواهد کرد.

در حال حاضر کاربران زیادی در بازار ارزهای دیجیتالی یا ارزهای رمزنگاری شده فعالیت می‌کنند و بازار بیت کوین نیز از رونق زیادی بهره می‌برد. کاربران با استخراج بیت کوین که به ماینینگ معروف است به سودهای زیادی دست پیدا کردند، اما کارشناسان این حوزه بر این باورند که استخراج ارزهای دیجیتالی مانند استخراج Bitcoin به وسیله ابررایانه‌ها نوعی از پولشویی، پول کثیف و فرار مالیاتی است. این کارشناسان به دولت‌های هشدار داده‌اند تا برای استخراج آزادانه و بدون قانون ارزهای دیجیتالی اقدام‌های پیشگیرانه‌ای را انجام دهند و برای آن‌ها مقررات سخت‌گیرانه‌ای را وضع کنند.

ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین

در همین رابطه دولت چین قصد دارد تا زمانی که برای استخراج بیت کوین قوانین جدیدی وضع نشده است،‌ از این فعالیت‌ها که نوعی از پولشویی و فرار مالیاتی محسوب می‌شود، جلوگیری کند. همچنین مقام‌های دولتی چین تصمیم دارند مبدا و مقصد دقیق جابه‌جایی ارز رمزهای استخراج شده را بررسی کنند. مقام‌های چینی که در کمیسیون توسعه ملی و نظارت بر ارزهای دیجیتالی فعال هستند در خصوص دلیل ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتالی به ویژه بیت کوین عنوان کردند این اقدام با هدف افزایش شفافیت‌های مالی و برای جلوگیری از فعالیت‌های نادرست در زمینه جابه‌جایی و تراکنش‌های پولی انجام می‌شود و به زودی اجرایی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. هم از بیت کوین هم از چین متنفرم