خودروی هواوی

خودروی هواوی احتمالا در نمایشگاه خودروی شانگهای 2019 معرفی شود

هواوی که در تمامی زمینه‌های مورد فعالیتش یا بزرگترین و یا از بزرگترین‌هاست، قصد دارد در دیگر زمینه‌های صنعت نیز فعال باشد. اخیرا برخی گزارش‌ها شایعاتی مبنی بر احتمال معرفی اولین خودروی هواوی از سوی این سازنده چینی را در نمایشگاه خودروی شانگهای مطرح می‌کنند.

در حال حاضر کمپانی بزرگ چینی هواوی در حال دسته و پنجه نرم کردن با غرب بر سر امنیت محصولات مخابراتی‌اش بوده و جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین، گریبان این غول فناوری را نیز گرفته است. با این حال توفان ترامپ نیز همچنان موفق نشده آن را زمین بزند. اما از عرصه مخابراتی که بگذریم، این کمپانی در بخش‌های دیگر نیز فعالیت داشته و به زودی می‌توان شاهد خودروی هواوی بود.

بخش محصولات الکترونیکی مصرفی این کمپانی در طی چند سال اخیر رشد چشم گیری داشته و امروزه این کمپانی پرفروش‌ترین برند گوشی موبایل در چین است. البته ناگفته نماند هواوی پرفروش‌ترین برند است و کمپانی چینی ‌بی‌بی‌کِی الکترونیک با در اختیار داشتن 4 برند اوپو، ویوو، وان پلاس و ریل‌می بزرگترین و پرفروش‌ترین سازنده گوشی تلفن همراه در چین و دومین «سازنده» بزرگ گوشی هوشمند در جهان پس از سامسونگ است.

اما به نظر هواوی می‌خواهد پا را از حوزه مخابراتی فراتر گذاشته و در دیگر عرصه‌های صنعت و به ویژه خودروسازی نیز فعال باشد. بر اساس گزارش‌ها، هواوی آماده رونمایی از اولین خودروی خود در نمایشگاه خودروی شانگهای 2019 است. این نمایشگاه از تاریخ 16 آوریل (27 فروردین) آغاز به کار خواهد کرد و تا روز 25 آوریل (5 اردیبهشت) برپاست.

اولین خودروی هواوی به همکاری کمپانی خودروسازی چینی دونگ فنگ موتور ساخته شده که یک کمپانی دولتی بوده و دفتر آن در شهر ووهان است. این خودرو دارای فناوری‌های ارتباطی در داخل خود است و از نسل پنجم شبکه ارتباطی (5G) و همچنین فناوری‌های مبتنی بر شبکه ابری پشتیبانی می‌کند. وظایف جستجوی اطلاعات، مدیریت خودرو، زمانبندی ترافیکی و همچنین مدیریت تجهیزات از جمله قابلیت‌های خودروی هواوی است.

اوایل ماه میلادی جاری هواوی و دونگ فنگ موتور به منظور توسعه خودروی هوشمند، امور لجستیکی و بستر ابر حمل و نقل برای یک خودروی خودران با فناوری 5G، قراردادی به ارزش 3 میلیارد یوان (تقریبا 446 میلیون دلار) با مقامات شهر شیانگیانگ بستند. در مراسم عقد قرارداد، یک خودرو به شکل مینی‌بوس نیز به نمایش در آمد. البته همچنان اطلاعات و جزئیاتی از نخستین خودروی هواوی در دست نیست و باید تا معرفی احتمالی آن از سوی هواوی در نمایشگاه خودروی شانگهای منتظر بمانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه